Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

mandag, 7. juni 2004, 20:48

Halløj folkens :D

Jeg sidder og pusler med ideen om at lave min egen lille hjemmeside. Desværre har jeg aldrig rørt emnet indtil nu, og står fuldstændig på bar bund. Altså keine forståelse for HTML compiling eller noget andet i den stil.

Så hvis nogen kender en god HTLM-for-dummies agtig guide, ville det være helt kanon. Jeg vil selvfølgelig gerne prøve at lave noget der er lidt unikt, og ikke ligner noget der er revet ud af frontpage. Ikke at jeg ved hvad jeg snakker om, men synes ofte at mange af rammerne osv er grimme.

Så hvis I vil diske op med nogle generelle, gode råd og jeres ynglingprogram til HTML og websites, ville jeg da være enormt taknemmelig :D

2

mandag, 7. juni 2004, 20:54

Du kan ihvertfald tage et kig på www.html.dk og www.w3schools.com og se om du ikke kan finde lidt brugbart der. :)

EDIT: Borders kan også laves i f.eks. Photoshop og så indsættes i tabellerne på siden, så kan de ihvertfald blive noget kønnere.. mulighederne er mange. :))

Corsair Carbide 500R Black - Corsair CX600M
ASUS Z87-K (C2) - i5-4670K
Crucial Ballistix SP 1600MHz CL9 16GB - ASUS GTX 770 OC
Samsung 840 Pro 256GB SSD - 2x500GB Seagate SSHD
Logitech diNovo Edge Bluetooth - Logitech G500
Dell UltraSharp 2407WFP - Dell UltraSharp 2007WFP

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "engel" (07.06.2004, 20:55)

3

mandag, 7. juni 2004, 20:59

Citeret

Oprindeligt indlæg af engel
Du kan ihvertfald tage et kig på www.html.dk og www.w3schools.com og se om du ikke kan finde lidt brugbart der. :)

EDIT: Borders kan også laves i f.eks. Photoshop og så indsættes i tabellerne på siden, så kan de ihvertfald blive noget kønnere.. mulighederne er mange. :))

Tak for det, Engel. Jeg tager et kig :D

BTW, kan se at jeg har skrevet 'HTML' forkert alle gange i både overskrift og første post, hehe.

4

mandag, 7. juni 2004, 21:04

Citeret

Oprindeligt indlæg af Torque
BTW, kan se at jeg har skrevet 'HTML' forkert alle gange i både overskrift og første post, hehe.

Hehe, det kan jo ske for enhver, det var da til at forstå hvad du mente alligevel. :))

5

mandag, 7. juni 2004, 21:05

Dreamweaver synes jeg er noget rarere at arbejde i end frontpage .. Du kan hente en trial på Macromedia's hjemmeside ..

6

mandag, 7. juni 2004, 21:07

Citeret

Oprindeligt indlæg af Burger
Dreamweaver synes jeg er noget rarere at arbejde i end frontpage .. Du kan hente en trial på Macromedia's hjemmeside ..

Jeg tror vist at det er meget smag og behag, egentlig. Programmer er jo ret identiske, og det er ikke til at sige at det ene er bedre end det andet. Personligt holder jeg mig til Frontpage da det er det program jeg startede med at bruge. :P

7

mandag, 7. juni 2004, 21:17

Citeret

Oprindeligt indlæg af engel

Citeret

Oprindeligt indlæg af Burger

Jeg tror vist at det er meget smag og behag, egentlig. Programmer er jo ret identiske, og det er ikke til at sige at det ene er bedre end det andet. Personligt holder jeg mig til Frontpage da det er det program jeg startede med at bruge. :P

Helt klart .. Jeg har ikke arbejdet med Frontpage i flere år nu, og har helt klart vænnet mig til Dreamweaver ..

8

mandag, 7. juni 2004, 21:34

Jeg har arbejdet med både frontpage og dreamweaver og jeg holder klart på at dreamw er klart bedre.

