Stemmer du på søndag?

  • Hej


    Da der som bekendt er en meget lav stemmedeltagelse til EU-Parlamentsvalget på søndag vil jeg lige høre hvordan tweak.dk's brugere har det..


    Har i tænkt jer at forlade computeren og stemme eller ikke? Hvis ikke, hvorfor??


    Personligt, så ja jeg skal selvfølgeligt stemme. Min stemme sætter jeg på Simon Emil Ammitzbøl som er 4. kandidat for Radikale Venstre. Hans og partiets holdninger er næsten som mine egne, og så synes jeg også det er godt med noget ungdom i parlamentet. Nytænkning er altid godt.


    http://www.simonemil.dk


    ps. dette er ikke en reklame eller noget, lægger bare op til lidt debat :)

  • Ja jeg skal ned og stemme på søndag .. På hvem ved jeg endnu ikke, og selvom jeg ikke har voldsomt med tid indtil søndag, har jeg dog tænkt mig at sætte mig ind i, hvad de forskellige står for i forbindelse med EU ..


    Jeg mener det er vigtigt at interessere sig for samfundet, og være med til at sætte sit præg på hvem der skal repræsentere Danmark ude i verden ..

  • Er kun 17 så skal ikke af den grund. Har heller ikke fyldt meget med i de forskellige valg personer så ville alligevel ikke stemme hvis jeg var 18.

    |^|Dell Inspiron 6400
    |^|Intel Core Duo T2500 ( 2 Ghz )
    |^|2 * 1 GB DDR2 533 Mhz - 4,4,4,12
    |^|15.4" WSXGA UltraSharp (1680x1050) TrueLife™ - widescreen
    |^|ATI Mobility X1400 256mb - 80 GB 5400 rpm

    Rettet 2 gange, sidst af Henrik- ().

  • Er 15 år, så tvivler på jeg får lov :))

    Intel Core 2 Duo - E6600 || ASUS P5W DH Deluxe
    nVidia GeForce 8800GTS || 2 x 1 GB G.Skill PC6700
    Antec Neo550W || Coolermaster Stacker
    Dell 2007FP || Vandkølet
    DD || HW Labs || Laing

  • jeg skal sq ikke stemme.. for det første, politik siger mig ikke en pind og for det andet, ligger jeg garanteret med de ondeste tømmermænd :boxed:

  • Nu hvor jeg langt om længe kan stemme fordi jeg endelig er blevet 18, så skal den stemmeret, dææææleme også benyttes!! :D 8)


    ....På hvad ved jeg dog ikke endnu :))


    Der er jo også man faktorer og perspektiver man må se på...


    For EU vil jo være fordi vi får et nemmere og bedre samarbejde med en masse andre lande i Europa, mm...:D


    Imod EU vil så være at vi muligvis vil blive kostet rundt med af alle de større lande...fx var der jo den sag med at Danmark ikke længere måtte have love om grænser for bakterier i kød, disse blev forandret af EU, hvilket jeg synes er særdeles unfair og irriterende! :rolleyes:

  • hmmmm stemmer måske på Nyrup.. tilpas erfaren, og med en hvis skepsis overfor Tyrkiets indmeldelse i eu…

    P4 2800mhz 800fsb På intel D865GLC.
    Sapphire X800GT
    4 X 512 mb DDR400
    Øvrigt: nec 2510, 19" 970p, zippy tastatur, antec 1000 amg kabinet

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af sol_jakobsen
    hmmmm stemmer måske på Nyrup.. tilpas erfaren, og med en hvis skepsis overfor Tyrkiets indmeldelse i eu…


    Nyrup ??! - Ja undskyld hvis jeg spørger dumt, jeg er jo som sagt endnu ikke så meget inden for politik, men HVAD har Nyrup udrettet i al den tid han har siddet på taburetten?? Umiddelbart har jeg ihf. hele tiden syntes at han var for vattet...han snakker og vrøvler og ævler, uden særlig meget handling...


    Hvor i mod jeg faktisk synes at Venstre har gjort det rimelig godt i den tid de har siddet der i de seneste år :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af OriGiN
    jeg skal sq ikke stemme.. for det første, politik siger mig ikke en pind og for det andet, ligger jeg garanteret med de ondeste tømmermænd :boxed:


    Du skal stemme, VI skal stemme.. stemme på ham den grimme som der er en plakat med oppe ved Kvickly, remember? :))

    Corsair Carbide 500R Black - Corsair CX600M
    ASUS Z87-K (C2) - i5-4670K
    Crucial Ballistix SP 1600MHz CL9 16GB - ASUS GTX 770 OC
    Samsung 840 Pro 256GB SSD - 2x500GB Seagate SSHD
    Logitech diNovo Edge Bluetooth - Logitech G500
    Dell UltraSharp 2407WFP - Dell UltraSharp 2007WFP

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Zigiro


    Nyrup ??! - Ja undskyld hvis jeg spørger dumt, jeg er jo som sagt endnu ikke så meget inden for politik, men HVAD har Nyrup udrettet i al den tid han har siddet på taburetten?? Umiddelbart har jeg ihf. hele tiden syntes at han var for vattet...han snakker og vrøvler og ævler, uden særlig meget handling...


