Nye højttalere

  • Jeg skal ud og have et par nye forholdsvis billige højttalere. Så jeg tøffede ind på http://www.hifiklubben.dk og så disse:


    CERWIN VEGA V-12F


    Ville mene de ser fine ud.. men hvad siger i :rolleyes:


    Har ikke så skrækkelig meget forstand på højttalere.


    Og forresten, hvad skal man bruge en 16 ohm udgang til fra forstærkeren??


    Edit: Ville da lige tilføje at de også skal bruges til DVD-film


  • Har faktisk lige købt sådan 2 stk idag :T


    De er rigtig fede kan lige ligge nogle billerder op vis det er ?


    kan kun andbefale dem.


    Asus maximus v extreme
    Intel Core i7 3770k

    Corsair H100
    Corsair Dominator GT 1866
    Samsung 830, 256GB
    2x Asus 7970 DIRECT-CUII
    Corsair HX 1050


  • Er det 12" modellen??


    Hvis det er.. kan de så også spille højt og rent osv.


    Ikke nok med, vil jeg også spørge om du købte dem i hifiklubben. Eller er der et billigere sted ;)


    Den denon forstærker går godt nok lidt uden for min økonomi, men glæder mig da til at høre fra dig om hvorvidt de kan rykke billeder ned. Så håber jeg bare min pioneer på 360w kan klare dem. Ved bare ikke om den kører 2x180 eller 4x90 eller begge dele.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af WalrosMcFisk
    Er det 12" modellen??


    Hvis det er.. kan de så også spille højt og rent osv. Og hvilken forstærker bruger du til dem.


    Ikke nok med, vil jeg også spørge om du købte dem i hifiklubben. Eller er der et billigere sted ;)


    Har købt det hele hos HIFI-klubben i Rosklide hvor jeg hørte dem og de kunne spille RIGTIG højt og var meget rene i lyden.


    Men som sagt for jeg først min forstærker imorgen men skal nok skrive hvordan de spiller da. :D


    Asus maximus v extreme
    Intel Core i7 3770k

    Corsair H100
    Corsair Dominator GT 1866
    Samsung 830, 256GB
    2x Asus 7970 DIRECT-CUII
    Corsair HX 1050


  • Tillykke med købet!
    Dem skal du nok blive meget glade for!..


    Jeg har selv overvejet at købe CERWIN VEGA's CLSC-215 til når der skal brages igennem...

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af jurban
    Tillykke med købet!
    Dem skal du nok blive meget glade for!..


    Jeg har selv overvejet at købe CERWIN VEGA's CLSC-215 til når der skal brages igennem...


    Takker håber da også jeg bliver glad for dem i længden, men nu må vi se når jeg får min forstærker.


    Asus maximus v extreme
    Intel Core i7 3770k

    Corsair H100
    Corsair Dominator GT 1866
    Samsung 830, 256GB
    2x Asus 7970 DIRECT-CUII
    Corsair HX 1050


  • Quote

    Oprindeligt indlæg af w3ber


    Takker håber da også jeg bliver glad for dem i længden, men nu må vi se når jeg får min forstærker.


    Jaa.. forstærkeren er skam også en ret lækker en!.. Men den er jo beregnet til Surround... så'n da... Men den spiller nu også en kanon Stereo.. ik noget der.. ;)
    Har selv deres 3802..

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

    Rettet en gang, sidst af urbananen ().

  • Godt køb!!!!..... ;)

    ------------------------------------------------------------------
    19 tommer.
    TFT. Samsung syncmaster 913N 8)
    Logitech Internet Navigator SE Tastatur
    Logitech® MX™1000 Laser Cordless Mouse
    Asus DVDx16 / CDx48,Black, ATA66
    LG Electronics, dual layer dvd brænder
    Intel pentium 4. 2,6GHz@3,2GHz
    HIS X850XT IceQ II Turbo 256MB GDDR3

    ------------------------------------------------------------------

  • jeg har 2803 og jeg kan da kun sige at den skal du nok blive virkelig glad for.


    Hvis du køber højtalere til at se DVD film ville jeg ikke vælge cerwin.


    De spiller virkelig godt har selv haft et sæt DC1515.. HØJT og LARMENDE men lydbilledet bliver en del bedre med B&W, Dali eller hvis pengene ikke hænger på træerne Gale som også spiller enomrt godt.


    Så hvis det er til film overvej det en ekstra gang lydtryk er ikke alt :D

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy


  • rigtigt, DALI eller andet er bedre lydmæssigt, men kan ikk spille så højt.. jeg hører hardstyle techno, ergo ska mine kunne spille HØJT og med en meget dyb bass

  • Fino nok men det er jo så ikke til DVD film :))


    DC1515 er MEGET larmende kan jeg så sige med sine 2x15" er det Cerwin kraftigeste højtaler med mindre du går op i bund og toppe kasse pro serien.

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • Det er begrænset hvor mange film jeg skal se med dem. Det der betyder mest er bare at de kan gengive rock ordentligt. I stedet for så mange andre højttalere der bare spiller højt med meget bas uden at diskanten eller mellemtonen har nogen chance for at følge med. Dette var problemet med de gamle. De skal selvfølgelig også kunne spille højt :T


    Jeg har bare ikke råd til B&W eller Dali. Derfor håbede jeg at højttalere til 1300 kunne klare det. Men Cerwin vega plejer vel at være rimelig god kvali ;)


  • Tjah hvis man ikke går vildt meget op i lydkvalitet, men mere lydtryk og gerne vil spille hele gaden op så er det da det rigtige køb.

  • Ingen tvivl om at CV nok er der du for bedst lydtryk og lydkval.


    De spiller utrolig godt også selvom de spiller meget højt og lydbilledet i dem er slet ikke så ringe endda.


    Hvis du skal spille rock for du nok ikke meget bedre mærke vil faktisk mene at den på det punkt er stærkere end flere af de andre mærker.

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy