Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

21

fredag, 4. juni 2004, 01:36

Som Burger lige sagde, blødere.. Der findes mange blødere der ved at de har den sygdom, at de mangler det stof i kroppen der får blodet til at størkne, som jo er bevist.
Resten af de blødere der ikke tror på videnskaben.. Tjah, de har vel ikke rigtig andet at tro på, eller hvad ved jeg.. I hvertfald, så har en del valgt at tro på det hersenes stigmata...

Rig:
CPU: Intel E8500 @ 3.50
RAM: Mushkin Redline 2 x 2 GB
MOBO: Maximus Formula II
GFX: ATI Radeon HD 4870 X2

22

fredag, 4. juni 2004, 10:47

Ja jeg tror til en vis grad på det, men jeg tror ikke på det i en religiøs forstand, eller at det har nogen overnaturlig baggrund. Den katolske kirke har forsket meget i dette fænomen, og de har brugt masser af videnskabsmænd på at kunne bortforklare det (er det jeg elsker ved vatikanet), men de har bare ikke kunne forklare en lille håndfuld, der eftersigende skulle have dette.. Der er folk der muligvis kan fremtvinger dette selv, eller de kan lide af en sygdom eller noget helt andet, men da jeg ikke er religiøs på nogen måder, så kan jeg ikke rigtig ligge det religiøse aspekt bag.
Der har levet en person ved navn Jesus dengang, det er jeg ikke i tvivl om. Men om han var Guds søn, eller kunne opstå fra de døde etc., well det er fair nok andre har den tro, jeg kan blot gå udfra videnskaben og derfor kan jeg kun logisk sige nej.
Men inden vi går for meget ind i det :P , så er filmen Stigmata jo egentlig ikke så meget omkring selve fænomenet, men omkring det Evagelium der skulle have været fundet, som den katolske kirke ikke vil have offentliggjort.

"Sanity is the sign of a weak mind"

23

fredag, 4. juni 2004, 22:38

Har ikke stemt ! Synes ellers jeg ved en hel del. Men dette (altså stigmata) har jeg aldrig hørt el. læst om. Og jeg har det ligesom nogle andre, heller ikke i sinde at tilegne mig viden om det. Slet ikke efter det jeg har fået at vide her.
Interesserer mig nemlig overhovedet ikke for blod, religion, krig, våben eller andet som har med destruktion at gøre. X(

Dette indlæg er blevet redigeret 2 gange, senest redigeret af "Bentzin" (04.06.2004, 22:41)

24

fredag, 4. juni 2004, 22:50

;) Fornuftigt nok Bentzin, man ska' sq heller ik tro på alt hva' man hører, hovedsageligt tror jeg heller ikke selv på dette Stigmata, men jeg ville stadig gerne have en ordentlig grund til at lade vær... :)

Men....hmmm...næsten 1/4 har stemt 'ja' - så der må da være nogen der tror på det, hvorfor har disse mon ikke skrevet i tråden?? 8o

25

fredag, 4. juni 2004, 23:12

ved ik hva jeg skal stemme :rolleyes: så et dokumentar program for noget tid siden, der fik mig til at tvivle, førhen havde jeg helt sikkert sagt "nej det er bare overtror eller selv forskyldt" men efter jeg så det program er jeg mundlam, ved ik hva jeg skal tro, for at være helt ærlig..min fornuft siger mig så noget kan ik lade sig gøre, men efter det ved jeg sq ik..det var et program der prøvede at løfte sløret for alt det der..hvor de fuldte en kvinde i nogle uger 24timer i døgnet..en morgen stod hun op og havde det ik så godt, så hun lagde sig tilbage i sengen igen, og lidt efter havde hun bare de grumme sår på hænderne og på fødderne plus hun begyndte at bløde ud af øjnene´, og det var der ikke tilligere på morgen..pænt skummelt :rolleyes: så ved sq ik hva jeg skal tror..desværre

