PostDK .. Argh ..

  • Så lykkedes det PostDK at fucke op i noget de ik lige skulle ..


    Jeg har bestilt de mest geniale gaver til min amerikanske svoger der rejser tilbage til USA tidligt tirsdag morgen .. Den ene er kommet, og den anden var postbudet så forbi med i morgen - EFTER jeg tog ud i skole for at arbejde med Seminar opgave .. Han har smidt en af de der små grimme sedler i min postkasse, og har skrevet jeg kan hente den efter 16 i dag ..


    Så dropper jeg det royale bryllup for at liste ned efter gaven, og så kan de sq ik finde den!! Så det latterlige postbud har højt sansynligt ikke afleveret det som han skulle .. X(


    Havde det så bare været hvilken som helst anden gave, men nu er det ligesom ret vigtigt jeg kan overrække den senest mandag inden jeg skal på arbejde ..

  • Det bliver værre og værre .. Den flinke dame på posthuset lovede i går at ringe til postbudet for at få at vide hvad han har gjort ved min brev .. Har lige haft ringet derned for nu lukker posthuset jo altså om ½ time, og ville da gerne vide, om jeg skulle derned, og så får jeg bare at vide, at hun ikke har fået fat i ham ..


    Ja smukt .. Så er der kun mandag tilbage .. Argh!!


    EDIT: Kunne jeg så bare nå at bestille et nyt, men nej .. TDC Fotolaboratoriet har en leveringtid på 3-6 dage, hvilket også er ret fair ..

  • Surt show :(


    Ved godt alle brokker sig over postDK - men hvis man sammenligner med den kapacitet de har, og den mængde pakker og breve der hver dag ryger gennem deres netværk, ja så er fejlprocenten altså ikke særlig stor. Man skal især tænke på, hvor mange hænder sådan en pakke faktisk ryger mellem, på en rejse fra f.eks. Frederikshavn til Nørrebro.


    Arbejder selv ved DHL om aftenen, for at få lidt ekstra om måneden - og her er det endnu vildere. Når pakker fra udlandet (især amerika) tager en krig om at komme frem, er det somregel fordi man har valgt de "almindelige" veje, og ikke betaler for ekspress. Hvis man sender en pakke med UPS, Federal Xpress eller DHL, kommer der straks andre boller på suppen - det koster ja, men leveringstiden er såsandelig også derefter. Faktisk kan man sende en pakke fra Danmark til eks. Italien, hvor modtager så har den næste dag før kl 0900 eller 1200 - alt efter hvor mange penge man smider efter den.

  • Weee .. Så lykkedes det for PostDK .. Snakkede med postbudet her til morgen, og han var meget ked af det .. Han vidste med det samme han så mig, hvad jeg stod der for ..


    Det viser sig, at de åbenbart har et sted hvor de kan ligge ting under deres rute - samme sted som de kan hente det post de ikke havde plads til fra starten (hvis sådan det er), og der havde han så glemt at få min pakke med fra .. Så han ringede derned, og fik en gut til at komme med den, i stedet for, at jeg skulle ned på posthuset og hente den ..


    Så nu fik min svoger det hele, og han blev glad .. :D

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Wolf_of_dk
    har også oplevet at få en seddel hvor der står at jeg kan hente min pakke men først i morgen X(


    så giv mig dog sedlen i morgen X(


    Var det om aftenen han kom ?

  • Ja det er jo noget nyt ca. 8 md. siden de er startet med det.. så det er are med at være hjemme om aftenen.. som regel ca. kl 20:00


    Men godt du har fået den.

    Asus Deluxe X99 Intel I7 5930k 3.5 @ 4.6 Socket 2011 v3 - H2O
    Asus Nvidia - 2 x 980 Ti i SLI - Asus 27" g-sync PG278QE
    OCZ Express RevoDrive 3 x2 SSD 240 GB 1500/1225 MB/S
    HyperX Preadator DDR4 32 gb 8 x 4 gb 3000 Mhz
    ThermalTake ToughPower 1200Watt - Windows 10, 64 bit Blog

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af meinder
    Ja det er jo noget nyt ca. 8 md. siden de er startet med det.. så det er are med at være hjemme om aftenen.. som regel ca. kl 20:00


    Men godt du har fået den.


