Jobsøgning i København området.

  • Computere på det her niveau kræver vedligeholdelse, og vedligeholdelse koster penge. Og penge har jeg ingen af, uden et arbejde. Så jeg tænkte... Det kunne da være meget spas, at finde nogen IT-forhandlere eller lignende, hvor man kunne få job i deres værksted eller lignende, men hvad er det så lige med Københavns området? Der er alt hvad der ligger på Falkoner Allé, men ud fra det jeg har haft af kontakt til dem, så virker de ikke som nogen mange ville kunne holde ud at komme udefra og arbejde med over en periode. Så er der http://www.amel.dk , som dog ikke ligger så langt fra min bopæl, men er jeg den eneste, som ikke just får et positivt indtryk, bare ved at se på deres hjemmeside?


    Så nu spørger jeg jer til råds. Hvad er der så af muligheder? Jeg har på ingen måde lyst til at stå i en iskiosk eller lignende. Jeg vil lave noget, hvor mine kompetencer er til mest mulig udnyttelse for alle parter, og det vil jeg ikke umiddelbart mene kommer til rette i en isenkræmmer. Jeg ved ikke med jer. Er der ikke andre, som har det på lignende måde?

  • Tja. Jeg har det sådan at jeg ikke vil arbejde med min hobby hvis jeg blive fri for det, for så er det ikke min hobby mere. Arbejde for sig og fritid for sig. Sådan fortrækker jeg det. Naturligvis skal man have et arbejde man kan li, men hvis man kun holder sig til at lave én ting, så bliver det hurtigt kedeligt og trivielt efter min mening.


    At du dømmer arbejdspladsen ud fra deres website er så RIMELIG skræmmende.


    Da du kun er ~17 år, så er det jo rimeligt begrænset hvad du har af kompetencer.


    Alt arbejde er godt i den forstand at det giver en masse arbejdserfaring. Det er sundt at prøve meget forskelligt. Især når man er ung så man får sniffet lidt til det hele. Der er ingen der siger man skal gå med aviser af den grund, men hellere prøve det end at sidde på sin flade og være kræsen og forlange et arbejde man ikke har erfaring eller viden til at udfylde.


    Men forlanger jo heller ikke en FEEEED stilling og løn når man starter på en arbejdsplads hvor man ikke har den store erhvervsmæssige erfaring eller boglige viden.

  • Nej nej, men forstå mig ret. Der er forskel på folk, og jeg tror heller ikke du var typen, der var tilfreds med at stå i en iskiosk eller lignende. Og det er heller ikke kun ud fra hjemmesiden - det var forkert formuleret af mig. Har haft en del kendskab til dem fra de gode gamle CS dage, hvor de havde en del CS-servere kørende og lignende, men dermed ikke sagt, at det er de samme mennesker, som står bag forhandleren, som det var den gang.


    Det med, at blande hobby og arbejde kan jeg til dels godt følge dig i, men i mit tilfælde synes jeg det kunne være et udmærket udgangspunkt.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af shahid_2dk
    jeg fik da en FED stilling fra starten af, it-administrator ;)


    alaza, du ka prøve at søge inde i FIELDS hvis du gider, der altid jobs


    Uddybning af "IT-administrator"? Ja, mener også kæresten har søgt derinde.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af shahid_2dk
    jeg fik da en FED stilling fra starten af, it-administrator ;)




    alaza, du ka prøve at søge inde i FIELDS hvis du gider, der altid jobs


    du er 15-16 år og allerede it-administrator det syntes jeg er pænt godt klaret

  • Hvis du vil have arbejde i sommerferien, så vil det nok være en god idé at skifte din attitude ud .. Som jobsituationen er i DK, kan du ikke tillade dig at være så kritisk ..


    Og selvom du arbejder i en iskiosk eller lignende er der jo ingen der siger du skal gøre det resten af livet ..


    Se det som en mulighed for at få den erfaring omkring arbejdsmarkedet som du helt klart vil få brug for senere .. En god anbefaling fra en iskiosk, er slet ikke så dårlig, som jeg synes du gør den til ..


    Selv har jeg sunget i kor (ja fik løn for det) haft de mest sure tjanser med aviser og reklamer .. Rengøring flere forskellige steder, endda klokken lort hver weekend, og butiksarbejde, og det har været med til at ruste mig til mange andre ting ..


    Alt hvad du laver mens du er ung er med til at forme dig til den du bliver når du bliver ældre ..


