Arv min kæbe!

  • Jeg har et lille problem. Jeg kan ikke bide sammen og hver gang jeg prøver så gør det ondt hele vejen fra min kæbe til det venstre øre. Er der andre der har prøvet det? For hvis der er, kunne i så ikke sige mig hvad det er for min tandlæge har taget fejl op til flere gange. Det startede faktisk sidste gang jeg var til tandlæge, men troede det ville gå hurtigt over, og min tandlæge er på sommerferie. HVAD SKAL JEG GØRE?!

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af axasion
    Gjorde det ikke herre nas? Synes det er uudholdeligt!


    Jo, det gjorde det i perioder. Det værste var dog hovedpinerne. Men det var nu ikke noget et par kodimagnyler ikke kunne klare - men hvis det bliver ved, synes jeg du skal gå til tandlægen når han kommer hjem.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af axasion
    Jeg har et lille problem. Jeg kan ikke bide sammen og hver gang jeg prøver så gør det ondt hele vejen fra min kæbe til det venstre øre. Er der andre der har prøvet det? For hvis der er, kunne i så ikke sige mig hvad det er for min tandlæge har taget fejl op til flere gange. Det startede faktisk sidste gang jeg var til tandlæge, men troede det ville gå hurtigt over, og min tandlæge er på sommerferie. HVAD SKAL JEG GØRE?!


    har prøvet det samme,da jeg fik opereret 2 visdon tænder ud for en del år siden,tandlægen sagde det var fordi jeg havde sidet med gabet åbent så længe :boxed: det gik dog over efter nogen tid,men hvor længe ka jeg ik huske ;)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af axasion
    Gør jeg så. Lidt nedern når jeg skal til Grækenland d. 7. at jeg skal gå med det her dernede, men man må tage det sure med det søde :(


    Tag hen til en anden tandlæge og få det ordnet med det samme. Du får da ikke meget ud af den ferie ellers. Det behøver ikke nødvendigvis være et hul i tanden, da betændelse i roden eller en sølle lille tandbyld kan gøre ligeså ondt. ;)


    Jeg var i Letland og arbejde en måneds tid for mange år siden og der knækkede der et stort stykke af en visdomstand. Det gjorde så ondt, at jeg næsten ikke kunne være nogen steder og det gav hovedpine og ondt i øret. Der var en meget skarp kant på tanden. Den fiksede jeg med en fil og så fyldte jeg 2 komponent lim i tanden. Det holdt til jeg kom hjem og fik svinet hevet ud. :))

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af The Hans


    Tag hen til en anden tandlæge og få det ordnet med det samme. Du får da ikke meget ud af den ferie ellers. Det behøver ikke nødvendigvis være et hul i tanden, da betændelse i roden eller en sølle lille tandbyld kan gøre ligeså ondt. ;)


    Jeg var i Letland og arbejde en måneds tid for mange år siden og der knækkede der et stort stykke af en visdomstand. Det gjorde så ondt, at jeg næsten ikke kunne være nogen steder og det gav hovedpine og ondt i øret. Der var en meget skarp kant på tanden. Den fiksede jeg med en fil og så fyldte jeg 2 komponent lim i tanden. Det holdt til jeg kom hjem og fik svinet hevet ud. :))


    Damm en fil og 2 komponent lim !! :crazyeyes:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Tweak.dk
    Damm en fil og 2 komponent lim !! :crazyeyes:


    Noget blev jeg jo nødt til at finde på. Skulle jo være færdig med mit arbejde og hjem til jul og de 2 gutter jeg havde ansat, skulle holdes i gang. ;)
    Et par dråber lim var nok til at dække nerven og så forsvandt smerterne heldigvis. ;)
    Den omgang med filen var ret besværlig, men det lykkedes at file den skarpe kant rund. :))


    Plan B var en papegøjetang og ud med tanden og jeg lover dig, at jeg havde gjort det, om nødvendigt. :))

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af The Hans


    Noget blev jeg jo nødt til at finde på. Skulle jo være færdig med mit arbejde og hjem til jul og de 2 gutter jeg havde ansat, skulle holdes i gang. ;)
    Et par dråber lim var nok til at dække nerven og så forsvandt smerterne heldigvis. ;)
    Den omgang med filen var ret besværlig, men det lykkedes at file den skarpe kant rund. :))


    Plan B var en papegøjetang og ud med tanden og jeg lover dig, at jeg havde gjort det, om nødvendigt. :))


    Lyder hyggeligt :]