26

fredag, 4. juni 2004, 23:25

Citeret

Oprindeligt indlæg af ShakaleN
ved ik hva jeg skal stemme :rolleyes: så et dokumentar program for noget tid siden, der fik mig til at tvivle, førhen havde jeg helt sikkert sagt "nej det er bare overtror eller selv forskyldt" men efter jeg så det program er jeg mundlam, ved ik hva jeg skal tro, for at være helt ærlig..min fornuft siger mig så noget kan ik lade sig gøre, men efter det ved jeg sq ik..det var et program der prøvede at løfte sløret for alt det der..hvor de fuldte en kvinde i nogle uger 24timer i døgnet..en morgen stod hun op og havde det ik så godt, så hun lagde sig tilbage i sengen igen, og lidt efter havde hun bare de grumme sår på hænderne og på fødderne plus hun begyndte at bløde ud af øjnene´, og det var der ikke tilligere på morgen..pænt skummelt :rolleyes: så ved sq ik hva jeg skal tror..desværre

Det' jo det :( ...

Og værre er at man er nødt til at bedømme ud fra fjernsynet og andre's meninger, uden at have set noget til den slags med egne øjne... :rolleyes:

27

fredag, 4. juni 2004, 23:38

helt sikkert fup..

Asus Deluxe X99 Intel I7 5930k 3.5 @ 4.6 Socket 2011 v3 - H2O
Asus Nvidia - 2 x 980 Ti i SLI - Asus 27" g-sync PG278QE
OCZ Express RevoDrive 3 x2 SSD 240 GB 1500/1225 MB/S
HyperX Preadator DDR4 32 gb 8 x 4 gb 3000 Mhz
ThermalTake ToughPower 1200Watt - Windows 10, 64 bit Blog

28

lørdag, 5. juni 2004, 00:23

Jeg har det sådan at alt kan forklares ud fra videnskablige forklaringer så som fysik, matematik og biologi o.lign.

Skulle der mod forventing komme nogle ting, fænomenre, man ikke kan forklarer har man en skuffe, hvor man smider disse "fænomer" i. I denne skuffe har man alt fra tryllekunstnere, aliens (anal-probe), folk fra tivoli, sigøjner, hekse, krammere fra Hjallerup hestemarkedet og andet der mener de burde have "overnaturlige" krafter. For det er ikke andet en fup og fiduser og dum overtro fra kaffe drikkende tanter, der har for meget tid.

Just my 2 cents

---
the Duke

29

lørdag, 5. juni 2004, 00:49

Der findes Aliens.. vil du virkelig tro at vi er det eneste liv i hele universet?! Og jeg snakker ikke kun om vores lille latterlige solsystem.. men HELE universet..

Mit signatur billede er lige på værkstedet.

30

lørdag, 5. juni 2004, 01:12

Citeret

Oprindeligt indlæg af OriGiN
Der findes Aliens.. vil du virkelig tro at vi er det eneste liv i hele universet?! Og jeg snakker ikke kun om vores lille latterlige solsystem.. men HELE universet..

Det tror jeg på at der gør, men jeg tror ikke de har rejst mange lysår for at lave anal-probs på dumme amerikanere, så de kan komme i Ricky Lake eller andre sindsyge kanaler.

---
the Duke

31

lørdag, 5. juni 2004, 01:28

Citeret

Oprindeligt indlæg af the Duke

Citeret

Det tror jeg på at der gør, men jeg tror ikke de har rejst mange lysår for at lave anal-probs på dumme amerikanere, så de kan komme i Ricky Lake eller andre sindsyge kanaler.

---
the Duke

nej det tror jeg sq heller ik... Ricky Lake er for folk med intet liv..

Mit signatur billede er lige på værkstedet.

32

lørdag, 5. juni 2004, 02:00

Citeret

Citeret

Citeret

---
the Duke

Og lavet af folk med for mange penge ..

