Hvad beskæftiger Tweakere sig med?

  • Ohøj folkens.


    Jeg tænkte at i anledning af diverse tråde der er på Tweak.dk fortiden vedrørende film/musik smag etc, der handler om vores daglige intersserer der ikke omhandler at bruge alt alt for mange timer foran Pc´en, tænkte jeg at det kunne være interessant at høre om hvad folk beskæftiger sig med, altså arbejde / uddannelse / skole etc.
    Er noget jeg ikke mindes at have hørt om i al den tid jeg har været her.. Nu ved vi jo hvordan vi hver især ser ud etc, men så evt høre noget om hvad vi arbejder med, eller uddanner os som.


    Kunne være interessant at høre om vi kan finde ud af andet end at tale om PC HW etc ;)


    Jeg ligger ud: :D


    Efter sproglig gymnasium, valgte jeg at starte min uddannelse som, Elektronomfagteknikker.
    Som er en uddannelse på Strøm / Process linien, og er igang med min 5 måned. Jeg skal så finde en elevplads fra Septemper hvor jeg så skal studere yderligere 4 år.

  • Jeg er 1. årsstuderende på HTX i Haderslev :)


    Når jeg er færdig med HTX skal jeg på DTU @ Elektroteknologiingeniør (Elektro-teknologi-ingeniør).

    CPU i5-6600
    MB Asus H110M-Plus
    GFX Asus GTX770
    RAM Kingston HyperX Fury 16GB
    SSD Samsung 850 EVO 250GB / Samsung 840 EVO 250GB
    PSU EVGA GQ 750
    Dual Boot Windows 10 Pro & macOS Sierra

  • Er igang med at afslutte de sidste prøver i 10. klasse og så skal jeg begynde på Teknisk skole i Ålborg, som industri-tekniker.

    |^|Dell Inspiron 6400
    |^|Intel Core Duo T2500 ( 2 Ghz )
    |^|2 * 1 GB DDR2 533 Mhz - 4,4,4,12
    |^|15.4" WSXGA UltraSharp (1680x1050) TrueLife™ - widescreen
    |^|ATI Mobility X1400 256mb - 80 GB 5400 rpm

    Rettet en gang, sidst af Henrik- ().

  • Har min egen tattoo shop i Kbh... som tager meget af min tid.... men så er jeg jo så heldig at jeg har min Hardware hobby på mit kontor... så når jeg ikke piner folk bliver der OCet!! :P


    Fed7haS

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Fed7haS
    Har min egen tattoo shop i Kbh... som tager meget af min tid.... men så er jeg jo så heldig at jeg har min Hardware hobby på mit kontor... så når jeg ikke piner folk bliver der OCet!! :P


    Fed7haS


    Very nice indeed.. Du må være den første Tatovør nørd jeg har hørt om ;)
    Har du en Inet side til din forretning?

  • Er på EUC Ringsted og uddander mig til Datafagtekniker, hvilket optager min dag indtil omkring kl 15.30..
    og så skal der læses på det stuff man har fået kylet i skallen derud når man kommer hjem,
    og bruger så resten af eftermiddagen/aftenen med at surfe rundt på nettet, og skrive på msn med venner og spille diverse spil..


    Hellslayer

    AMD Phenom II X6 1100T
    Gigabyte 990FXA-UD3
    8gb Corsair DDR3
    Club3D HD5750

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af DanielAndrewLowe


    Very nice indeed.. Du må være den første Tatovør nørd jeg har hørt om ;)
    Har du en Inet side til din forretning?


    Nej det har jeg ikke :) lige når det kommer til min shop er jeg meget imod Internet og den slags... jeg har den holdning at jeg ikke ønsker den form for 1 vejs informasion som internet tilbyder... jeg vil gerne have mine kunde ned til en snak osv... og ikke bare seddende foran skærmen.... tatovering er noget personligt og skal også behandles sådan... det er ikke en webshop :)


    Fed7haS

  • Er ved at afslutte 1g på Tårnby gymnasium.. Når jeg er færdig der skal jeg ind på DTU, eller flytte et par år til USA for at finde en 3D grafiker uddannelse.. dunno yet

    Rig:
    CPU: Intel E8500 @ 3.50
    RAM: Mushkin Redline 2 x 2 GB
    MOBO: Maximus Formula II
    GFX: ATI Radeon HD 4870 X2

  • Tjaa jeg er igang med eksammensprojekt på Multimediedesigner uddannelsen.