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af The Hans


    Tag hen til en anden tandlæge og få det ordnet med det samme. Du får da ikke meget ud af den ferie ellers. Det behøver ikke nødvendigvis være et hul i tanden, da betændelse i roden eller en sølle lille tandbyld kan gøre ligeså ondt. ;)


    Jeg var i Letland og arbejde en måneds tid for mange år siden og der knækkede der et stort stykke af en visdomstand. Det gjorde så ondt, at jeg næsten ikke kunne være nogen steder og det gav hovedpine og ondt i øret. Der var en meget skarp kant på tanden. Den fiksede jeg med en fil og så fyldte jeg 2 komponent lim i tanden. Det holdt til jeg kom hjem og fik svinet hevet ud. :))


    Der var beviset du er bindegal :crazyeyes:



    2 komponent lim i munden det anbefaler de vist ikke grinte tandlægen ikke ?


    ;)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Happy^
    Lyder hyggeligt :]


    *G*.... Det var det ikke.


    Man er på den, når man står 70 km fra Riga, ude på bøhlandet. ;)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af The Hans


    Noget blev jeg jo nødt til at finde på. Skulle jo være færdig med mit arbejde og hjem til jul og de 2 gutter jeg havde ansat, skulle holdes i gang. ;)
    Et par dråber lim var nok til at dække nerven og så forsvandt smerterne heldigvis. ;)
    Den omgang med filen var ret besværlig, men det lykkedes at file den skarpe kant rund. :))


    Plan B var en papegøjetang og ud med tanden og jeg lover dig, at jeg havde gjort det, om nødvendigt. :))


    du kunne måske også lodde en plombe på :))


  • Min tandlæge lagde ikke skjul på, at han grinede da han så det. Jeg fik endda ros for den fine filing af tanden. :))
    Han grinede endnu højere, da han fortalte, at han lige ville hive de 3 andre visdomstænder ud også, for dem ville jeg også få bøvl med på et tidspunkt. :rolleyes:

  • Nederen.. Ved ikke lige hvad der er.. Men kom lige til at tænke på sidste gang min daddy var til tandlæge.. Han skulle opereres, så de bedøvede ham, og skar kinden op.. De de så rørte inde i munden, skreg han ; bedøvelsen virkede ikke!? De prøvede igen, og igen, men de kunne IKKE få de til at virke..
    Så sagde Poul (Typisk ham :)) ) : "Nu kan det fandme være nok, ka´ i så få lavet den operation!"... Og der gjorde de så.. UDEN bedøvelse.. Jeg ryster bare ved tanken.. *G*

    [ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]


    [ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af axasion
    Gør jeg så. Lidt nedern når jeg skal til Grækenland d. 7. at jeg skal gå med det her dernede, men man må tage det sure med det søde :(


    Det lyder som noget betændelse i en rod e.lign.. Få ordnet det så hurtigt som muligt. Har prøvet noget lignende :( Viste sig at være en rodbehandling, som ikke var lavet ordentligt, for en del år siden. Klarede det første stykke tid med Penicillin og Pinex Comp. Til sidst blev det for meget :rolleyes: Tog på tandlægevagten en weekend - ku' simpelthen ik' holde det ud mere. Om mandagen så var det op til Tandlægen og fik det så ordnet over 2 gange !! :rolleyes: Ikke sjovt - slet ikke da jeg så regningen :ohmy: - 4½ kilo + de 500 hos tandlægevagten ! Edderm... surt show :(

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af The Hans


    Tag hen til en anden tandlæge og få det ordnet med det samme. Du får da ikke meget ud af den ferie ellers. Det behøver ikke nødvendigvis være et hul i tanden, da betændelse i roden eller en sølle lille tandbyld kan gøre ligeså ondt. ;)


    Jeg var i Letland og arbejde en måneds tid for mange år siden og der knækkede der et stort stykke af en visdomstand. Det gjorde så ondt, at jeg næsten ikke kunne være nogen steder og det gav hovedpine og ondt i øret. Der var en meget skarp kant på tanden. Den fiksede jeg med en fil og så fyldte jeg 2 komponent lim i tanden. Det holdt til jeg kom hjem og fik svinet hevet ud. :))


    LOL Hans du er ikke rask! :D

  • Jeg har prøvet sammen smerte som dig. Men det skete bare ved at jeg var blevet lidt for stiv i guldøl :))...også væltede jeg med hovedet først ind i et hjørne af et bord . Og det resulterede i at jeg ikke kunne bide sammen i 4 dage uden at det gjorde ond oppe ved øret :)) eller i Tændingen