Billige digital kameraer kan os godt

  • da mig og kæresten skal på ferie i skagen her om nogen uger, ville vi godt ha os et digital kamera igen, men da pengene ikke lige var til og købe et af de dyre af slagsen, fandt vi et til 999kr i bilka af mærket Exakta.


    Blev egentlig lidt overrasket over hvor gode billeder den egentlig kan ta, her er lige et par eksembler.
    Og det kan os optage videoklip med lyd, så jeg er da rimelig tilfreds med det indtil videre ;)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Mazie
    Taget med et Sony DSC-P72 sidste sommer..!


    :boxed: Hvilket? :))

    Corsair Carbide 500R Black - Corsair CX600M
    ASUS Z87-K (C2) - i5-4670K
    Crucial Ballistix SP 1600MHz CL9 16GB - ASUS GTX 770 OC
    Samsung 840 Pro 256GB SSD - 2x500GB Seagate SSHD
    Logitech diNovo Edge Bluetooth - Logitech G500
    Dell UltraSharp 2407WFP - Dell UltraSharp 2007WFP

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af X-Man
    da mig og kæresten skal på ferie i skagen her om nogen uger, ville vi godt ha os et digital kamera igen, men da pengene ikke lige var til og købe et af de dyre af slagsen, fandt vi et til 999kr i bilka af mærket Exakta.


    Blev egentlig lidt overrasket over hvor gode billeder den egentlig kan ta, her er lige et par eksembler.
    Og det kan os optage videoklip med lyd, så jeg er da rimelig tilfreds med det indtil videre ;)


    Hvor mange mega pixels er dit kamera på? Til prisen, ser billedet da ok ud, og funktionerne har du da også fået billigt. Jeg vil sige, at det ikke er jordens skarpeste billede det du viser. Har du et billede af kameraet? Ville da gerne lige se det :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Recon_99


    Hvor mange mega pixels er dit kamera på? Til prisen, ser billedet da ok ud, og funktionerne har du da også fået billigt. Jeg vil sige, at det ikke er jordens skarpeste billede det du viser. Har du et billede af kameraet? Ville da gerne lige se det :)


    Du kan se et billede i denne uges tilbudsavis fra bilka, fang den på nettet evt. www.bilka.dk

  • Her er et udsnit af et 1600x1200 billede som er komprimeret 18% - for at det kan vedhæftes til tweak.dk. Det er taget med mit Canon A60 - på Kalymnos for 14 dage siden - uden stativ eller anden form for støtte.
    Tekniske data: Canon A60: Portrætmode - 1/800 - 4.8 - hvidbalance og ISO (auto)
    Forestiller forresten nogle myrer, der er ved at hale/bugsere en død sommerfugle ind i deres hule ;)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Recon_99


    Hvor mange mega pixels er dit kamera på? Til prisen, ser billedet da ok ud, og funktionerne har du da også fået billigt. Jeg vil sige, at det ikke er jordens skarpeste billede det du viser. Har du et billede af kameraet? Ville da gerne lige se det :)


    3.3mp, og jeg har ikke lige helt sat mig ind hvad kameraet egentlig helt kan, og jeg synes som sagt billederne er gode set iforhold til prisen på kameraet.


    her er lige et billed af selve kameraet:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af X-Man


    3.3mp, og jeg har ikke lige helt sat mig ind hvad kameraet egentlig helt kan, og jeg synes som sagt billederne er gode set iforhold til prisen på kameraet.


    De er da okay - og ja man får jo, hvad man betaler for.
    Og så kommer det jo også an på hvilke kriterier man sætter. IMO så mangler billederne dybde, skarphed og "liv". Det fås med bedre lys, blænde og kontrast - som du får med et kamera, som har et ordentligt objektiv. Okay det koster så mere. Det behøv's dog ikke være så meget. Mit A60 koster ca. omkring de 1600 kr. og er udstyrret med et af de objektiver, som jeg snakker om + en hel del andre features.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af bentzin


    De er da okay - og ja man får jo, hvad man betaler for.
    Og så kommer det jo også an på hvilke kriterier man sætter. IMO så mangler billederne dybde, skarphed og "liv". Det fås med bedre lys, blænde og kontrast - som du får med et kamera, som har et ordentligt objektiv. Okay det koster så mere. Det behøv's dog ikke være så meget. Mit A60 koster ca. omkring de 1600 kr. og er udstyrret med et af de objektiver, som jeg snakker om + en hel del andre features.


    De billeder X-Man har postet, er så også taget med blitz - sådan som jeg ser det. Og de har de desværre med at dræbe farverne. Men jo, jeg er enig med dig langt hen ad vejen.

  • Tillykke med dit nye køb! :D hovedsagen er jo at du selv er tilfreds - så er alt andet jo ligemeget :cheers:


    Som mazie siger, tager et Sony DSC P72 også gode billeder - en god ting ved et kamera kan fx også være hvis det kan tage hurtige billeder:

  • No offence Zigiro, men nu hvor du taler om "hurtige" billeder, dvs billeder med en hurtig shutterspeed, håber jeg ikke du tror at det billede du har vedhæftet er sådan et.. For der kan jeg da ihvertfald se at shutterspeeden er temlig langt i bund, og det ses med slør..

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af DanielAndrewLowe
    No offence Zigiro, men nu hvor du taler om "hurtige" billeder, dvs billeder med en hurtig shutterspeed, håber jeg ikke du tror at det billede du har vedhæftet er sådan et.. For der kan jeg da ihvertfald se at shutterspeeden er temlig langt i bund, og det ses med slør..


    Haha, ja tænkte også på at forklare hvad jeg mente for som du siger er shutterspeeden ikke særlig høj - det jeg til gengæld mente er om kameraet kan tage billeder hurtigt - altså hvor lang tid der går mellem tryk på knappen og til billedet faktisk er taget og sidder i hukommelsen, for det kan i mange situationer betyde alt eller intet ;)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af X-Man
    da mig og kæresten skal på ferie i skagen her om nogen uger, ville vi godt ha os et digital kamera igen, men da pengene ikke lige var til og købe et af de dyre af slagsen, fandt vi et til 999kr i bilka af mærket Exakta.


    Blev egentlig lidt overrasket over hvor gode billeder den egentlig kan ta, her er lige et par eksembler.
    Og det kan os optage videoklip med lyd, så jeg er da rimelig tilfreds med det indtil videre ;)


    Sådan et billede kan jeg slet ikke acceptere, det er alt for uklart IMO.


    Her er et billede som jeg synes det skal være:


    Man kan endda se mig i øjnene på hunden ;) Så synes jeg det er et godt billede! Det skal være knivskarpt - hvilket det ikke var med mit Minolta Dimage Z2, som blev byttet til et Casio EX-Z40 som bare er hamrende godt.