Webspeed eller Bredbånd?

  • Er der nogen der har erfaringer med Webspeed?..


    Vi overvejer her hjemme at skifte vores TDC-ADSL ud med noget webspeed, fordi vi har lidt problemer..
    Vores linie er meget ustabil pga. længden til en box hvor vi får vores signal fra..


    Og hvis i kender en god internetudbydder til Nordsjællands-området, så er i da velkommen til lige at sige det!.

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

  • well, jeg vil sige, få fat i en af de små lokale selskaber, her i området er det struer.net, og måske er der os en i dit område. de er meget billigere end tdc.:) derfor valget andet. x)

  • Valgte TDC-ADSL fordi det er én af de bedste løsninger. Der er naturligvis også CyberCity-ADSL som har nogle fordele som TDC ikke har. Disse 2 er efter min mening de bedste ISP´ere. Tele2 er lige til at lukke op og skide i hvis man får problemer eller det ikke kører helt som det skal som gælder i mange tilfælde ... For mange tilfælde. På trods af at der er nogle der har haft gode oplevelser med dem, men det er der jo også med Chippen. :]


    Hvis du har problemer med ADSL og hverken TDC eller CyberCity kan levere den forbindelse på din adresse som du vil have, så er der jo egentlig kun WebSpeed tilbage som et fint alternativ. Kender ikke priserne, men i mangel af bedre, så skulle det være helt udemærket. Vil dog fortrække ADSL.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af GrillRotten
    Valgte TDC-ADSL fordi det er én af de bedste løsninger. Der er naturligvis også CyberCity-ADSL som har nogle fordele som TDC ikke har. Disse 2 er efter min mening de bedste ISP´ere. Tele2 er lige til at lukke op og skide i hvis man får problemer eller det ikke kører helt som det skal som gælder i mange tilfælde ... For mange tilfælde. På trods af at der er nogle der har haft gode oplevelser med dem, men det er der jo også med Chippen. :]


    Hvis du har problemer med ADSL og hverken TDC eller CyberCity kan levere den forbindelse på din adresse som du vil have, så er der jo egentlig kun WebSpeed tilbage som et fint alternativ. Kender ikke priserne, men i mangel af bedre, så skulle det være helt udemærket. Vil dog fortrække ADSL.


    Hvis vi ser bort fra prisen, hvorfor vil du så fortrække ADSL?

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af jurban
    Hvis vi ser bort fra prisen, hvorfor vil du så fortrække ADSL?


    Mindre chance for forstyrelser, flere valgmuligheder,og som du siger .... Prisen er bedre.


    WebSpeed er et alternativ til ADSL når dette ikke er muligt at få.... Ikke som en erstatning..... IMO altså. ;)

  • tjaa stemte TDC DSL :)


    Men Webspeed kører nu også meget godt her i Nordsjælland, har været ude og sætte et par stykker op og det kører fint nok.
    DSL har dog nok en lidt højere stabilitet end Webspeed, derfor mit valg

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af dkwolf
    tjaa stemte TDC DSL :)


    Men Webspeed kører nu også meget godt her i Nordsjælland, har været ude og sætte et par stykker op og det kører fint nok.
    DSL har dog nok en lidt højere stabilitet end Webspeed, derfor mit valg


    Bah, skal du jo sige ... :))

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af ShakaleN
    aner ik hva der er bedst..He he..men lige nu har jeg cirque bredbånd da jeg ik har råd til andet for tiden..og det SUX mega X( ..ka ikke anbefale nogle at få det..de lokker med billigt inet(det er det også) men damn det sux..


    HeHe ... Velkommen i klubben. Har dem også. De leverer dog en god forbindelse her efter at jeg banedede og svovlede over dem i starten af året og truede dem med himmel og helvede... *G* .... Så nu er mine forbindelse heeelt som den skal være mindst. Sker dog at cirka én dag hver 2. mdr af mit net er nede, men resten af tiden kører det mindst 100%, så det er fint nok til prisen. :))

  • Bryder mig ikke om webspeed... Vi havde det i et årstid.. med 256/64 enten kørte vi med 1 mbit eller med 56k... hastighed ! mest det sidste ! det var mega trist.. det er også ret dyrt.. jeg mener cybercity har et tilbud kørende lige i øjeblikket, om noget 2mbit.. vi skiftede vores webspeed om til cybercity.. og jeg er fuldt ud tilfreds.. har ikke haft et eneste problem indtil videre..

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af GrillRotten


    Bah, skal du jo sige ... :))


    hehe den er skam god nok - var ude og sætte den sidste Webspeed op her for små 3 uger siden :)
    ganske nemt og hurtigt

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af GrillRotten


    HeHe ... Velkommen i klubben. Har dem også. De leverer dog en god forbindelse her efter at jeg banedede og svovlede over dem i starten af året og truede dem med himmel og helvede... *G* .... Så nu er mine forbindelse heeelt som den skal være mindst. Sker dog at cirka én dag hver 2. mdr af mit net er nede, men resten af tiden kører det mindst 100%, så det er fint nok til prisen. :))


    så er du åbenbart en af de heldige..jeg kender en del her hvor jeg bor der har det samme inet..og de er bestemt heller ikke tilfredse..mit er nede 1 til 2 gange om ugen, og når det er nede er det næsten nede en hel dag af gangen 8o(er dog lidt forskelligt) ,hvis jeg er heldig er der ind imellem en uge eller 2 hvor man kan være fri for det ik går ned(helt tilgrint :)) )..jeg har også ringet der ind et utal af gange og brokket mig, men uden resultat :rolleyes: de fatter hat derinde..He he