    Så måske du skulle finde et job i en iskiosk, og få ændret dine fordomme omkring arbejde som ved første øjenkast måske ikke liiige er dig .. ;)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af shahid_2dk
    jeg fik da en FED stilling fra starten af, it-administrator ;)


    Det er så MILDEST talt skræmmende hvis nogen har hyret dig som IT-Admin, så enten er du fuld af BS eller også er din chef sgu ikke for klog... ;)


    Quote

    Oprindeligt indlæg af Alaza
    Nej nej, men forstå mig ret. Der er forskel på folk, og jeg tror heller ikke du var typen, der var tilfreds med at stå i en iskiosk eller lignende. Og det er heller ikke kun ud fra hjemmesiden - det var forkert formuleret af mig. Har haft en del kendskab til dem fra de gode gamle CS dage, hvor de havde en del CS-servere kørende og lignende, men dermed ikke sagt, at det er de samme mennesker, som står bag forhandleren, som det var den gang.


    Det med, at blande hobby og arbejde kan jeg til dels godt følge dig i, men i mit tilfælde synes jeg det kunne være et udmærket udgangspunkt.


    Nej, jeg ville sgu heller ikke stå i en kiosk eller ligende hvis jeg kunne undgå det. Så skulle det fandme bare være for at tjene nogle penge, men man kigger jo efter mere end det. Det ville dog være bedre end ingenting hvis det nu var.


    Jamen hvis du har et godt kenskab til firmaet, så har du jo allerede en fordel der. Hellere prøve og så indse at det her gider man sgu ikke frem for at vente på det "perfekte". Der er intet værre end spildt tid på det område.


    Selv er jeg kun 25, men har prøvet næsten alt mellem himmel og jord for at undgå at gå arbejdsløs. Som desværre ikke helt kan undgås hvis man er uheldig nok.


    Men nu er du vel også i den alder hvor det kun er fritidsarbejde da du vel stadig går i skole og vil forsætte med det og tage en uddannelse.

  • Jeg HAR været avisbud, og jeg har også haft rengøringstjanser og lignende, men dog ikke iskiosken (kom på det, fordi en af mine gode venner selv tog jobbet sidste sommerferie). Så det er ikke helt med den kritiske tone du gør det til, men simpelthen fordi jeg har fået nok af den slags jobs, og derfor prøver at få lidt feedback på situationen, og se, om der var nogen, som havde nogen gode forslag.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Alaza
    Jeg HAR været avisbud, og jeg har også haft rengøringstjanser og lignende, men dog ikke iskiosken (kom på det, fordi en af mine gode venner selv tog jobbet sidste sommerferie). Så det er ikke helt med den kritiske tone du gør det til, men simpelthen fordi jeg har fået nok af den slags jobs, og derfor prøver at få lidt feedback på situationen, og se, om der var nogen, som havde nogen gode forslag.


    selvom man ikke gider de jobs, kan de desværre være nødvendige ..


    Jeg gider dem heller ikke, men så længe jeg studerer er jeg nødt til det .. Sådan er livet desværre .. ;)


  • Så er vi i samme båd. Ja, starter i 2. g efter sommerferien, og håber og regner med at fortsætte på uni derefter.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Burger


    Husk nu hvem det kommer fra .. *G*


    Jeg er godt nok lidt ældre, men kan da også kalde mig it-administrator med den jobbeskrivelse jeg har lige p.t. .. *G*


    Har du da programmet et program for McD, som sorterer burgere? :D

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Burger


    De søger jo rent faktisk en salgsassistent med forstand på computere ..


    Ja, det ved jeg. Overvejer også kraftigt at skrive en ansøgning efter min eksamen på tirsdag. Og så var det jo min idé. :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Alaza


    Ja, det ved jeg. Overvejer også kraftigt at skrive en ansøgning efter min eksamen på tirsdag. Og så var det jo min idé. :)


    Jamen så kan du da få procenter .. Det skal da ikke komme an på det .. *GG*


    Held og lykke med jobsøgningen .. Håber da du finder noget der kan gøre dig tilfreds .. Ellers er iskiosken da en udvej .. ;)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Alaza


    Uddybning af "IT-administrator"? Ja, mener også kæresten har søgt derinde.




    jeg var it-administrator inde på en skole i et ½ år.
    jeg administrarede, fixet osv. osv. og fik det hele tiden til at køre fejlfrit



    60 i timen :O
    min arbejdsgiver gik på pension og den nye fyrede mig allerførste dag efter sommerferien, svin.
    jeg klarede det udmærket og ingen problemer.
    billig arbejdskraft var jeg, men effektiv, den nye tager 400 i timen og er SÅÅÅÅÅ langsom til at arbejde at det er utroligt, men det var sgu sjovt så længe det varede.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Burger


    Husk nu hvem det kommer fra .. *G*


    Jeg er godt nok lidt ældre, men kan da også kalde mig it-administrator med den jobbeskrivelse jeg har lige p.t. .. *G*






    tak for det, det er sødt af dig