Frontpage har det med at lave en masse kode rod.

Adobe Go Live er også ok cool men igen der skal man passe på med dens mange smarte funktioner da den laver sindsyg meget kode til ingen ting.

En uunværlig ting når du arbejder med html er CSS så tag et kig på det også.

| asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
Common sense is creativities biggest enemy

9

mandag, 7. juni 2004, 21:38

Hvad er der nu galt med wordpad.exe ?( ?( ?(

Det skal da skrive i hånden. Evt. lidt hjælp fra HomeSite da den automatisk opretter html og css for sig, dejlig detalje ;)

---
the Duke

10

tirsdag, 8. juni 2004, 16:10

Start med at lege lidt rundt med FrontPage det er ret let til begyndere :D

Don't get mad, get even...

11

tirsdag, 8. juni 2004, 19:21

Citeret

Oprindeligt indlæg af _WHAT_
En uunværlig ting når du arbejder med html er CSS så tag et kig på det også.

Ja, CSS er en god ting. Du kan finde tutorials til CSS på www.html.dk.

Siden det er første gang, du kaster dig ud i HTML mm. er det en god idé, at bruge en del tid på at sætte sig ind i hvordan det hele fungerer. Det kan du bedste gøre ved, at skrive din kode i notepad, TSW, Stone's webwriter og andre ligende programmer. Hvis du bruger frontpage kommer du helt sikkert til at sidde og rode med WYSIWG editoren og den giver dig meget ringe indsigt i HTML.

Held og lykke med dit projekt!

12

tirsdag, 8. juni 2004, 22:21

som alle de andre siger... LÆR CSS.. det er næsten uunværligt når du laver hjemmesider.. jeg bruger næsten ikke andet til mine hjemmesider.. (tak engel :) ) Du kan købe de der små bøger på posthuse, kvickly ja snart alle steder til små 80 kr, som faktisk indeholder MANGE gode informationer :) Men vil starte med dem på www.html.dk , også kan du arbejde dig videre derfra :)

Mit signatur billede er lige på værkstedet.

13

tirsdag, 8. juni 2004, 22:35

Alles klar - mange tak for de gode råd :D Vil gå igang her i weekenden, når tiden er der. Tak igen :D

14

tirsdag, 8. juni 2004, 22:41

Synes du skal starte med en bog om HTML og lave ALT i notepad. Derefter kan du nemt lære CSS og Javascript osv.

Brugte selv en bog der hedder WWW - Illustreret håndbog, lidt forældet men virkede fint dengang.

Hvis du har mulighed for det er ASP også rart til at lave menuer osv. med, vha. includes eller hvad det er de hedder (Kan du også med javascript, men imo er ASP bedre på dette område).

15

tirsdag, 8. juni 2004, 23:36

Citeret

Oprindeligt indlæg af Seburo
Hvis du har mulighed for det er ASP også rart til at lave menuer osv. med, vha. includes eller hvad det er de hedder (Kan du også med javascript, men imo er ASP bedre på dette område).

Så vil jeg nu hellere anbefale PHP, men det er vidst stadig lige lidt tidligt, at lære serversside sprog når man ikke kan HTML endnu. :P

16

tirsdag, 8. juni 2004, 23:51

Citeret

Oprindeligt indlæg af Mazie
Start med at lege lidt rundt med FrontPage det er ret let til begyndere :D

Nej, det hedder roden til alt ondt :evil:

17

onsdag, 9. juni 2004, 00:23

Citeret

Oprindeligt indlæg af Bullfaegter

Citeret

Oprindeligt indlæg af Seburo

Så vil jeg nu hellere anbefale PHP, men det er vidst stadig lige lidt tidligt, at lære serversside sprog når man ikke kan HTML endnu. :P

Få venligst styr på det signaturbillede, det er ALT for stort og ikke specielt passende til forummet. :roller:

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.