    Den sidste så om en lille månede skulle jeg gerne være uddannet.


    Frem tiden står på jobsøgning :D

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Fed7haS


    Nej det har jeg ikke :) lige når det kommer til min shop er jeg meget imod Internet og den slags... jeg har den holdning at jeg ikke ønsker den form for 1 vejs informasion som internet tilbyder... jeg vil gerne have mine kunde ned til en snak osv... og ikke bare seddende foran skærmen.... tatovering er noget personligt og skal også behandles sådan... det er ikke en webshop :)


    Fed7haS


    Ja det kan jeg godt forstå. Man fortrækker vel personlig kontakt når det handler om det arbejde du udfører.. Men det kunne jo godt være at du havde en side der gav nogle fakta ;) Åbningstider, adresse, hvem ejeren er etc du ved :D

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Fed7haS
    Har min egen tattoo shop i Kbh... som tager meget af min tid.... men så er jeg jo så heldig at jeg har min Hardware hobby på mit kontor... så når jeg ikke piner folk bliver der OCet!! :P


    Fed7haS


    Kewl :) Hvor bor du henad? Kunne være man lige dropper forbi - overvejer seriøst at få lavet en lille tusch :)


    Anyways...Jeg bliver HTX student her d. 17. juni.
    Jeg vil bruge det næste år på noget arbejde, og bagefter ved jeg så ik liige hvad jeg vil - radiograf måske :]

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Hayes
    Er ved at afslutte 1g på Tårnby gymnasium.. Når jeg er færdig der skal jeg ind på DTU, eller flytte et par år til USA for at finde en 3D grafiker uddannelse.. dunno yet


    Men under alle omstændigheder regner vi selvfølgelig med at se dig til et årligt LAN. :)

  • hmm..



    ja som nogle jo nok ved er jeg elektriker med speciale
    lys og energi. Efter et ½ års arbejde i Norge, med renovering af et strørre byggeri.
    Er jeg vende tilbage til lille danmark!


    Så arbejde,træning,kæreste,venner.
    også lidt Tweak.dk ;)
    det går min tid med.

    ------------------------------------------------------------------
    19 tommer.
    TFT. Samsung syncmaster 913N 8)
    Logitech Internet Navigator SE Tastatur
    Logitech® MX™1000 Laser Cordless Mouse
    Asus DVDx16 / CDx48,Black, ATA66
    LG Electronics, dual layer dvd brænder
    Intel pentium 4. 2,6GHz@3,2GHz
    HIS X850XT IceQ II Turbo 256MB GDDR3

    ------------------------------------------------------------------

  • Er igang med eksamnerne i 10klasse, og efter dem skal jeg starte på Ballerup teknisk skole. skal uddannes datafagteknikker.

    [i]Asus P5N-E Sli nForce 650i --------------------- Aerocoool Extremengine T3
    Geforce 8800GTS 320MB Inno3D ------------------------ WD 160GB SATAII
    Core 2 Duo E6400 2,1 @ 2,6 GHz ----------------------- Samsung DVD±RW
    Cosair Twin 2 x 2048 PC5400 ------------------------------- SHG PSU 500W

  • Tja, som de fleste sikkert ved, kom jeg ret slemt til skade i et par trafikuheld og som følge af dette, måtte jeg stoppe som elektriker og opgive tanken om alt stående arbejde p.g. af et smadret knæ.
    I øjeblikket overvejer jeg alvorligt, at starte på en teknisk designer udd., som tager 2 år og 5-11 måneder. Jeg skal bare lige have det hele til at falde i hak. ;)
    Der skulle, efter sigende, være gode muligheder for et job bagefter. :D