33

lørdag, 5. juni 2004, 02:03

Citeret

Oprindeligt indlæg af Burger

Citeret

Citeret

Citeret

---
the Duke

Ææææhh...tror faktisk at det er et rimelig succesrigt foretagende, det tv-show, USA indeholder nemlig riiiiiiimelig mange af disse no-life's ;)

34

lørdag, 5. juni 2004, 02:04

Citeret

Oprindeligt indlæg af Zigiro

Citeret

Citeret

Citeret

Citeret

---
the Duke

Ææææhh...tror faktisk at det er et rimelig succesrigt foretagende, det tv-show, USA indeholder nemlig riiiiiiimelig mange af disse no-life's ;)

Vel også derfor de betaler folk for at deltage når de ikke kan få deltagere ..

I hvert fald hvad jeg har hørt, men det kan selvfølgelig være en and ..

35

lørdag, 5. juni 2004, 02:13

Citeret

Vel også derfor de betaler folk for at deltage når de ikke kan få deltagere ..

I hvert fald hvad jeg har hørt, men det kan selvfølgelig være en and ..

Ved det sq ik' helt.................

...Men i hvert fald:

36

lørdag, 5. juni 2004, 11:12

Citeret

Jeg har det sådan at alt kan forklares ud fra videnskablige forklaringer så som fysik, matematik og biologi o.lign.

Skulle der mod forventing komme nogle ting, fænomenre, man ikke kan forklarer har man en skuffe, hvor man smider disse "fænomer" i. I denne skuffe har man alt fra tryllekunstnere, aliens (anal-probe), folk fra tivoli, sigøjner, hekse, krammere fra Hjallerup hestemarkedet og andet der mener de burde have "overnaturlige" krafter. For det er ikke andet en fup og fiduser og dum overtro fra kaffe drikkende tanter, der har for meget tid.

---
the Duke

Tryllekunstnere, "flyvende tallerkner", sigøjnere, hekse og i den dur, de er alle blevet modbevist samt modargumenteret af videnskaben. Især folk der siger de har paranormale evner, eller de kan heale gennem Jesus or whatever.
At der så stadig er folk der tror på det, det skal der også være plads til, men du behøver ikke ligge det ned i skuffen :P

37

lørdag, 5. juni 2004, 11:17

Dem der end tror på Stigmata med en religiøs baggrund, de kan sagtens have nogen gode argumenter der er sværre at modsige. Som sagt, selv videnskaben har lidt svært ved det, da der virkelig er nogen der bare ikke kan forklares. Så er det egentlig bare hvad man ønsker ligge bag det, og selvfølgelig vil de fleste ligge en overnaturlig ting bag, da det gør det mere interessant, samt for mange bekræfter det bare mere at Gud eksisterer.
Det er også meget sjovt, for hvor meget Vatikanet end ikke bryder sig om at folk siger de har Stigmata, eller at de er besat af demons osv, så er det faktisk i de tilfælde hvor deres tro på Gud må blive forstærket yderligere.
Men Pavens små lakajer (og Paven selv) er lidt underlige hvad det angår. Man skulle næsten tro de var mere tilhængere af videnskaben end deres egen Gud, hehe

Kan især godt lide, der hvor Paven anerkendte Big Bang, men som han så pegede ud overfor Stephen Hawking bagefter, det er bare sat igang af Gud :P

38

lørdag, 5. juni 2004, 12:21

Citeret

Oprindeligt indlæg af Weird Terrain
Kan især godt lide, der hvor Paven anerkendte Big Bang, men som han så pegede ud overfor Stephen Hawking bagefter, det er bare sat igang af Gud :P

LOL - Sådan er det jo at blive gammel *G* :))

39

søndag, 6. juni 2004, 01:08

Citeret

Hvad tror DU ? 8o

Jeg tror du skal lade vær med at tage ned på havnen og drikke Guld Tuborg med alle svenskerne.. ;)

40

søndag, 6. juni 2004, 01:11

Citeret

Oprindeligt indlæg af WizzarD

Citeret

Hvad tror DU ? 8o

Jeg tror du skal lade vær med at tage ned på havnen og drikke Guld Tuborg med alle svenskerne.. ;)

Tak for rådet :)) - skal nok tage det til mig ;) :))

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.