Kan de det eller ? (Telia)

  • Hey folks


    Min kæreste har her for nylig fået flyttet sit abbonoment over i sit eget navn, det har stået i hendes fars i 7-8 mdr. så sender de fandme et brev hvori der står at hun er bundet i 6 mdr. mere...


    Så hvidt jeg ved kan de da ikke det.. vel ?


    Jeg spørger fordi vi netop har sendt en opsigelse og tilmeldt hende Telmore.


    Er lige spændt på hvad de siger ved telia...!


  • I teorien kan de faktisk godt, vi spurgte dem om det da vi købte express til mig, og i teorien er det jo et nyt abbonoment de teger. ja de flytter godtnok over i hendes navn, men det er jo en ny kunde, systemet er ikke bygget sådan op, deværre, vi ville også købe en ny mobil til min bror med express, det express abbo. han havde var ud løbet, men han skulle have nyt nummer pga. at systemet ikke var bygget sådan op så han stadig kunne beholde sit gamle nummer.


    så jeg vil mene at de ikke kan, men systemet er ikke bygget op så de IKKE kan... det er lidt fuckt...


    men de tager nok imod opsigelsen, hvis ikke så ring dog til dem og snak stille og roligt med dem, det hjælper altid ved mig....


  • Der står typisk i de breve der sendes ud når man overflytter sit abo til et andet navn at man sådan set bliver oprettet på ny og derfor vil blive bundet i 6 måneder. Det er vist nok normalt nok og vist ikke noget ulovligt i det.

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

  • Tjaa.. Vi gjorde det samme her... Min kærestes mobilabbonement stod i hendes fars navn, men da vi flyttede sammen ringede hun bare ind og sagde at hun var flyttet, og at hun gerne ville have det over i hendes eget navn.. Det var ikke noget problem, og de fik bare de nye informationer, og rettede det over telefonen....


    Btw.. Det er TDC Mixit hun har....

  • Hvis man gider gå den lange vej, er det jo nok et spørgsmål om hvad hun har skrevet under på!
    Når man tegner et abonnement skriver man jo under på at det er gældende i 6 mdr. Hvis hun ikke har skrevet under på noget...ja sååå!

  • Nu ved jeg godt nok ikke hvad hun har skrevet under på helt nøjagtigt, men det er et sprøgsmål om der står nytegnelse eller overflytning.. Men det er vel underforstået i ordet flytning (hvilket man betaler 120 kr for ved telia) at det ikke er en nytegnelse hvilket jo er gratis ved telia.


    Så vidt jeg kan se så kan de ikke tillade sig at tage 120 kr for flytning hvis de binder hende som nytegnelse ?


    Vil i ikke give mig ret idet ?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Mazie
    Nu ved jeg godt nok ikke hvad hun har skrevet under på helt nøjagtigt, men det er et sprøgsmål om der står nytegnelse eller overflytning.. Men det er vel underforstået i ordet flytning (hvilket man betaler 120 kr for ved telia) at det ikke er en nytegnelse hvilket jo er gratis ved telia.


    Så vidt jeg kan se så kan de ikke tillade sig at tage 120 kr for flytning hvis de binder hende som nytegnelse ?


    Vil i ikke give mig ret idet ?


    Afhænger vel af, om hun har skrevet under på noget.
    Hvis hun ikke har, så drop Telia.
    Jeg har ikke haft andet end bøvl med dem X(

  • Telia er usle....de går også hen og sammenligner deres pricer direkte med andre konkurrenter....usselt.

    AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Mazie
    Det er også derfor jeg har fået hende til at skifte til telmore...! :D


    Det kan jeg kun sige: God ide til.
    Telmore er ok, hvis man bruger for mere end 50 kr. i kvartalet. ;)


    Telia havde sendt mig til inkasso, for en regning, som var betalt og endda inden sidste betalingsfrist udløb.... Flot... :roller:
    Fik dog lukket r*ven på Både Telia og deres inkassopartner og har intet hørt fra dem, siden jeg sendte en anbefalet hilsen til inkasso partneren, hvor de lige fik en omgang sandheder der ville noget... He he. ;)


    No more Telia for me ever again. ;)