Ok forhandlere i Jylland

  • Hey alle.


    Jeg vidste ikke lige hvor jeg skulle gøre af denne tråd, så jeg plantede den i off topic. ;)


    Jeg kunne godt lige bruge lidt hjælp.


    Skal til at flikke en ny computer sammen til min bror og han stiller selvfølgelig nogle krav.


    Et af dem, fik mig til at tænke en ekstra gang.


    Tanken er en AMD64 maskine til omkring 12.000 kr., men han vil have det hele fra samme forhandler og helst i Jylland, så han ved evt. fejl, har mulighed for at hoppe i bilen og tvære deres hoveder i disken, hvis de ikke makker ret. ;)
    Er der nogle Ok forhandlere i den nedre del af Jylland ? Han bor nemlig i Sønderborg.


    Hvis nogle skulle kede sig, er de meget velkomne til at komme med et bud på, hvad den computer kunne flikkes sammen af.


    AMD64 cpu med tilbehør, inkl. 17" tft, mus, højtalere osv.
    Jeg er ikke helt sikker på at 12k rækker til det. ;)

  • Merlin, A-Z, Fona og Nova Data? :boxed:


    Jeg tror faktisk ikke der er særlig mange gode forhandlere hernede ved os :( de ligger alle i københavnstrup og i Nordjylland

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af OriGiN
    Merlin, A-Z, Fona og Nova Data? :boxed:


    Jeg tror faktisk ikke der er særlig mange gode forhandlere hernede ved os :( de ligger alle i københavnstrup og i Nordjylland


    8o Ud og vask din mund med vand og sæbe... :))

  • Hm. Bliver nok svært at lave til 12K hvis det skal være noget rimeligt godt udstyr, men det første sted han med god ret kan spre er jo på den 17" TFT og så vælge en 19" CRT istedet for og så en lidt bedre GFX. Det vil komme mere til sin ret.


    Går ikke ud fra at han skal clocke for så havde du vel skrevet det. Så der er jo også lidt bedre muligheder når man ikke skal have OC i tankerne når man køber udstyr.


    Bliver dog nok et problem at finde en ordenligt forhandler med nogle rimelige priser der nede i bunden af jylland i forhold til hvad han finder på nettet. Men en forhandler i midtjylland eller ligende er vel også okey. En køretur på ~100-150 KM er måske en del, men er vel heller ikke så tit han skal der ind hvis han lader være med at pille ved noget han ikke ved hvad er. Prisen vil jo så gøre det hele værd... IMO...

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af GrillRotten
    Hm. Bliver nok svært at lave til 12K hvis det skal være noget rimeligt godt udstyr, men det første sted han med god ret kan spre er jo på den 17" TFT og så vælge en 19" CRT istedet for og så en lidt bedre GFX. Det vil komme mere til sin ret.


    Går ikke ud fra at han skal clocke for så havde du vel skrevet det. Så der er jo også lidt bedre muligheder når man ikke skal have OC i tankerne når man køber udstyr.


    Bliver dog nok et problem at finde en ordenligt forhandler med nogle rimelige priser der nede i bunden af jylland i forhold til hvad han finder på nettet. Men en forhandler i midtjylland eller ligende er vel også okey. En køretur på ~100-150 KM er måske en del, men er vel heller ikke så tit han skal der ind hvis han lader være med at pille ved noget han ikke ved hvad er. Prisen vil jo så gøre det hele værd... IMO...


    Det var noget i den stil han havde i tankerne og ja du har ret, der er ikke tale om OC, hvilket stiller lidt lavere krav til bundkort osv.


    Jeg kan sikkert ikke overtale ham til at droppe tanken om en TFT skærm, da han i meget lang tid har været ret lun på min 15" TFT, men den bruger konen, så den er ikke til salg. Jeg vil mene at han mindst skal op i en 17" for at få noget ud af sådan en skærm. 15" var i hvert fald for småt til mig.


    Det må selvfølgelig godt være en online forhandler, men ifølge min brors mening, skal man kunne komme til at se dem direkte i øjnene. Det vil jeg til dels give ham ret i. Jeg fandt f.eks. ud af hvad Waterheads bestod af.... Jøsses en grønskolling der stod for det og endda en ret så upålidelig en. X(


    -->Try-this.
    Jeps.. SHG er fine nok, men deres RMA sutter, som så mange andres gør.

  • RMA tager tid ved alle store virksomheder.. de får en del ting ind og derfor tager de oftest tid.
    Med meget salg følger priserne i modsatte retning.. mere salg, lavere pris.