    Hvor i mod jeg faktisk synes at Venstre har gjort det rimelig godt i den tid de har siddet der i de seneste år :)


    synes de har gjort det nogenlunde, men er 100% uenig med den konstante privitasering... 1 mand skummer fløden istedet for alle os danskere....
    Mht. eu er der nu inger der 100 falder i min smag.... men i kraft af hans erfaring kunne han måske udrette noget....

    P4 2800mhz 800fsb På intel D865GLC.
    Sapphire X800GT
    4 X 512 mb DDR400
    Øvrigt: nec 2510, 19" 970p, zippy tastatur, antec 1000 amg kabinet

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af engel


    Du skal stemme, VI skal stemme.. stemme på ham den grimme som der er en plakat med oppe ved Kvickly, remember? :))


    Nej hvor politisk... :))
    Den første og grimmeste? Når vi ikke gider ha' personen, sender vi bare vedkommende til Bruxels(what ever)? Så kan alle EU-medlemmerne sidde og kigge på ham i stedet for :)) :]



    Synes ikke der har været så meget i fjernsynet om hvem der støtter hvilket :boxed:

    Intel Core 2 Duo - E6600 || ASUS P5W DH Deluxe
    nVidia GeForce 8800GTS || 2 x 1 GB G.Skill PC6700
    Antec Neo550W || Coolermaster Stacker
    Dell 2007FP || Vandkølet
    DD || HW Labs || Laing

    Rettet en gang, sidst af Slammand ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Slammand


    Kan stadig ikke forstå hvorfor flaskepanten skulle ned :rolleyes:
    Ældreplejen har nu heller ikke fået det så godt


    To mindre plus ville være en hævet fartgrænse(hvad den så skulle hjælpe) og skattestoppet :))


    Hehe, nej det med flaskepanten er og blivr et mysterium, men at den blev sænket generer mig nu egentlig ikke...så behøver man ikke ærge sig lige så meget når man har været ude og drikke øl og har efterladt dem de tomme flasker :))


    Mht. ældreplejen, så tror jeg nu de ældre har det meget godt, hvis man kigger på ældrepleje i andre lande, så er den da ikke spcielt bedre, er den ?


    At fartgrænsen bliver hævet har jeg ikke noget imod...så kommer man hurtigere frem...og ja, det vil nok også forårsage flere ulykker, men der er jo et minus ved alt ;)


    Og skattestop er som du selv siger også en ganske rar ting :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af sol_jakobsen


    synes de har gjort det nogenlunde, men er 100% uenig med den konstante privitasering... 1 mand skummer fløden istedet for alle os danskere....
    Mht. eu er der nu inger der 100 falder i min smag.... men i kraft af hans erfaring kunne han måske udrette noget....


    Hehe, jeg har det overordnet sådan, at hvis man ikke ønsker nogen forandring.......så stemmer man på Nyrup ;)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Zigiro


    Hehe, jeg har det dybest set sådan at hvis man ikke vil have nogen forandring.......så stemmer man på Nyrup ;)


    og hvis man vil have forandringer til det værre så stem fjog...... :))


    ej mht. eu ved jeg ikke nok om det.. har smålæst lidt og set lidt i de sparsomme "envinklede" tv udsendelser, og synes nyrup lyder fornuftig... vifter ikke med grundloven, men kysser heller ikke Tyrkiets fødder.....

    P4 2800mhz 800fsb På intel D865GLC.
    Sapphire X800GT
    4 X 512 mb DDR400
    Øvrigt: nec 2510, 19" 970p, zippy tastatur, antec 1000 amg kabinet

  • Jeg synes det er dicideret uciviliceret ikek at udnytte den frihed og stemmeret vi har.. et elelr andet sted er det at gøre grin med alle de andre lande som har kæmper i flere årtier for at få demokrati...


    I øvrigt mener jeg ikke at man skal brokke sig hvis man ikke slev har afgivet stemme...


    Så ja.. jeg stemmer på Søndag, og håber da også i andre vil give jeres stemme... ligegyldigt hvor i sætter krydset !