    Ikk for noget, men det er faktisk ikke over alt de levere om aften, der er det faktisk om formiddagen, men i de større byer kan det godt blive hen på aften før pakkebudet når frem ;)


    Kunne faktisk bedre lide når det var om aften, så havde man en chance for at være hjemme, eller der var en chance for ens forælder var hjemme (da man boede hos dem).

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Burger
    Det er første gang jeg har problemer med PostDK, desværre bare på et uheldigt tidspunkt .. Måske jeg skulle stå klar til at tæske postbudet mandag morgen .. *GG*


    Det er IKKE postbudets skyld, at din pakke ikke er dukket op på posthuset.
    Han/hun tager den med tilbage til postkontoret, ligger den i en kasse til det posthus som du hører under. Herefter at der pakkeposten/Erhverv der tager over, og sørger for transporten til det lokale posthus.
    Jeg er selv postbud her på Vesterbro, men har selv har problemer med pakkeposten. Plejer gerne at brokke mig (højlydt) der inde, hvis jeg f.eks. modtager en anmeldelse, selvom jeg har været hjemme.
    Som nævnt i tråden er det umuligt at undgår fejl - bare pisse irriterende når det rammer én selv :evil:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Maverick


    Det er IKKE postbudets skyld, at din pakke ikke er dukket op på posthuset.
    Han/hun tager den med tilbage til postkontoret, ligger den i en kasse til det posthus som du hører under. Herefter at der pakkeposten/Erhverv der tager over, og sørger for transporten til det lokale posthus.
    Jeg er selv postbud her på Vesterbro, men har selv har problemer med pakkeposten. Plejer gerne at brokke mig (højlydt) der inde, hvis jeg f.eks. modtager en anmeldelse, selvom jeg har været hjemme.
    Som nævnt i tråden er det umuligt at undgår fejl - bare pisse irriterende når det rammer én selv :evil:


    Jow det er faktisk hans skyld, og han indrømmede det selv .. Eftersom gaven var sendt som brev, var det jo det normale postbud der havde det med rundt, og han sagde til mig, at han havde glemt at få den med tilbage til posthuset ..


    Normalt er jeg også meget godt tilfreds med PostDK .. Det var bare det mest uheldige tidspunkt af alle de kunne lave fejl på .. Men postbudet rettede flot op på det igen ..

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Wolf_of_dk
    har også oplevet at få en seddel hvor der står at jeg kan hente min pakke men først i morgen X(


    så giv mig dog sedlen i morgen X(


    Øhm ... hvorfor hulan skulle han give dig sedlen i morgen når han har været ved din dør og forsøgt at aflevere din pakke/brev ? Jeg kører selv pakker, om aftenen, og man skrive jo ligesom anmeldelsen mens man står ved døren.


    :dots:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af bEnnOx


    Øhm ... hvorfor hulan skulle han give dig sedlen i morgen når han har været ved din dør og forsøgt at aflevere din pakke/brev ? Jeg kører selv pakker, om aftenen, og man skrive jo ligesom anmeldelsen mens man står ved døren.


    :dots:


    Lige præcis ;)


    Men hvis han så kom dagen efter og du alligevel ikke er der, hvad forskel gør det så ? .. Normal står der også, at du kan hente den senere på dagen.


    Som noget andet, vi klager squ for meget i DK, der skal ikke meget til. Self. træls når tingene rammer en selv, så det er da nemt at sige vi klager for meget, men alligevel, det gør vi squ. Men det er vel en følge af at leve med på fronten og ikke bo "in the middle of nowhere"


    Men forstår godt Burger's frustrationer, for man vil jo gerne det når frem. Tror bare ikke postbudet spiste sin Risi Frutti, eller hvad pokker de nu hedder. (Fejl sker på tom mave :P)