billige motorcykel dæk?

  • Ring til din lokale mc forhandler. De fleste af dem bruger noget som hedder mc-nøglen. Regn med 1000kr ofr et fordæk og 1500kr+ for et bagdæk.
    Personligt har jeg ikke sparet på mine dæk, jeg vil sku have vejgreb selv om den ligger max ned i regnvej.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Nik.dk
    Ring til din lokale mc forhandler. De fleste af dem bruger noget som hedder mc-nøglen. Regn med 1000kr ofr et fordæk og 1500kr+ for et bagdæk.
    Personligt har jeg ikke sparet på mine dæk, jeg vil sku have vejgreb selv om den ligger max ned i regnvej.



    Enig...dækkene er nok det sidste man skal spare på......det er jo trods alt dem som skal være med til at du ikke vælter.....hvis gummiet er for hårdt på dækket vil du "sejle rundt"på vejen hvis det regner...

    ------------------------------------------------------------------
    19 tommer.
    TFT. Samsung syncmaster 913N 8)
    Logitech Internet Navigator SE Tastatur
    Logitech® MX™1000 Laser Cordless Mouse
    Asus DVDx16 / CDx48,Black, ATA66
    LG Electronics, dual layer dvd brænder
    Intel pentium 4. 2,6GHz@3,2GHz
    HIS X850XT IceQ II Turbo 256MB GDDR3

    ------------------------------------------------------------------

    Rettet en gang, sidst af Red_ninja ().

  • Jeg bor i Odense, og når min far skal have skiftet dæk på sin VFR 800 kører han altid til Tyskland og får skiftet dæk der. Han sparer samlet set knap 1000 kr på det!


    Og det er ikke fordi han køber noget billigt pis!!! Absolut ikke! Vi snakker om Metzler og andre kvalitetsdæk! Han sparede 600-700 kroner på bagdækket pris i Danmark 1900 bobs pris i Tyskland ca. 1200 kr, fordækket koster selvfølgelig mindre, men besparelsesprocenten er den samme! Jeg forstår ikke hvorfor der ikke er flere "bikere", der kører til Tyskland-


    tankabbot

  • metzeler ME z1 er den blødeste gummi blanding du
    kan få, de holder ikke mange km.
    Jeg har prøvet et bagdæk det holdte ca. 1200km.
    køre pt. på ME z4 de holder væsentlig længere.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af dzeroe
    ved det...


    har kigget på metzeler ME1, eller hvad de nu hed...


    bagdækket koster 1800, fordækket kun 675...



    Du kigger i den helt rigtige retning. Metz'erne ER temmelig bløde - men de står sgu også suverænt fast - og kører du nogenlunde fornuftigt - så holder de i mine øjne også et acceptabelt km antal... :boxed:

  • well, kan godt køre på en rimelig blød compound, cyklen har ikke så mange heste at den rykker bagdækket fra hinanden ;(


    en gammel holda NSR 125 fra 89 (31hk)

  • ER selv ved at få nye dæk på AVON AV46 160/60/17 1400kr

    Intel I5 2500k | Gigabyte Z68 | 16GB Kingston | Radeon 380 | 1 Samsung EVO850 512MB | Enermax Digifanless 550W
    27" (U2711) DELL | 24" (2408WFP) DELL | Ergotron LX Dual Side-by-Side

    Canon 5DM4 | 16-35mm 2.8L | 24-70mm 2,8L | 85mm 1.2L USM II | 70-200mm 2.8L IS
    Nogle Speedlites | PocketWizards

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af dzeroe
    de har dæk ved thansen, det er korrekt...


    men det er sq ikke nogle jeg tør ligge mig ned i svingende på :D


    Til den maskine du har er det da ikke noget problem
    med de dæk fra thansen.


    Hverken svigerfar eller de andre har brokket sig over de dæk og deres mindste maskine er 650cc,
    og de køre ikke søndags kørsel det skal jeg lige hilse og sige ;)

  • kan sammenligne det lidt med celeron og P4...


    de dæk de har ved thansen er sikkert udemærket, men man vil hellere have noget der sparker røv :)


    har fået et link til en forretning i tyskland hvor jeg kan købe 2 kvalidæk i den rigtige profil til omkring 210€

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af dzeroe
    tank -> ved du hvad firmaet hedder?


    Ja firmaet hedder


    G. Wilhemsen - Motorradtechnik GmbH


    Adressen er:


    Stapelholmer weg 10
    24988 Oversee


    Link: http://www.motorradtechnik.de


    Så bare klik på "shop" i menuen til venstre og dernæst "reifen" = dæk.


    Hvis du er abonnent på TouringNyt kan du også se reklamer for firmaet der.


    tankabbot

  • lige en lille follow-up...


    har lige siddet og læst lidt på bridgestones hjemmeside, jeg tror det bliver Bridgestone BT 090 R, det lyder til at være det perfekte dæk til min lille hidsige 125'er :)


    Fordæk: 110/70-17 Bridgestone BT090F - 86,23€
    Bagdæk: 150/60-18 Bridgestone BT090R - 110,33€


    det er omkring 1500kr uden porto - ca 1000kr under prisen i DK...