2Mbit Sucks!!!

  • Det her er hvad jeg vil have :T


    The record, announced Tuesday at the Spring 2004 Internet2 member meeting in Arlington, Va., was for transmitting data over nearly 11,000 kilometers at an average speed of 6.25 gigabits per second. This is nearly 10,000 times faster than a typical home broadband connection. The network link used to set the record reaches from Los Angeles to Geneva, Switzerland.


    Artikel

  • Det ville da være nice men for dyrt. Hvis man bare har råd til linien så tænk på hvor hurtigt du vil fylde dine HDD op. Enten skal man købe en ny 250GB mindst en gang om ugen eller bare have en brænder som kører konstant :T

    |^|Dell Inspiron 6400
    |^|Intel Core Duo T2500 ( 2 Ghz )
    |^|2 * 1 GB DDR2 533 Mhz - 4,4,4,12
    |^|15.4" WSXGA UltraSharp (1680x1050) TrueLife™ - widescreen
    |^|ATI Mobility X1400 256mb - 80 GB 5400 rpm

  • 6.5 gbits / 8 = 815 mb pr sek.


    250 / 0.815 = 306 sekunder for at fylde en hel 250 gb hdd op.... så lidt mere end hver uge :).... men lyder gejl, direkte tv streaming lyder som noget der er inden for rækkevidde. =)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Henrik-
    Det ville da være nice men for dyrt. Hvis man bare har råd til linien så tænk på hvor hurtigt du vil fylde dine HDD op. Enten skal man købe en ny 250GB mindst en gang om ugen eller bare have en brænder som kører konstant :T


    Der er da ingen der siger at man skal leeche 24 timer i døgnet bare fordi man har en topnotch hurtig linie hehe...

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af FlexQ
    6.5 gbits / 8 = 815 mb pr sek.


    250 / 0.815 = 306 sekunder for at fylde en hel 250 gb hdd op.... så lidt mere end hver uge :).... men lyder gejl, direkte tv streaming lyder som noget der er inden for rækkevidde. =)


    Tja... Bortset fra en 250GB hdd kun kan skrive med ~50MB/sec...


    Så man skal nok have noget scsi i MEGA raid...

  • kan ikke se hvorfor folk abosolut skal være så båndbreddelidderlige...


    båndbredde fra ISP til dig er jo ok men sådan som det hele ser ud i dag er der jo ikke engang nok backbone fra DK til verden. Dette er et problem for alle lande i dag.


    10/10Mbit til at alle vil være ok i min verden når de backbones er i orden. Og det tager nok længere tid ;)

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af dkwolf
    kan ikke se hvorfor folk abosolut skal være så båndbreddelidderlige...


    båndbredde fra ISP til dig er jo ok men sådan som det hele ser ud i dag er der jo ikke engang nok backbone fra DK til verden. Dette er et problem for alle lande i dag.


    10/10Mbit til at alle vil være ok i min verden når de backbones er i orden. Og det tager nok længere tid ;)


    .. Var der nogen der sagde PENIS-FORLÆNGER ? ... Når man ikke har en masarati man kan blære sig med eller en computer der koster mere end computer-systemet i en rumfærge.... Så kan man vel altid savle af noget unødvendigt hurtigt bredbånd ?...


    *G* :crazyeyes:


    Personligt så ville jeg også være lykkelig med 10 Mbit .... Men klarer mig nu ellers også fint med 1 Mbit ... Jeg har ikke en Warez-server, så 1 Mbit er sgu fint nok .... Har ingen problemer med at se en hjemmeside, game lidt eller hente min mail.... ;)



  • Tjaaa, men derfor er det nu stadig dejligt at hente fx HL 1.1.1.0 updaten på et par sekunder :crazyeyes:

    [i]Asus P5N-E Sli nForce 650i --------------------- Aerocoool Extremengine T3
    Geforce 8800GTS 320MB Inno3D ------------------------ WD 160GB SATAII
    Core 2 Duo E6400 2,1 @ 2,6 GHz ----------------------- Samsung DVD±RW
    Cosair Twin 2 x 2048 PC5400 ------------------------------- SHG PSU 500W

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af GrillRotten
    .. Var der nogen der sagde PENIS-FORLÆNGER ? ... Når man ikke har en masarati man kan blære sig med eller en computer der koster mere end computer-systemet i en rumfærge.... Så kan man vel altid savle af noget unødvendigt hurtigt bredbånd ?...


    *G* :crazyeyes:


    Personligt så ville jeg også være lykkelig med 10 Mbit .... Men klarer mig nu ellers også fint med 1 Mbit ... Jeg har ikke en Warez-server, så 1 Mbit er sgu fint nok .... Har ingen problemer med at se en hjemmeside, game lidt eller hente min mail.... ;)


    jeps endelig en der har en god mening om det :))

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2


  • Så er du da den eneste der ikke har det :D