FUC. jeg hadder parpirnussere

  • Nu skulle man have en høler til test helt nede far hong kong


    men kan man få den ind i landet næææ man skal skam betale told og moms for at få sådan en ind i landet.
    Så desværre bliver den test ikke til noget for keg nægter at betale told og moms den og 60 kr til post.dk for at behandle sagen


    jesus kristus lorte land :roller:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af GrillRotten
    Kommer tolden / momsen som en overraskelse for dig ? :boxed:


    kan squ da ikke passe jeg skal betale told og moms på noget som jeg ikke skal købe.


    den er jo sendt UB forde det er for dyrt at sende den retur igen.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af DEVIL_DK
    kan squ da ikke passe jeg skal betale told og moms på noget som jeg ikke skal købe.


    den er jo sendt UB forde det er for dyrt at sende den retur igen.


    Hm... Indførsel er jo indførsel ...


    Hvis din "onkel" i USA får lyst til at sende dig en P4 7,9 GHz (teori ja) så skal der jo stadig betales moms osv af den selvom DU ikke har købt den ... ;)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af DEVIL_DK
    det ender jo med det ville være billigere bare at købe den køler i et eu land.


    Somregl ja ... Det er jo også det som er formålet med det ... For ellers skulle "vi" jo sænke vores priser til "deres" niveau.... og ved ikke med dig, men jeg vil sgu ikke have halveret min løn ... eller mere ... :boxed:


    Men ja, virker unfair hvis man ikke lige tænker over det ... Især i danmark fordi vi er "ramt" mere end andre lande på visse områder ... Men man finder jo altid noget som er unfair i det samfund man lever i uanset hvor godt man nu har det ... :))

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af DEVIL_DK
    det ender jo med det ville være billigere bare at købe den køler i et eu land.


    Det er det der er hele pointen med det indre marked.
    Det indre marked skal gøre at man, næsten, altid køber varerne indenfor det indre marked.


    Uden for det indre marked er det ydre marked, mellem disse to er en slags "firewall/brandmur" bestående af afgifter, told og moms.

  • kunne da også fint forstå det hvis jeg havde købt den men det har jeg jo ikke.
    den er sendt nærmest som gave mod jeg tester den

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af DEVIL_DK
    kunne da også fint forstå det hvis jeg havde købt den men det har jeg jo ikke.
    den er sendt nærmest som gave mod jeg tester den


    Der skelnes normalt ikke mellem gaver og almindelige pakker.
    Grunden til dette, er at der har været/er en del svindel med at mærke alt muligt som gave og andre ting. Disse mærkninger kunne så måske fritage pakken for afgifter/told og moms.


    Dog kan man være heldig at en pakke mærket som gave, ikke bliver tjekket.
    Man kan også være heldig at en helt normal pakke passerer lige igennem uden bemærkninger, men det er ligesom lotteriet.

  • man betaler nok i skat og told og moms og afgift osv.


    nu kunne vi da godt bruge en regering der satte nogen af ekstra udgifterne ned, uden at lade det gå ud over noget andet

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af shahid_2dk
    man betaler nok i skat og told og moms og afgift osv.


    nu kunne vi da godt bruge en regering der satte nogen af ekstra udgifterne ned, uden at lade det gå ud over noget andet


    Husk at hele denne praksis er vedtaget af EU.
    Det har også været med til at bringe priserne ned, indenfor EU.
    Men det hjælper jo ikke, hvis man vil købe noget udenfor EU.


    Det eneste man kan være sur over er fortoldningsgebyret på 60 kr. til PostDK.


    Iøvrigt vil dit ønske nok ikke kunne efterkommes.
    Man kan ikke fjerne en indtægt, og så opretholde de samme udgifter.
    DK har jo også en ret stor statsgæld der skal afdrages på. I lang tid, indtil starten af 90'erne mener jeg det var, betalte DK kun den årlige rente på statsgælden.

