Help til usb og lyd i front af kabbi.

  • Hey :) Lidt hjælp til en noob tak :)


    http://frip.dk/carstone/ny/usb.JPG


    http://frip.dk/carstone/ny/lyd.JPG


    Er der en der gider tegne streger for mig?? aner ik hvor de skal sidde.. :)
    det med lyd.JPG der hvor der er 2 ringe i rød, det er fordi der sidder 2 gule jumpers..



    edit: Hov postet i forkert forum :O

    [i]Asus P5N-E Sli nForce 650i --------------------- Aerocoool Extremengine T3
    Geforce 8800GTS 320MB Inno3D ------------------------ WD 160GB SATAII
    Core 2 Duo E6400 2,1 @ 2,6 GHz ----------------------- Samsung DVD±RW
    Cosair Twin 2 x 2048 PC5400 ------------------------------- SHG PSU 500W

    Rettet 3 gange, sidst af CarStone ().

  • Vil mene at til USB, har du ligesom to "sæt", og de passer direkte over:
    VCC0 og VCC
    Data0- og port-
    Data0+ og port+
    GND og g


    Ellers sker der vist ikke noget hvis du gør det forket, andet end den ikke vil boote (I hvertfald da jeg kom til at sætte firewiren til USB:P)


    Har fået det indtryk rundt omkring at det ikke er så let igen at sætte lyden til. Har også kun 1 connector til hver side, men den skal bruge to. Men den siger jo også det er til et abit media xp, og det er en frontbay af en slags.


    EDIT:
    Har lige læst i manualen at man IKKE skal sætte firewire til USB da det kan smadre bundkortet.

  • Hmm tak prøver det med USB.
    Satte lyd til ( satte dem i venstre side af lyd pins'ne) og så dur både mic og headphones :clap: MEN!!! såfølgelig dur normal lududgangen IKKE X( ???

    [i]Asus P5N-E Sli nForce 650i --------------------- Aerocoool Extremengine T3
    Geforce 8800GTS 320MB Inno3D ------------------------ WD 160GB SATAII
    Core 2 Duo E6400 2,1 @ 2,6 GHz ----------------------- Samsung DVD±RW
    Cosair Twin 2 x 2048 PC5400 ------------------------------- SHG PSU 500W

  • Ska jeg nok det blir imorgen en gang er wasted nu :) har siddet og brugt 1½ time på at skille kabbiet helt ud og lave lidt mods og gemme alle ledninger væk hehe :P

    [i]Asus P5N-E Sli nForce 650i --------------------- Aerocoool Extremengine T3
    Geforce 8800GTS 320MB Inno3D ------------------------ WD 160GB SATAII
    Core 2 Duo E6400 2,1 @ 2,6 GHz ----------------------- Samsung DVD±RW
    Cosair Twin 2 x 2048 PC5400 ------------------------------- SHG PSU 500W

  • satte begge 2 uab porte som du sagde,
    VCC0 og VCC
    Data0- og port-
    Data0+ og port+
    GND og g
    men den laver fejl meddelelser når jeg bruger de usb porte nu ? så tror de skal sidde sådan her:
    VCC1 og VCC
    Data1- og port-
    Data1+ og port+
    GND og g
    jeg prøver imorgen :)

    [i]Asus P5N-E Sli nForce 650i --------------------- Aerocoool Extremengine T3
    Geforce 8800GTS 320MB Inno3D ------------------------ WD 160GB SATAII
    Core 2 Duo E6400 2,1 @ 2,6 GHz ----------------------- Samsung DVD±RW
    Cosair Twin 2 x 2048 PC5400 ------------------------------- SHG PSU 500W

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Seburo
    Husk at der er to der hedder port- fx.


    Er det fejlmeddelse når den booter eller inde i windows?


    Det når jeg sætter mit webcam til fx.
    SÅ kommer der fejlmeddelelser frem.

    [i]Asus P5N-E Sli nForce 650i --------------------- Aerocoool Extremengine T3
    Geforce 8800GTS 320MB Inno3D ------------------------ WD 160GB SATAII
    Core 2 Duo E6400 2,1 @ 2,6 GHz ----------------------- Samsung DVD±RW
    Cosair Twin 2 x 2048 PC5400 ------------------------------- SHG PSU 500W

  • for pok hvis usb ikke skal sidde som foreslået, kan der kun være fejl hvis du har vcc-gnd på det ene stik forbundet til data i det andet stik. har ikke set dine stik.
    Altså gnd på mtb hører sammen med data på mtb, i samme stik ud af kassen, Selvfølgelig også VCC.
    Drivere, virker det nogensinde??

