tdc fuckker andre isp'er up?

  • ja, nu har jeg de sidste par dage haft _MUCHO_ problems med at holde min forbindelse gående.
    Mit i-net går ned ihvertfald 2 gange om dagen, jeg har haft ringet til struer over 20 gange nu, og de bliver ved med at sige at de kigger på det, jeg snakker med den samme hver gang, og han siger at det er tdc der kører forbindelserne ned, for at kapre flere kunder.


    jeg ved ikke helt hvad jeg skal tro på, men det er jo ikke første gang at tdc bruger sådanne metoder.
    kan det virkelig være rigtigt at en så stor koncern kan finde på sådan noget ? ..


    en af mine kammerater har cybercity, og han har lidt samme problem, efter han gik fra tdc til cyber så er hans forb bare begyndt at være dårlig....:/ .. syns at tdc skal til at tage sig sammen...:/


    /Out

  • Så du giver TDC skylden for at din forbindelse hos StuerNET fucker op og din vens hos CyberCity? *G*.... Okey. :crazyeyes:


    Fortæller du også din kæreste at det er din nabo´s skyld at dine sure sokker ligger på gulvet istedet for i vasketøjskurven ? :))

  • nej, men jeg ved ikke om du har lagt mærke til det, Struer.net cybercity osv osv lejer sig ind hos tdc på nettet da tdc sådan set er ejeren af det meste af det net der ligger i danmark.
    De har fået et påbud om at de skal "være ordentloge ved de små firmaer".


    De har lige tabt en sag omkring mobil priser og hvad de tager for lejling af deres net, og så deres egne priser. men de ankede... så de kan blive ved indtil højesteret har afgjort sagen! :/ ... syns bare det er lame af et så stort og "profssionelt" firma, at de skal opføre sig på den måde.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af FlexQ
    nej, men jeg ved ikke om du har lagt mærke til det, Struer.net cybercity osv osv lejer sig ind hos tdc på nettet da tdc sådan set er ejeren af det meste af det net der ligger i danmark.
    De har fået et påbud om at de skal "være ordentloge ved de små firmaer".


    De har lige tabt en sag omkring mobil priser og hvad de tager for lejling af deres net, og så deres egne priser. men de ankede... så de kan blive ved indtil højesteret har afgjort sagen! :/ ... syns bare det er lame af et så stort og "profssionelt" firma, at de skal opføre sig på den måde.


    Ja, jeg ved godt visse andre firmaer lejer kobber af TDC frem for at trække deres eget som de i visse tilfælde gør. Men når de har lejet det, så er det jo deres problem hvad de gør med det ... ;)


    Har selv haft problemer med Cirque som jeg har som udbyder. De kom hele tiden med undskyld for hvorfor min forbindelse kun på det tidspunkt var 1/4 af hvad den burde. Blev træt af at høre på deres "Jamen det er ikke vores skyld eller ansvar" at jeg fortalte dem at hvis de ikke omgående fik det ordnet så skulle de bare se ting og sager ... Efter at min boligforening var med på det, så kom der også orden på det. Det er altid udbyderens skyld og ansvar hvis der er noget der ikke virker som det skal. Logisk nok. Det er jo dem man betaler til. Dårlige undskyldninger som ikke holder en meter skal man ikke tage alvorligt.


    Men ja, det du skriver med priser er jo så på et HELT andet området som jo ikke har noget med det her at gøre ... Det har priser jo generalt ikke.


  • Hvis Struernet virkelig føler det skulle de hellere gå til retten for at få det afgjort. De må ikke sidde og komme med sådanne beskyldninger bare fordi det er det de tror.
    Jeg vil nok gætte på at Struernet har eget udstyr på centralen og enten køber eller lejer sig ind på kobberledningen. At de så muligvis ikke kan finde ud af at styre deres eget net også giver skylden til TDC er meget normalt. Men i mange tilfælde har de intet hold i sagen og siger det fordi de har fået det afvide.. Har en ven der har siddet i CC hvor den "taktik" skulle have været blevet brugt. Dette finder jeg afskyeligt at gøre bare fordi de ikke selv kan finde ud af det.


    Det er tildels korrekt at andre udbydere lejer sig ind hos TDC men der er undtagelser det er ved.
    Hvis udbyderen har eget udstyr på centralen (CC/Tiscali/Orange + andre) og at der er ledigt rå kobber til kunden -> dette er den måde man kan få DSL uden fastnet og ikke har modem/filter på adressen.
    Hvis de lejer sig ind på TDC udstyr er det fordi at de ikke har eget udstyr eller der ikke er nok kobber, denne aftale kan de jo bare lade være med -> MEN dette gør at de kan tilbyde DSL til 98% af DK og ikke det de kun selv dækker.
    De teknikere der kører på den slags opgaver er ikke de samme som TDC selv råder over, der er hyret ekstra folk kun til at tage sig af "branchesalgs" opgaver.


    Desuden er TDC vist nok blevet frikendt 2 (måske 3) gange for sådanne beskyldninger, men de er jo velkommen til at prøve igen.

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2


  • okay, jeg ringer og giver dem en seriøs skide balle... nede 7 gange siden jeg lavede post! :/