Dum, Dummere, Dummest. Scriptkiddie stjæler 25k fra netbank!

  • Synes bare i skulle læse denne artikel. Ret sjov af flere grunde:


    Første danske indbrud i netbank


    Hvis man læser denne artikel kan man se at begge parter involveret i hele denne sag ikke har aaalt for meget hjerne.


    Personen der er blevet bestjålet:


    "Tyven har via en hjemmeside tilbudt et gratis program til at aflure andre computere, og hvis man har taget imod det tilbud, så har man samtidig installeret et program, så tyven kan betjene ens computer udefra og aflure, hvad der bliver lavet på den"


    Så er man lidt selv uden om det skulle man synes? :clap:


    Men endnu dummere er tyven. Han logger sig simpelthen ind på personens konto og overfører penge til SIN EGEN BANKKONTO!? LOL! :crazyeyes:


    "Det er sådan, at når man bryder ind i computer-baserede systemer, så efterlader man sig altid et elektronisk spor, som man har mulighed for at forfølge bagud. Dermed er det let at finde både hvilken computer, der er blevet brugt til forbrydelsen og i det her tilfælde også hvilke bankkonti, der har været anvendt"


    Fandme flot. lol da.


  • ja det var da godt at tyven kun en lille smule klogere end ofret :crazyeyes:
    og at politiet kunne bruge indersiden af computeren denne gang ;)

  • Du behøver ikke engang at godtage et bestemt tilbud.. har været ude for at jeg fik 5 d2 acc. med pænt syge items stjålet engang.. Det viste sig at der lå en Sub7 + en keylogger på maskinen.. pointen er at man via disse programmer kan misbruge andre folks netbank osv... uden at offeret nødvendigvis har hentet et eller andet skod program...

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af -Sandman-
    Du behøver ikke engang at godtage et bestemt tilbud.. har været ude for at jeg fik 5 d2 acc. med pænt syge items stjålet engang.. Det viste sig at der lå en Sub7 + en keylogger på maskinen.. pointen er at man via disse programmer kan misbruge andre folks netbank osv... uden at offeret nødvendigvis har hentet et eller andet skod program...


    Ved udemærket godt at trojans sagtens kan komme på din computer uden din accept, men derfor er det stadigt umådeligt dumt den måde han har fået den på, i dette tilfælde :T

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af DanielAndrewLowe


    Det er kun i film det trick virker, man kan ALTID spore penge transaktioner.


    Ja... rigtig nok.. men i Schweiz er der fuld anonymitet når du opretter en konto, og de udleverer ikke nogen form for information til nogen... Og jo de kan faktisk gøre som de har lyst til, de er ikke medlem af EU...

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af -Sandman-


    Ja... rigtig nok.. men i Schweiz er der fuld anonymitet når du opretter en konto, og de udleverer ikke nogen form for information til nogen... Og jo de kan faktisk gøre som de har lyst til, de er ikke medlem af EU...


    Måske de KAN gøre som de vil, men tror ikke på de vil .. De er jo ligesom nødt til at vise visse hensyn, hvis de ikke vil lukkes ude af resten af verden ..


    Økonomisk kiminalitet straffes nok ikke kun hårdt i DK ..

  • Har kun én ting at sige ...


    " Ved hjælp af et spionprogram er en dansk kunde i Nordeas netbank blevet frastjålet 25.000 kroner. Tyveri fra netbanker har ikke tidligere fundet sted i Danmark . En 20-årige er pågrebet i sagen."


    *host* BullShit *host*


    :))

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af -Sandman-
    Ja... rigtig nok.. men i Schweiz er der fuld anonymitet når du opretter en konto, og de udleverer ikke nogen form for information til nogen... Og jo de kan faktisk gøre som de har lyst til, de er ikke medlem af EU...


    Den passer ikke mere ;) nu kræver bankerne at du udleverer dit pas for at oprette en konto - det gjorde de i for ca 1 år siden da en af mine venner var der nede og oprette en

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

  • Og firewall kan oversættes til brandmur? Og hvad fanden skal man så bruge det til? :ban:

    Rig:
    CPU: Intel E8500 @ 3.50
    RAM: Mushkin Redline 2 x 2 GB
    MOBO: Maximus Formula II
    GFX: ATI Radeon HD 4870 X2

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af dkwolf


    Den passer ikke mere ;) nu kræver bankerne at du udleverer dit pas for at oprette en konto - det gjorde de i for ca 1 år siden da en af mine venner var der nede og oprette en


    Præcis ;)


    Tror også det var et velbenyttet hul til at gemme og vaske penge ;)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Zigiro
    :] Fik også dette brev ind ad døren idag:


    [Blocked Image: http://frip.dk/zigiro/nordea.JPG]


    Tusind tak Nordea, hvad skulle jeg dog gøre uden jer?? :))


    Sådan et lille brev fik jeg også, troede ellers lige uventet at der var gået en masse dejlige penge ind på min konto da jeg så et brev fra Nordea i postkassen. Men nej...

    CPU i5-6600
    MB Asus H110M-Plus
    GFX Asus GTX770
    RAM Kingston HyperX Fury 16GB
    SSD Samsung 850 EVO 250GB / Samsung 840 EVO 250GB
    PSU EVGA GQ 750
    Dual Boot Windows 10 Pro & macOS Sierra

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Grus


    Sådan et lille brev fik jeg også, troede ellers lige uventet at der var gået en masse dejlige penge ind på min konto da jeg så et brev fra Nordea i postkassen. Men nej...


    Lol jeg troede det stik modsatte, at jeg skyldte en masse væk :T

    [i]Asus P5N-E Sli nForce 650i --------------------- Aerocoool Extremengine T3
    Geforce 8800GTS 320MB Inno3D ------------------------ WD 160GB SATAII
    Core 2 Duo E6400 2,1 @ 2,6 GHz ----------------------- Samsung DVD±RW
    Cosair Twin 2 x 2048 PC5400 ------------------------------- SHG PSU 500W

  • LOOOOL, hvad sker der for frip for tiden???


    Igår havde vi et problem med at vOe så en anden signtur end den som var postet af en af brugerne..


    Nu er det billede Zigiro (Som før var et billede af et brev modtaget af Nordea)
    Er nu uden pis et billede af en mand som har meget grafisk sexuel omgang med en gravid kvinde...


    Jeg troede at det var vOe´s comp der tågede igår, men nu gør min det sq også..


    Total weird..