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af dkwolf
    hehe den er skam god nok - var ude og sætte den sidste Webspeed op her for små 3 uger siden :)
    ganske nemt og hurtigt


    HeHe. Tror gerne på at du har sat den op, meeen... Du skal jo sige sige at det kører fint nok... :)) ... og havde nu heller ikke regnet med du havde stemt på andet end TDC ... Men gør vel en ære i sit arbejde, så vores aktier kan stige. :clap:


    btw. Var selv ude i Kastrup Lufthavn i dag og rive et par bomme ned og fyre 3 nye GSM/DCS antenner op istedet for de gamle. Det var sgu en dyr streg i regningen for at lukke stationen ned i 4 timer. :boxed: .... *G*... Men sådan er livet jo når tingene skal fixes. :))


    Quote

    Oprindeligt indlæg af ShakaleN
    så er du åbenbart en af de heldige..jeg kender en del her hvor jeg bor der har det samme inet..og de er bestemt heller ikke tilfredse..mit er nede 1 til 2 gange om ugen, og når det er nede er det næsten nede en hel dag af gangen 8o(er dog lidt forskelligt) ,hvis jeg er heldig er der ind imellem en uge eller 2 hvor man kan være fri for det ik går ned(helt tilgrint :)) )..jeg har også ringet der ind et utal af gange og brokket mig, men uden resultat :rolleyes: de fatter hat derinde..He he


    Jeps. Sådan var mit også i starten, men efter jeg havde brokket mig i 3 måneder eller hvad det var med trusler om alt mellem himmel og jord, så fik de taget sig lidt sammen. Var ellers ved at skifte til TDC MedarbejderBredbånd, men aflyste den bestilling i sidste øjeblik da jeg godt kan leve med 1 Mbit for halv pris af en 2 Mbit eller ca. vil koste hos firmaet. 8)


    Men ja, de fatter HAT ... :))

  • Har lige fået Cybercity og det på den aftalte den dag. 8) Det er der andre udbydere, der ikke kan klare. :( Supporten har indtil videre været super og rimelig hurtigt at komme igennem til. 8) Selve linjen køre helt fint, dog er der en lille bug i routeren :rolleyes: - et par el. 4 sekunders ventetid - før en side kommer frem. Noget irriterende :rolleyes: De arbejder dog på det hos Zyxel, som har erkendt at fejlen er deres.
    Skiftetede fra Orange da de er for dyre - var ellers en rimelig stabil forbindelse.


    Eneste minus ved mit skift er, at jeg er blevet tvunget (fastnet) ind i det IMO lo...-firma som hedder TDC X( - i 6 mdr. Men så er jeg også ude og hoppet over til noget andet bedre og billigere.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af DanielAndrewLowe
    Stemte Webspeed.. Har en 4mbit Webspeed forbindelse og den har været nede ca 2 gange i få minutter på knap 1½ år.


    jeg kan kun melde mig på webspeed holdet :D
    Vi har haft det i snart et ½ år (1Mbit/256kb)
    det har kørt kanon.. ingen "cut off", hvad jeg har bemærket.
    Har haft Proaccess engang, men det var sq for dyrt i længden. Jeg mindes rent faktisk at kunne huske flere nedbrud dengang en nu.

  • Så har vi sku opsagt vores ADSL-skidt, og bestilt Webspeed.. Godt at høre at der i det mindste var nogen med gode erfaringer.. Jeg har lige fundet ud af at sende-boxen eller hvad man kalder den, kun ligger omkring en halv km. fra os af, og sende-boxen til ADSL'n ligger 4km fra os..

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af jurban
    Så har vi sku opsagt vores ADSL-skidt, og bestilt Webspeed.. Godt at høre at der i det mindste var nogen med gode erfaringer.. Jeg har lige fundet ud af at sende-boxen eller hvad man kalder den, kun ligger omkring en halv km. fra os af, og sende-boxen til ADSL'n ligger 4km fra os..


    Håber du bliver tilfreds med det.


    Syntes dog det er spøjst at du ikke kan få en ordenligt ADSL, men det er vel prisen for at bo ude hvor der er fred og ro ... eller noget ... :))

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af GrillRotten


    Håber du bliver tilfreds med det.


    Syntes dog det er spøjst at du ikke kan få en ordenligt ADSL, men det er vel prisen for at bo ude hvor der er fred og ro ... eller noget ... :))


    Tjaa.. Helt langt væk fra byen er det jo ikke.. Vi er da omkring 580 husstande i Annisse, og det ligger ret tæt på Helsinge.. selvom det dog ikke er verdens største by.. hehe..
    Men ja.. Vores Adsl kører dårligere end dårligt.. ofte downloader vi kun med 5-20kbs på sider hvor jeg normalt plejer at ku downloade med 200 eller mere.. Vi har jo ogs haft en ude og måle, og han sagde der var ret meget støj på linien.
    Så nu får vi det andet, og jeg er ret spændt på hvordan det så kører..

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb