GrillRotten og E-bug

  • Hej alle.


    Jeg vil lige komme med en update i sagen, men først en kort forklaring:


    For et år siden, bestilte GrillRotten computergrej for ca. 500 Euro hos det tyske firma E-bug. Det gik der åbenbart helt ged i. Han fik ingen varer og ville selvfølgelig have sine penge tilbage.
    Det gik der endnu mere ged i, for alt hvad han fik tilbage, var omkring 11 Euro. :]
    Efter lang tids e-mailen med E-bug, stoppede de med at svare på hans mails og sagen gik kold.


    GrillRotten oprettede en tråd og bad om hjælp her for ca. ½ år siden. Den tråd så jeg desværre ikke.


    Jeg fik tilbudt, at få halvdelen af pengene, for 14 dage siden, såfremt jeg kunne skaffe dem tilbage.
    I går gik pengene ind på hans konto og i dag, gik der godt 1800 kr. fra GrillRotten ind på min konto.


    Jeg har brugt omkring 2 timer, på at skaffe de penge tilbage, så lønnen var super. ;) At jeg er god til tysk, har været en stor fordel i denne sag og jeg fik rimeligt nemt, overbevist E-bug om, at de havde lavet en brøler.


    Moralen i historien er: Bliver du snydt, så giv aldrig op. ;)

  • Yeah ... Så er der lidt extra i opsparingen til den næste upgrade. 8) ... Kommer nok også til at trække tænder ud i mit budget, så det er jo bare PERFEKT med lidt extra. :D :clap:


    Det var sgu KLART de 50% værd efter alt det lort med EBUG ... ;)


    PS ... Har siden da ikke handlet i udlandet UDEN plastickort og gør det sgu heller ikke mere. :))

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af LecTer
    du har ikke lidt en dårlig smag i munden over den enorme hyre? selvom grillrotten selvfølgelig selv har overført pengene...


    Næ, egentlig ikke. En aftale er en aftale og sagen kunne jo lige så godt have taget ½ år.
    GrillRotten havde jo heller ikke regnet med nogensinde at se de penge igen. Det havde jeg for øvrigt heller ikke. ;)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af The Hans
    Næ, egentlig ikke. En aftale er en aftale og sagen kunne jo lige så godt have taget ½ år.
    GrillRotten havde jo heller ikke regnet med nogensinde at se de penge igen. Det havde jeg for øvrigt heller ikke. ;)


    Nemlig ... ;)


    Quote

    Oprindeligt indlæg af ShakaleN
    well hvis du skulle vælge, imellem ingen penge eller få en til at hjælp og så i det mindste få halvdelen af pengene..hva ville du så vælge ?(


    Det var mig der TILBØD de 50% hvis pengene kom hjem ... Efter hvad havde af erfaringer med EBUG, så er det fair syntes jeg ... For som hans siger, så kunne det nemt have kostet til mavesårspiller ... :))


    Tilbød de 50% her inde til den ville have sagen ... Hans tog den så ... 8)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af GrillRotten


    Det var mig der TILBØD de 50% hvis pengene kom hjem ... Efter hvad havde af erfaringer med EBUG, så er det fair syntes jeg ... For som hans siger, så kunne det nemt have kostet til mavesårspiller ... :))


    jep..syndes også det er fair, efter som du slet ik havde regnet med at se de penge igen ;) ..ja mavesårs piller og nerve piller er en dyr fornøjelse :))

  • Det er satme stærkt gået Hans. :clap:

    Corsair Carbide 500R Black - Corsair CX600M
    ASUS Z87-K (C2) - i5-4670K
    Crucial Ballistix SP 1600MHz CL9 16GB - ASUS GTX 770 OC
    Samsung 840 Pro 256GB SSD - 2x500GB Seagate SSHD
    Logitech diNovo Edge Bluetooth - Logitech G500
    Dell UltraSharp 2407WFP - Dell UltraSharp 2007WFP

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af marquis1
    Det er fanmde total iorden det der :D! Tillykke til jer begge.. Lidt offtopic, men så lige din uddannelses-tråd Hans, du har vel også kigget efter noget hvor du kan folde din tysk-badutspringerkundskaber ud ? :)) ;)


    Takker. :D


    Jeg har faktisk tænkt på, om jeg kunne bruge mine tyskkundskaber til noget fornuftigt, men kan ikke komme i tanke om noget at bruge det til. :rolleyes:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af miniebbe
    Den anden Morale er vel:


    Bliver du snydt og stinker du til tysk, så kontakt The Hans :))


    Elsker sådan nogle historier her fra det virkelige liv! Godt gået Hans :clap:


    *GG* :))
    Good 1.
    Takker..... ;)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Burger


    Hvad med noget kommunikation af en slags?


    Jep. Hvis jeg nu havde mit eget firma... ;)
    Et job ville kræve papirer på, at jeg er god til tysk og det har jeg ikke.
    Det er den man ofte render i. Jeg har set ingeniører, som, rent ud sagt er snotdumme, men de har et stykke papir, der siger, at de er ingeniører og så behandles de som guder. :]

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Mage
    hvor ligger det i tyskland?
    og har han statig penge tilgode ?


    Jeg ved ikke hvor det ligger. Det er et online firma.


    Nej, jeg har skaffet alle hans penge hjem. ;)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af The Hans


    Jep. Hvis jeg nu havde mit eget firma... ;)
    Et job ville kræve papirer på, at jeg er god til tysk og det har jeg ikke.
    Det er den man ofte render i. Jeg har set ingeniører, som, rent ud sagt er snotdumme, men de har et stykke papir, der siger, at de er ingeniører og så behandles de som guder. :]


    De umiddelbare forslag jeg har - kræver min. 3 års skolegang, så ved ikke lige hvor gode de så er ..


    Tænker lidt på, om det ikke på en eller anden måde er muligt at finde et firma, der endnu ikke helt er klar over de mangler den ultimative medarbejder, med nogle rigtig gode tyskkundskaber, og så derefter overbevise dem om, at de ikke kan leve uden personen ..


    Ja, det er svært, nogen vil måske mene det er umuligt, men jeg tror et eller andet sted på, at det kunne være muligt ..