  • Det er faktisk ikke korrekt, at der ikke skelnes mellem gaver og reelle indkøb udenfor EU.


    Hvis man f.eks. får en bog af sin morfar fra USA og det tydeligt står på pakken, at det er en gave, vil der ikke ske fortoldning eller momsning ved indførsel til Danmark.


    Det er også derfor, at man ALTID skal krydse af i gave-feltet hos Amazon, for så betales der ikke told og moms af bogen.


    Det er naturligvis klart, at dette kun funker i det små - Toldvæsenet registrerer jo fritagelserne og er der for mange kommer man til foret - der skal dog temmelig mange til før dette sker, da det jo ikke er forbudt at have en stor familie i USA, der elsker at give bog-gaver.


    Det samme bør naturligvis gøre sig gældende for hardware - omend det selvfølgelig nok er lidt sværere at overbevise tolderne om at der rent faktisk er tale om en gave
    :P


  • Men netop pga. den store mængde fusk med gave betegnelsen, er man begyndt at tjekke en stor del af dem også.
    Dog bryder de sjældent gavepapir hvis der sådant noget omkring, men det forekommer.
    At sende noget som gave fritager ikke automatisk en for at svare told.


    Stort set alle pakker sendt til EU tjekkes, ved tilfældig kontrol.


    I princippet er det i første omgang værdiangivelsen på tolddeklarationen der er afgørende. Er værdien under bagatelgrænsen på ca. 80 kr, eller er varen ikke af en art der ikke skal betales told af, skal der ikke betales noget.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af shahid_2dk
    man betaler nok i skat og told og moms og afgift osv.


    nu kunne vi da godt bruge en regering der satte nogen af ekstra udgifterne ned, uden at lade det gå ud over noget andet



    **LOL** - Hvilken del af universet lever du normalt i......... :boxed:


    Btw: Selvfølgelig skal man betale told/moms af en pakke der kommer derfra - Burde han da have vidst på forhånd..


  • arctic cooling har sat værdi til 0 men det vil post dk ikke godkende.


    hvad gør man så 0 er da under bagatelgrænsen på ca. 80 kr


  • det er da meget godt du er så klog os andre tosser kan slet ikke følge dig.


    mit problem er at det jo faktisk er en gave altså jeg skal ikke betale for den skide køler.


    når du er så klog må du kunne fortælle mig hvordan jeg får den ind i landet.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af DEVIL_DK


    arctic cooling har sat værdi til 0 men det vil post dk ikke godkende.


    hvad gør man så 0 er da under bagatelgrænsen på ca. 80 kr


    Ja men T&S, har nok regnet ud at den er mere værd.



    Tjaah den nemmeste måde at få den ind, vil være at betale det der kræves.
    Lidt firkantet, og nok ikke det du håbede på at høre.
    Har du prøvet at forklare told og skat at den er til brug i en anmeldelse osv.?

  • Tjaa, den slags er jo surt, men der er nok ikke noget at gøre ved det - jeg tror ikke bare sådan lige at Told & Skat ser igennem fingre bare fordi den er til "anmeldelse" ;) og jeg er enig med Grillrotten i hans sammenligning med onklen der sender processor...
    Ærlig talt kan jeg heller ikke forstå at du ikke vidste det på forhånd - det gjorde selv jeg :T :boxed:


    Men good luck med din sag :cheers:

  • Devil_DK -> Du skal ringe ind og snakke med FedEx, som er dem der tager sig af pakker fra udlandet. De havner nemlig i Kastrup ;)


    Ring ind til dem og spørg hvordan i klarer det.


    Jeg fik for ikke så lang tid siden sendt en ramblok fra Mushkin i USA, og der ville de også have nogle penge, men efter at de havde fået en anden kvittering hvor der stod at det var en ombytning af en defekt ramklods, ja så fik jeg den uden at skulle betale.


    Lykke til Devil ;) Du får brug for det :]