Fast IP eller ej ?

  • Ja, det sidder jeg lige og tænker over.


    Jeg har godt nok fået lavet mit abonnement hos TDC om til fast IP, men jeg synes ikke lige jeg kan se nogen grund til at betale 10 kr. pr måned for det. :lame:


    Er der andre der kan det ?

  • har du nogen server kørende (mail/web) eller har du noget form for hjemmearbejds plads?


    hvis ikke så nej

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af dkwolf
    har du nogen server kørende (mail/web) eller har du noget form for hjemmearbejds plads?


    hvis ikke så nej


    Nej, det har jeg nemlig ikke. IMO er det penge ud af vinduet. Godt nok ikke mange, men mange bække små.
    Er det samme med den såkaldte favoritaftale. Den synes jeg heller ikke er pengene værd.
    Sidste tlf. forbrug på 3 mdr. var 165 kr. ;)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af The Hans
    Nej, det har jeg nemlig ikke. IMO er det penge ud af vinduet. Godt nok ikke mange, men mange bække små.
    Er det samme med den såkaldte favoritaftale. Den synes jeg heller ikke er pengene værd.
    Sidste tlf. forbrug på 3 mdr. var 165 kr. ;)


    hehe det er jo det

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

  • Jeg ved sgu ikke jeg har en ftp kørende som jeg kan smide ting op til ligemeget hvorfra jeg arbejder også er det sgu meget rart med fast ip... nu koster det jo heldigvis ikke mere af den grund med mit inet :D

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af _WHAT_
    Jeg ved sgu ikke jeg har en ftp kørende som jeg kan smide ting op til ligemeget hvorfra jeg arbejder også er det sgu meget rart med fast ip... nu koster det jo heldigvis ikke mere af den grund med mit inet :D


    Det har jeg så ikke, men jeg mener at IP skiftede uhyre sjældent for ikke at sige aldrig, så jeg synes ikke der er grund til at betale for det. Jeg kan for den sags skyld, ikke se logikken i, at de skal have penge for det. Det koster dem IMO ikke noget. :]
    Ja, det er jo et latterligt lille beløb men alligevel, det er nok til at det irriterer mig. Til de 599 kr. jeg betaler pr måned, burde det være gratis, hvilket jeg også troede det var.

  • Kan da kun give dig ret det burde være gratis og er det også for mig og jeg betaler ikke engang så meget som dig for mit inet :D


    Men det er jo bare at melde det fra hvis du ikke kører nogen form for server :D

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af _WHAT_
    Kan da kun give dig ret det burde være gratis og er det også for mig og jeg betaler ikke engang så meget som dig for mit inet :D


    Men det er jo bare at melde det fra hvis du ikke kører nogen form for server :D


    Eller gøre noget helt andet.
    Overvejer seriøst at flytte både tlf og ADSL over til Tele2 og så tage en 512/512 til 340 kr. pr måned.
    Jeg har faktisk ikke brug for den 2048/256 jeg har nu.
    Downloader næsten aldrig noget. Hmmmmm.
    Jep, jeg ved godt at Tele2 sutter, men min kammi har ingen problemer med det. Det kører perfekt hos ham.

  • Ja Tele2 kører også perfekt her. Dog var det nede hele natten mellem tirsdag og onsdag. Men det er også første gang i meget lang tid der har været problemer. :) Jeg er meget tilfreds.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af DEEF
    Ja Tele2 kører også perfekt her. Dog var det nede hele natten mellem tirsdag og onsdag. Men det er også første gang i meget lang tid der har været problemer. :) Jeg er meget tilfreds.


    Det lyder da godt. ;)


    Hvad med ping, når man gamer online. Ved du tilfældigvis om den er ok ?
    Det går jo ikke an, at jeg taber eller bliver kicked p.g. af for høj ping i Battlefield DC. ;)

  • Jeg ligger med samme ping som mine bekendte der har TDC. Jeg spiller dog kun CS, men der har jeg ping helt ned under 20 mange gange, så det bliver ikke bedre.


    Der er dog lige det problem, at Tele2 har meget dårlig forbindelse til UK, der ligger jeg på ca. 60-70 hvor mine m8s ligger på omkring 40-50, så hvis du gamer meget på UK-servere, vil jeg ikke vælge Tele2.


    Det er dog kun UK der er problemet, ved ikke hvorfor? Har snakket med Tele2, og de er udemærket klar over det, men det er vist ikke lige til at løse. :)

  • Det er nu dejligt nok at have fast IP. Så man kan huske den i hovedet. Fx hvis man lige skal lave en server til noget, eller andre skal connecte til ens computer på anden vis - så er det sgu fint at kunne så IP i hovedet.


    Mht priser synes jeg også IP'er i det hele taget er latterligt dyre..
    2 stk. Dynamiske, 10 Kr/mnd. Og ikke nok med det - man kan fandme højst ha' 6 ! :rolleyes:


    Fandt jeg da ud af, da jeg holdte LAN, og ingen havde router :rolleyes:

    MSI 3.0 & QcK Heavy
    AMD 64 Venice 3500+ @ 2500 mhz 24/7
    DFI UT SLI-D
    Kingston 2x1024 PC3200 @ 230mhz - 2,5-3-3-7
    Geforce 7900 GT
    550W antec Truepower
    Windows XP

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af DEEF
    Jeg ligger med samme ping som mine bekendte der har TDC. Jeg spiller dog kun CS, men der har jeg ping helt ned under 20 mange gange, så det bliver ikke bedre.


    Der er dog lige det problem, at Tele2 har meget dårlig forbindelse til UK, der ligger jeg på ca. 60-70 hvor mine m8s ligger på omkring 40-50, så hvis du gamer meget på UK-servere, vil jeg ikke vælge Tele2.


    Det er dog kun UK der er problemet, ved ikke hvorfor? Har snakket med Tele2, og de er udemærket klar over det, men det er vist ikke lige til at løse. :)


    Ok, tak for info'en.
    Jeg synes heller ikke UK servere kører alt for godt med TDC, men sålænge ping er under 100, skulle det ikke give problemer på nogle servere med Battlefield. De fleste autokicker først ved en ping på 180+. ;)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af The Hans
    Eller gøre noget helt andet.
    Overvejer seriøst at flytte både tlf og ADSL over til Tele2 og så tage en 512/512 til 340 kr. pr måned.
    Jeg har faktisk ikke brug for den 2048/256 jeg har nu.
    Downloader næsten aldrig noget. Hmmmmm.
    Jep, jeg ved godt at Tele2 sutter, men min kammi har ingen problemer med det. Det kører perfekt hos ham.


    Hvis din kammi bor tæt på dig, og ikke har voldsomme problemer med Tele2, er det måske værd at prøve .. Der er dog en del steder i landet Tele2 har store problemer, men måske de er bedre i yderområderne .. *GG*

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Burger


    Hvis din kammi bor tæt på dig, og ikke har voldsomme problemer med Tele2, er det måske værd at prøve .. Der er dog en del steder i landet Tele2 har store problemer, men måske de er bedre i yderområderne .. *GG*


    Yderområderne... :boxed: ..... :))


    Jep, det skal komme an på et forsøg. Har lige bestilt det. ;)