Stigmata: fup eller fakta?

  • Mange har sikkert hørt om 'Stigmata' (eller set filmen ) altså stigmatisering dvs. at pådrage sig jesus lidelser - fænomenet siges at være kendt lige siden 1200-tallet, og kendetegnene hos de udsatte er evigt blødende sår på hænder, fødder, i tindingen og/eller maven...Der er tilmed kendt tilfælde hvor den udsatte blødte ud af øjnene...


    Hvad tror DU ? 8o




    Læs evt. mere på:


    http://www.hvidt.com/dk/Conferences/Foredrag.html#_Padre_Pio_og_fænomenet%20stigmatiseri


    http://www.religion.dk/religio…:ktg=kristendom:aid=40737


    http://www.satanicnetwork.com/…um_posts.asp?TID=234&PN=1


    Btw. Filmen Stigmata kommer i aften kl 22.00 på TV3+, hvis nogen altså skulle være interesserede ;)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Torque
    Cirka lige så meget som jeg tror på julemanden.


    Altså nej.


    Hehe, det var du ik længe om at svare på :)) - Tror du ik du måske skulle læse en smule om det først?

  • Hmm... tror sq ikke så meget på det... kan godt lide pointen i filmen.. altså det budskab de kommer med rent religions mæssigt... sådan ahr jeg d også med andet religiøst.. det bibelske budskab om elskdin næste osv. tror jeg på... men om der så sidder en gud deroppe tvivler jeg så ret kraftigt på... tror bare det var en sekt der i sin tid havde røget for meget hash og klædt sig ud i blomster der skrev en bog og kaldte den bibelen...


    ligesom ham der pådrog sig den fulde stigmata.. det er garenteret en sindforvirret munk hvis hypokondri har taget overhånd.. generelt mener jeg at religion ikke skal overdrives.. se blot osama sharon osv. paven.... de er gale hele bundet. !

  • Hehe, vi har vidst at gøre med en del skeptikere her, hva'? ;)


    Det er jo også fint nok, er skam også selv meget skeptisk over for den slags, det er såmænd altid godt at være...


    ;) ...Men hvordan forklarer I så dette fænomen, da læger endnu ikke har kunnet gøre det? 8o

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Zigiro


    Hehe, det var du ik længe om at svare på :)) - Tror du ik du måske skulle læse en smule om det først?


    Har slet ikke behov om at læse yderligere omkring stigmata, for at danne mig et indtryk.


    Det er tydeligvis et 'fænomen' med fødderne godt begravet i kristendommen - og af samme grund afviser jeg det blankt.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Torque


    Har slet ikke behov om at læse yderligere omkring stigmata, for at danne mig et indtryk.


    Det er tydeligvis et 'fænomen' med fødderne godt begravet i kristendommen - og af samme grund afviser jeg det blankt.


    Ikke at jeg er helt uenig, men er det ikke rimelig ligegyldigt hvilken religion fænomenet klynger sig til? Der er altså fundet levende beviser på folk der led af dette fænomen, hvordan bortforklarer dig og ligeså alle andre, at dette fænomen findes?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Zigiro
    Ikke at jeg er helt uenig, men er det ikke rimelig ligegyldigt hvilken religion fænomenet klynger sig til? Der er altså fundet levende beviser på folk der led af dette fænomen, hvordan bortforklarer dig og ligeså alle andre, at dette fænomen er fup?


    ...Hvad med folks beretninger om at de er blevet anal-probet af rumvæsner? ... Det er op til folk at bevise det ... :))


    Det gælder også for alt andet ...


    Findes ikke indtil det modsatte er beviset. Gælder også "gud" og alt muligt andet IMO.


    og nej, der er ingen soleklare beviser på stigmata ... ;) ... Hvis der var det, så ville der også være soleklart bevis på at der fandtes en gud ... og tror du selv der findes disse beviser ? ... Ej,... :]

  • Tror ikke på det..
    Og gider simpelthen ikke spilde min tid på at læse om det :P


    Desuden mener jeg nogle mennesker har det sådan at deres blod ikke størkner.. Derfor skal de til lægen hvis de skærer sig, ellers bliver blodet ved med at løbe. Ved ikke om det kunne være det, det var bare lige en tanke

    MSI 3.0 & QcK Heavy
    AMD 64 Venice 3500+ @ 2500 mhz 24/7
    DFI UT SLI-D
    Kingston 2x1024 PC3200 @ 230mhz - 2,5-3-3-7
    Geforce 7900 GT
    550W antec Truepower
    Windows XP

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Zigiro


    Ikke at jeg er helt uenig, men er det ikke rimelig ligegyldigt hvilken religion fænomenet klynger sig til? Der er altså fundet levende beviser på folk der led af dette fænomen, hvordan bortforklarer dig og ligeså alle andre, at dette fænomen er fup?


    Ikke hvilken religion, men religion generelt. Regnede du da med at jeg var buddhist? :))


    Jeg har det samme forhold til stigmata, som jeg har til folk der kan gå på vandet, folk der mener de er blevet bortført af aliens og anal-probed, spåkoner, spøgelser osv osv osv...


  • Satans, du kom først :))

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Torque
    Ikke hvilken religion, men religion generelt. Regnede du da med at jeg var buddhist? :))


    Jeg har det samme forhold til stigmata, som jeg har til folk der kan gå på vandet, folk der mener de er blevet bortført af aliens og anal-probed, spåkoner, spøgelser osv osv osv...


    Buddismen er da sej på en del områder IMO. Men nok fordi det ikke er en "tilbeder-religion" hvor man får smidt en masse "du må ikke" i hovedet... :))


    Hm, så du kom også i tanke om E.T.´s anal-probeing-mission.... Griner. *G* :))

  • Tilslutter mig resten og svarer - Nej.


    Der har også været et helt program på Discovery om dette - hvor der faktisk kom en del beviser.


    Der var blandt andet en mand som havde disse sår og sagde selv at det ikke var noget han selv havde lavet.
    Da han så begyndte at blive gammel begyndte de så og forsvinde - og det fandt man så grunden til.
    Da han var "ung" sørgede han for at sårene ikke blev helet - men da han blev gammel kunne han ikke længere sørge for dette og derfor forsvandt de.


    Tror mange af de tilfælge der findes kan "modbevises" på en ligende måde som dette tilfælde.

    |^|Dell Inspiron 6400
    |^|Intel Core Duo T2500 ( 2 Ghz )
    |^|2 * 1 GB DDR2 533 Mhz - 4,4,4,12
    |^|15.4" WSXGA UltraSharp (1680x1050) TrueLife™ - widescreen
    |^|ATI Mobility X1400 256mb - 80 GB 5400 rpm

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Torque
    Satans, du kom først :))


    Yeah ... Jeg skal nok få en griner over tanken om at der er nogle der tror at et rumvæsen der er intelligent nok til at rejse mellem solsystemer og lysår uden problemer er ude efter at tage billeder af vores anus. *G* :crazyeyes:


    Det må være en amerikaner der kom på den tanke engang ... De er sgu så anal-fikseret. *G* :))

  • Dette er fakta at visse mennesker i ekstremt pressede situationer, kan bløde ud af øjnene, sågar kan de bløde ud af huden…. Det er set af ved fanger eks. på døds gangen, og ved torturofre….
    Men det religiøse aspekt tror jeg ikke på……

    P4 2800mhz 800fsb På intel D865GLC.
    Sapphire X800GT
    4 X 512 mb DDR400
    Øvrigt: nec 2510, 19" 970p, zippy tastatur, antec 1000 amg kabinet