Sikke en lortedag..

  • Ja som overskriften siger har jeg haft en ret skidt dag..


    Startede egentlig ok med at jeg stod op og kiggede lidt på nettet. Fik mit bundkort igår, og idag skulle den samles. Manglede dog en cpu-køler, og tog derfor ind på Falkoner Alle på Frederiksberg. Ligesom jeg trådte ud af døren, begyndte det at vælte ned..


    Heldigvis er de flinke hos Føniks Computer som altid - de har en god billig køler som ikke larmer alverdens.. Ok, lidt glad igen!


    Godt gennemblødt kommer jeg endelig hjem, endelig kan jeg få samlet computeren.. ;)


    Det går også ganske godt med at formatere, syns det kører fint. Endelig bliver den færdig med at installere xp! Weeee... Endelig lidt benchmark i sigte!


    Installerer derefter chipsetdriverne, og genstarter - INGENTING sker. Alt kører som det skal. Bortset fra at XP ikke booter op. Hmm, tænkte jeg - hvad fanden sker der her. Nå, på den igen med at formatere.. Bliver igen færdig, og installere chipsetdrivere og alt det andet. Genstarter, og der sker ikke en skid igen.. - Godt gal i skralden laver jeg en "quick format" og smider XP ind igen. Denne gang tager jeg driverne, en for en, og opretter gendannelsespunkter efter hver eneste. Det går også fint og bliver hurtigt glad igen... - troede jeg.


    Starter en omgang 3dmark01, intet overclock eller noget. Alt standard. Første test går fint (meget bedre end på min P4) og det ser yderst lovende ud.
    Starter 2. test, ser lige et glimt af bilen der kører... Pludselig sort skærm, alt kører, men INTET på skærmen!


    Åhh nej, ikke fejlfinding.. ;(


    Hjem til forældrene og låne deres internet og skrive til jer. "Glemte" bare at min cykel holdt 5 km. væk.. - mig ud og gå, selvfølgelig begynder det at pisse ned så snart jeg vader godt negativ ud af døren!


    Denne dag endte med at jeg blev enig med mig selv om at sende mit bundkort retur til Greendata.dk - og bede om pengene tilbage.. Håber sgu' at jeg får det så jeg kan få et Asus - det ved man sgu' hva er!


    Dårligere dag skal man sgu lede længe efter! X(


    Det eneste lydpunkt er at jeg er virkelig glad for mit ny-indkøbte Antec Super Lanboy - federe kabinet skal man sgu' lede længe efter! Især når man har ryddet godt op i ledningerne! ;)


    E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

    Rettet en gang, sidst af Tarantula ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Alaza
    Har du sendt det til RMA pga. driverne ikke virker ordenligt, og fordi du fik et enkelt black out i en bench?


    Det er HVER gang man bencher eller spiller.. Har prøvet at opdaterer driverne, det virker ikke!


    E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

  • Kan det ikke være varme ???

    Asus Deluxe X99 Intel I7 5930k 3.5 @ 4.6 Socket 2011 v3 - H2O
    Asus Nvidia - 2 x 980 Ti i SLI - Asus 27" g-sync PG278QE
    OCZ Express RevoDrive 3 x2 SSD 240 GB 1500/1225 MB/S
    HyperX Preadator DDR4 32 gb 8 x 4 gb 3000 Mhz
    ThermalTake ToughPower 1200Watt - Windows 10, 64 bit Blog