  • og lyden. Hvad er Abit Media XP produkt.??
    ?Et minikort der stikkes ned over connectoren?
    Ikke til at hvide. (hiver 100 watt fra venstre konnektor pin, og sender 1 watt tilbage til højre konnektor pin.--på Front Right.)Ikke til at hvide.
    data mangler. :))

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af perpia
    og lyden. Hvad er Abit Media XP produkt.??
    ?Et minikort der stikkes ned over connectoren?
    Ikke til at hvide. (hiver 100 watt fra venstre konnektor pin, og sender 1 watt tilbage til højre konnektor pin.--på Front Right.)Ikke til at hvide.
    data mangler. :))



    [Blocked Image: http://www.gamersdepot.com/accessories/abit/media_xp/front_angle.jpg]



    sådan en grim ting gider jeg ikk ha på min pc! man burde ku smide sit iget på.. må jeg vist undersøge nærmere..

    [i]Asus P5N-E Sli nForce 650i --------------------- Aerocoool Extremengine T3
    Geforce 8800GTS 320MB Inno3D ------------------------ WD 160GB SATAII
    Core 2 Duo E6400 2,1 @ 2,6 GHz ----------------------- Samsung DVD±RW
    Cosair Twin 2 x 2048 PC5400 ------------------------------- SHG PSU 500W

  • ok hyg dig med at finde ud af om der er andet end ledninger i den "FANTASTISKE TINGENOT" og enig man kan vel få en af de der (hundrede kort og hundrede stik) 5 1/4 forplader der sidder i aldi Medion maskiner. Jeg har ikk sån en men 2 dejlige usb på forsiden og resten bagud.

  • nu har hjernen tænkt.
    der er front right og front right pins.
    Brugsanvisningen er skrevet på avanceret engelsk tænke og stave måde.
    Front right betyder Stikket på forsiden af kassen til højre kanal. Sorry Stereo onboard lyd.
    klag hvis du er utilfreds med deduktionen.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af perpia
    nu har hjernen tænkt.
    der er front right og front right pins.
    Brugsanvisningen er skrevet på avanceret engelsk tænke og stave måde.
    Front right betyder Stikket på forsiden af kassen til højre kanal. Sorry Stereo onboard lyd.
    klag hvis du er utilfreds med deduktionen.


    Forstod ikke den del. Der er to til højre og til venstre. Så er den ene højre til front og den anden højre går til stikket bagi? (Hvorfor sidder der så en jumper imellem?)

  • Deduktionen går påå at der sidder en lydchip og den har right out, der går en ledning fra den til jumperen(ud af den) og via jumperen til en ledning der fører til stikket på bagsiden af maskinen.
    Det er muligvis helt hen i vejret. Men
    Hvis du virkelig læser det engelske tekst om usb tingen. Sabler det i di mindste småstykker, snor og vrider det. Så står der at du har usb stik i maskinen og det kabel der leveres med har blikpladen fastmonteret på enden, og nu kan du ADDere 2 usbkabler fra Hver af de stik der stikker ud af motherboardet USB1,(og altså også 2 ud af USB2).
    Det er simpelt hen ikke normalt engelsk
    --edit du kan få et special kabel som er lissom det der sidder til bagside usb men (for det er et usb kabel) som skal sidde her(dine usb1-2konnet) og som ikke er som det usb kabel der siddder til bagsiden, som og også har en blikplade fastmonteret som fabriks leveret.
    DET ER EFTER BEDSTE GÆT TÆNKEMETODEN I FORBINDELSE MED USB TEKSTEN AF DIT SPØRGSMÅL.
    ALTSÅ ER DER INTET UNDERLIGT I AT front right BETYDER kasseforside lydudtag højreside DET FORTÆLLER INTET OM AT DER ER CREATIVE 8.1 LYD. Find noget i manualen der siger Audio chip har Xkanaler, til 1halløjtaler.
    ok jeg er træt.