jdbgmgr.exe er det en virus

  • jdbgmgr.exe er det en virus
    jeg har lige hørt at denne fil skulle værer en virus men det mener jeg ikke filen ligger i window/system
    og dem mail som bliver sendt rundt står der


    Subject: Virus >Date: Fri, 16 Apr 2004 16:00:14 +0000 > > >Jeg har lige fundet ud af, at en virus har været i min e-mail >adressebog, og fandt den også på min computer. Da du er i min >adressebog, har du >muligvis også fået denne virus på din computer. >Virusen, som hedder jdbg.exe, bliver ikke fundet af Norton eller >McAfee >antivirussystemer. Virusen sidder stille i 14 dage, hvorefter den >ødelægger systemet. >Sådan tjekker du om du har virusen, og kommer af med den: >Gør sådan (gør det hurtigst muligt, det tager kun et par minutter) >1. gå til start, click på søg >2. ved fil-navn skriver du dens navn ....jdbgm >3. søg i C-drevet >4. clik på søg >5. Virusen har et bamse icon med navnet jdbgmgr.exe - &! gt; ÅBN DET IKKE >6. gå til memu-baren og vælg slet, og filen blive r overført til >sk

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af klf
    det mente jeg heller ikke men det var min søs som havde fået den mail.... tja hvad gør man så men forhøre sig lige på tweak :D


    Nemlig. Har selv fået sådan en mail før. ;)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af The Undertaker
    Hihi, ja jeg har hørt om et par stykker der blev så bange at de bare slettede filen.


    Samme her.. Der var vel et par stykker i min klasse der fik samme mail, og slettede filen i ren panik... Uden overhovedet at undersøge hvad det var for noget...


    Desuden burde de jo have tænkt sig om, og tænkt at de ikke havde nogle problemer med compen, og en ny-opdaret virusscanner havde heller ikke brokket sig... men sådan går det jo engang imellem.... Selv giver jeg ikke en skid for oplysninger der kommer til folk via kæde-mail.... Det er squ for dumt at tro på noget som helst af det BS der bliver sendt rundt i ren panik....

  • En enkelt søgning på Google giver altid svar på sådan noget...


    Søgning : jdbgmgr.exe


    http://www.symantec.com/avcent…dbgmgr.exe.file.hoax.html


    CAUTION: A virus can infect Jdbgmgr.exe. The W32.Efortune.31384@mm virus in particular targets this file. Norton AntiVirus has provided protection against W32.Efortune.31384@mm since May 11, 2001.


    NOTE: If you have already deleted the Jdbgmgr.exe file, in most cases, you do not need to re-install it. The following quote is extracted from the Microsoft Knowledge Base article, "Virus Hoax: Microsoft Debugger Registrar for Java (Jdbgmgr.exe) Is Not a Virus (Q322993)."


    "The Microsoft Debugger Registrar for Java (Jdbgmgr.exe) is only used by Microsoft Visual J++ 1.1 developers.


    If you follow the e-mail message instructions and delete this file, you do not have to recover it unless you use Microsoft Visual J++ 1.1 to develop Java programs on Windows XP, Windows NT 4.0, Windows 98 Second Edition, Windows 98, or Windows 95."


    If you need to restore this file, follow the instructions in "Virus Hoax: Microsoft Debugger Registrar for Java (Jdbgmgr.exe) Is Not a Virus (Q322993)."

  • Den her er nok ment godsindet, og kommer vel fra nogen der faktisk tror det ER en virus, men..


    Det kunne da være sjovt at sende sådan en mail ud, hvor man bare siger at en eller anden vigtig systemfil er en virus, og den skal slettes omgående! :evil:


    Så ville det nok være sidste gang de troede på sådan noget :T

    MSI 3.0 & QcK Heavy
    AMD 64 Venice 3500+ @ 2500 mhz 24/7
    DFI UT SLI-D
    Kingston 2x1024 PC3200 @ 230mhz - 2,5-3-3-7
    Geforce 7900 GT
    550W antec Truepower
    Windows XP

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af SjQLunD
    Den her er nok ment godsindet, og kommer vel fra nogen der faktisk tror det ER en virus, men..


    Det kunne da være sjovt at sende sådan en mail ud, hvor man bare siger at en eller anden vigtig systemfil er en virus, og den skal slettes omgående! :evil:


    Så ville det nok være sidste gang de troede på sådan noget :T


    Det ville også være en hurtig måde at miste venner på og i værste fald, at blive rullet i tjære og fjer og blive jaget nøgen ud af byen. ;)

  • Nemlig, jeg sagde også 'Sjovt' :))


    Det kommer selvfølgelig an på hvordan man definerer sjovt :T

    MSI 3.0 & QcK Heavy
    AMD 64 Venice 3500+ @ 2500 mhz 24/7
    DFI UT SLI-D
    Kingston 2x1024 PC3200 @ 230mhz - 2,5-3-3-7
    Geforce 7900 GT
    550W antec Truepower
    Windows XP