  • Jeg takker. Det kigger jeg lige nærmere på, når jeg får tid til det. Skal til fødselsdag i aften. ;)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af The Hans


    Jeg takker. Det kigger jeg lige nærmere på, når jeg får tid til det. Skal til fødselsdag i aften. ;)


    Velbekomme :D
    De eneste jeg ville mene du skal holde Snitterne fra er Føniks, de er så flabede at man skulle tro det er løgn.

  • Tjaa, jeg vil ikke anbefale en butik, men har da prøvet at samle en maskine med alt hvad der skulle være dertil. Systemet er samlet hos shg.dk fordi det lige var det nemmeste - selvom du siger at i ikke vil handle der kan priserne og delene jo stadig sammenlignes. Nogle af delene ville jeg måske have taget entak bedre - men tog prisen som første priotet så nogle af tingene er blevet valgt på prisen. Ting som mus - kabinet osv. er en smags ting så der har jeg taget hvad jeg lige syntes om. Her er mit bud og syntes ikke jeg kunne lave det meget bedre med alle de dele han skal bruge:


    ASRock K8S8X, SiS755, Sokkel 754
    Lite-On CDRW LTR52327S, 52/32/52IDE Bulk
    AMD Athlon64, 3000+, 2.0GHz, Bulk
    Diskdrev 3.5" Sony, Black
    FIC Radeon 9800Pro, 128MB
    Western Digital 800JD, 80GB, 8 MB, SATA
    Altec Lansing ATP3, 2.1 system
    JNC Miditower H7650-W/T Black/White 400W
    Zalman CNPS 7000-A-CU
    2*Kingston Kingston HyperX PC3200( 1024 ialt )
    Iiyama 17" TFT 17NE1-S, Silver, 14ms
    Icemat Black + Microsoft Explorer 3.0
    Logitech Internet Navigator Special Edit


    Pris : 12260 kr. ( alle priser er taget fra shg.dk )


    Tjaa det var så mit bud - ved ikke om jeg mangler noget men så må du sige til - det kan måske forbedres en smule men dette er da et bud.

    |^|Dell Inspiron 6400
    |^|Intel Core Duo T2500 ( 2 Ghz )
    |^|2 * 1 GB DDR2 533 Mhz - 4,4,4,12
    |^|15.4" WSXGA UltraSharp (1680x1050) TrueLife™ - widescreen
    |^|ATI Mobility X1400 256mb - 80 GB 5400 rpm

    Rettet 2 gange, sidst af Henrik- ().


  • Mange tak for forslaget Henrik. :D
    Det ser da ikke helt tosset ud.
    Den maskine du foreslår der, kan min computer ikke følge med. ;)
    Jeg kan godt set, at der evt. skal nogle flere kr. til, hvis han vil have en hurtigere maskine end det og at den 17 " æder en pæn del af budgettet . ;)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af klf
    Als EDB service
    det var den forste jeg lige falt over men inde på http://edbpriser.dk kan du søge efter forhanler


    Takker. :D
    Jeg havde set Als EDB service, men Løngang 1, 1. sal i Sønderborg, må være næsten lige over for rutebilstationen. Jeg synes ikke jeg kan mindes, at have set et firma der. Deres hjemmeside virker åbenbart ikke. Umiddelbart lyder det som noget halvprivat noget i stil med Waterheads, dengang det eksisterede og der var både service og troværdighed i bund. ;)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af The Hans


    Takker. :D
    Jeg havde set Als EDB service, men Løngang 1, 1. sal i Sønderborg, må være næsten lige over for rutebilstationen. Jeg synes ikke jeg kan mindes, at have set et firma der. Deres hjemmeside virker åbenbart ikke. Umiddelbart lyder det som noget halvprivat noget i stil med Waterheads, dengang det eksisterede og der var både service og troværdighed i bund. ;)


    how det lyder somom at jeg kenner dem, det gør jeg ikke men jeg så dem inde på edbpriser.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af klf
    how det lyder somom at jeg kenner dem, det gør jeg ikke men jeg så dem inde på edbpriser.


    He he. Jeg er godt klar over, at du ikke kender dem. ;)
    Jeg burde faktisk kende dem, men det gør jeg ikke. ;)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af kimsdipchips
    Der er vidst ikke andet end Nova Data i sønderborg ;) og hvad kan mann sige man får ikke meget computer for 12,000kr i forhold til andre forhanldere :]


    Det er jeg godt klar over, men med de priser Nova Data har, får man endnu mindre computer for de penge. ;)