Flytte til Sverige hvem?

  • Hey for lidt tid siden var der en, som snakkede om at flytte til Sverige hvem var det???


    EDIT 2: det var en her fra Tweak.dk ;)


    Edit: grunden til at jeg spørger er at jeg har et telefon kabel som vedkommene kunne få/ købe for 1 kr. da det ikke kan bruges i DK men kun i Sverige :D


    jeg købte nemlig en fastnet telefon i Sverige, og kablet fulgte med. I kan se det i min salgs tråd i køb og salg det er lidt underligt 4 "hunner" :S

  • come on ingen der kan huske hvem det var?? eller personen selv :D


    EDIT: Tilbudet gælder alle nu, selve kablet er gratis, enten afhentning eller betaler i bare portoen



    :cheers:


    EDIT 2: for de dovne: kabel


    det er 2 meter lang (det er over middel :] )

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af ST:o(L1
    jeg har tidligere skrevet at en af mine kollegaer, er flyttet til sverige og har købt en tebod.


    ja kan jeg godt huske :D Men det var en der var her på Tweak, tror det var i forbindelse med et køb af et eller andet, som så var billigere i Sverige...


    Men hvis han vil have et telefon stik så sig til :D Det gælder også alle andre.


    Jeg kan ikke få mig selv til at smide det ud, men jeg har ikke noget at bruge det til ;)

  • smid det dog ud.
    Tror sq ikke at det stik er så svært at få fat på i Sverige.
    Det er koster vel mere at få det sendt til personen, end at vedkommende selv går ned og køber det i en svensk butik. ;)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Zigiro
    Woow :D....billigt 10mbit og billige biler...hvad er det jeg siger?? 8o - Sverige here I come :)) :))


    Så er der bare lige den lille hage at f.eks. deres sprut og øl koster det hvide ud af øjnene.. hvilket jo godt kan blive et problem hvis man har hang til det. :))

    Corsair Carbide 500R Black - Corsair CX600M
    ASUS Z87-K (C2) - i5-4670K
    Crucial Ballistix SP 1600MHz CL9 16GB - ASUS GTX 770 OC
    Samsung 840 Pro 256GB SSD - 2x500GB Seagate SSHD
    Logitech diNovo Edge Bluetooth - Logitech G500
    Dell UltraSharp 2407WFP - Dell UltraSharp 2007WFP

    Rettet en gang, sidst af engel ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Soltani


    Og deres billige biler! *SUK :(


    Mad er billigere da de har en særlig lav "mad moms"


    Bøger er også billigere, men de fleste er desværre på svensk. (også her er der en lavere moms)


    Det skal dog siges at mange varer i sverige vil være billigere end i DK, selv hvis man prøver at lægge DK moms på i stedet.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af engel


    Så er der bare lige den lille hage at f.eks. deres sprut og øl koster det hvide ud af øjnene.. hvilket jo godt kan blive et problem hvis man har hang til det. :))


    Ja, og pigerne har dårlige tænder - og lugter af snus, ikke mindst


    :boxed:


    Billige biler eller ej, så har jeg det heeelt fint her i DK.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af MJO
    Mad er billigere da de har en særlig lav "mad moms"


    Bøger er også billigere, men de fleste er desværre på svensk. (også her er der en lavere moms)


    Det skal dog siges at mange varer i sverige vil være billigere end i DK, selv hvis man prøver at lægge DK moms på i stedet.


    Øhm .. Tyskland har en speciel "mad moms" på 7%, men ved ik om Sverige har ..


    Har de det, kan du så forklare hvorfor 1½ kg. kartofler koster 40 kr .. Det kan man jo få en hel tønde for i Jylland ..


    Alle jeg kender der har været i Sverige siger også det generelt er dyrt at leve i Sverige, og det mindes jeg også at kunne huske fra jeg var derovre .. Der må jo være en grund til så mange køber en masse madvarer i DK når de er et smut over broen .. Eller dem der bor i Sverige men arbejder i DK køber ind inden de passerer broen ..



    EDIT: Stavebøf


  • Mad momsen er i Sverige også kun 7%, den blev sat ned for nogle år siden.
    Moms på bøger er også 7%


    Særligt deres slik er billigere, ofte koster det mindre end den halve pris i Sverige.
    Chips er også meget billigere.
    Det kommer dog an på hvor man bor og handler.
    Malmø skulle eksempelvis være dyr, men det er København sandelige også. (Kbh. indtager en af top placeringerne på listen over verdens dyreste byer at bo i)
    En gang imellem tager mig og familien på indkøb i Gekås (kæmpe butik) der er både mad, nogle dvd film, tøj og diverse andre ting meget billigere end i Danmark.
    Husk også at den svenske krone kun er i kurs 80, dette gør jo tingene endnu billigere.


    Dit eksempel med kartoflerne kan jeg ikke lige forklare.


    Jeg har familie i Sverige, de bor nær Borås, de synes generelt at priserne er for høje i Danmark.
    (Det skal lige siges at det er danskere der er flyttet fra DK til Sverige)
    Selv benzinen koster efterhånden det samme.
    Det eneste de mangler er dansk rugbrød. ;)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af MJO


    Særligt deres slik er billigere, ofte koster det mindre end den halve pris i Sverige.


    Jaaaaaa......lösgodis for 39kr/kg :clap: :clap:


    Ikke noget mysterium at deres tænder er så rådne :))

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Zigiro


    Jaaaaaa......lösgodis for 39kr/kg :clap: :clap:


    Ikke noget mysterium at deres tænder er så rådne :))


    Nej det er der ikke noget at sige til.
    Selv i blomsterforretningen er der en hel væg med godis.

  • Spøjst der var lige et indslag i nyhederne om at det var billigere i Sverige i fohold til Danmark.
    Der blev nævnt: bøger, taxa ture, tandlægeregninger og mad.


    Der var også en familie der var flytet hinsidans, de sparede nu totalt set 30% på deres leveomkostninger.


    Der skulle også strammes op på en række områder så DK skulle blive mere konkurrencedygtig, den tror jeg dog ikke rigtig på lykkes. Ja måske en smule, men ikke meget.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af MJO
    Spøjst der var lige et indslag i nyhederne om at det var billigere i Sverige i fohold til Danmark.
    Der blev nævnt: bøger, taxa ture, tandlægeregninger og mad.


    Der var også en familie der var flytet hinsidans, de sparede nu totalt set 30% på deres leveomkostninger.


    Der skulle også strammes op på en række områder så DK skulle blive mere konkurrencedygtig, den tror jeg dog ikke rigtig på lykkes. Ja måske en smule, men ikke meget.


    Hehe, ja det var TV2 nyhederne der vr på spil igen, og sikke mange undskyldninger ham fra superbrugsen kunne komme med ligepludselig :)) :]


    Udsendelsen kan også ses her


  • Hey vi handler også ind der når vi er i Sverige:D
    Det er der telefonen er købt ;) Og det er meag billigt som du siger, deres "dyreste" ting koster det samme som her hjemme og så er der jo kursforeskellen = -20% på alle vare så ale i alt et mega godt sted at handle til jer der ikke har været der så tjek Ge-kås


    Vi har et hus(et slags sommerhus vi deler med en lille flok) i Sverige 50 km fra Ge-kås :D Til kendere lligger det nær Hylte Bruk.


    Tror sq bare jeg smidde det kabel ud ;)