Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

tirsdag, 20. april 2004, 20:46

Hej..

Ville lige høre med jer om I synes det er okay at straffen i Danmark for at hugge hovedet af en hund er den samme som at parkere ulovligt - en bøde.
Hvad er jeres mening om pels?
Skal 10 dage gamle sælunger bankes i hovedet med køller, eller druknes i fiskenet?
Kig venligst ind her:

www.pelsinfo.dk www.anima.dk www.wspa.dk www.furisdead.com www.peta.com

Eller kig på de videoer, hvad tænker I så?
http://www.petatv.com/inv.html

- Trine, hende den fine

2

tirsdag, 20. april 2004, 20:59

Er aktivt medlem i GreenPeace, så nej jeg syntes IKKE det er okey ...

Det er én ting at en eskimo slår en sæl ihjæl for at overleve. Det kan jeg til nøds leve med, men at have en pels-industri er noget jeg ikke bryder mig om.

"Almindeligt" ko-læder og ligende er okey for der bruger vi hele dyret og dette dyr er opdrættet til at blive spist osv.... Gælder dog KUN opdrættede dyr hvis det stod til mig.

Frie dyr som lever i naturen syntes jeg ikke man på nogen måde man skulle jage hvis dette ikke var STRENGT nødvendigt. Gælder gælder såvel indutri-jagt som hobby-jagt. Hvis man ikke kan finde på bedre ting at bruge sine tid på end at skyde dyr som ikke har en chance, så burde man finde andre ting at bruge sin tid på ... Eller selv prøve at opleve hvordan det er at blive jagtet af et overlegen væsent. Vores samfund burde været hævet over sådan en form for udnyttelse af naturen og det burde vi også.

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "GrillRotten" (20.04.2004, 21:02)

3

tirsdag, 20. april 2004, 21:00

Jeg syns også det er synd for alle disse dyr.

4

tirsdag, 20. april 2004, 21:04

Heg synes afgjort at straffen for dyremishandling er totalt til grin i Danmark.

Du får jo også en højere straf for at forfalske en underskrift end du får for at sønderbanke et fremmede menneske.

Synes generelt at straffen i DK skruet underligt sammen.

Hvad pels angår synes jeg at det er iorden at lave pels frakker af dyr der er opdrættet til det såsom mink og kanin. Dog synes jeg at det er totalt uacceptabelt at der skal laves pelsfrakkere ud af vildt levende babysæler f.eks. Det burde ikke være nødvendigt når man tænker på den kæmpe mink og kanin pels industri der findes.

Abit AA8XE, 3Ghz@4,2Ghz, Leadtek 6600GT Extreme, 2 X 512Mb Corsair XMS PC5400,
2 X WD 160Gb Raid Edition, OCZ Powerstream 520

5

tirsdag, 20. april 2004, 21:22

Hvis hunden havde bidt.. :roller:

MSI 6701 1024 MB PC 2700 Samsung 2.6 GHz P4 Audigy 2 120 GB Seagate Creative 6.1

6

tirsdag, 20. april 2004, 21:24

alt for lav straf.... de skulle selv have hugget hovedet af......
men har dog intet imod almennelig jagt som her hjemme hvor det i bund og grund er for at holde bestanden af dyr i ballance... og spise dem selvfølgelig....

P4 2800mhz 800fsb På intel D865GLC.
Sapphire X800GT
4 X 512 mb DDR400
Øvrigt: nec 2510, 19" 970p, zippy tastatur, antec 1000 amg kabinet

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "sol_jakobsen" (20.04.2004, 21:26)

7

tirsdag, 20. april 2004, 21:51

Nægter at se de der videoer! Så engang det der program de sendte på tv2 om at de pelsede hunde og katte levende fordi at det sidste adrenalinchok sandsynligvis skulle gøre pelsen et eller andet komplet åndssvagt...
Ja det er klart en for mild straf! Men hvad fanden skal vi stille op med sådanne folk, som tydeligvis ikke har fået nogen ordentlig opdragelse, eller har nogen form for følelser X( Som min far ville sige; "De sq satme ha' et klap i deres bare røv" Og ja, de skulle satme have den værste lærestreg der kunne tænkes, ved ikke hvad det skulle være, måske kastrering :boxed: Ej, men der findes altså bare ikke nogen dom der kan retfærdiggøre det de svin render rundt og laver ;(

Citeret

Hvis hunden havde bidt.. :roller:

AHHH... uh, 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10 .. Du er bare så.. :roller:

8

tirsdag, 20. april 2004, 22:07

der findes mange syge folk rundt om i verden, der mishandler dyr på det groveste.
ved ik om nogen har set den, men der var for en måneds tid siden en reklame, omhandlende dyremishandling.

det var billeder fra u-landene hvor de opdretter bjørne på en brutal måde til at lave kunstner, kun får at tjene penge på turister.

heldigvis findes der organisationer der forsøger at beskytte dyr fra f.eks. udrydelse.
WSPA - Greenpeace osv.

og som andre også skriver, mener jeg at straffen burde strammes op.
men det er jo også svært at lave love for den slags.
f.eks.: hvilken straf skulle være mest hård: hvis man dræbte en fisk eller en hund? fisken kan ikke føle smerte og har heller ingen følelser. det er svært at definere hvad der er mest rimeligt. så hvordan skal man kunne lave en lov for dyremishandling uden at der opstår store problemer?

PS: klamme videoer :rolleyes: :ohmy:

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "ScratchY" (20.04.2004, 22:10)

9

tirsdag, 20. april 2004, 22:16

det er da heller ik lang tid siden at nogen nekrofile idiotiske mongolhjerner der postede billeder af katte de havde skudt .. de skulle ha så mange omgang slag de ik vidste hvor mange haler en kat havde.. X(

Mit signatur billede er lige på værkstedet.

10

tirsdag, 20. april 2004, 22:16

Syntes at loven er alt for mild, dette mener jeg dog også gælder stort set samtlige love vi har i Danmark, her mener jeg voldtægt / mord osv er ALT for lav.

Jagt som gøres for at holde en bestand nede eller som har et formål syntes jeg er helt fint. Personlig kan jeg ikke se det "sjove" i at nedlægge et dyr i alm magt. Vi er total overlegne dyret, så ser absolut intet i at ligge med at gevær og skyde en kanin eller hjort fra fx 70 meters afstand.
Pelse fra dyr som er opdrattet til det genere mig heller ikke helt vildt, eftersom de er opdrættet til det ligesom svin og køer osv til vores fødevarer.

Syntes at sådan noget i den stil her sker alt for ofte i vores tid og straffen er ALT for lav.

Ved godt det er et lidt andet enme men syntes fx også at nedfældning af regnskoven skulle skraffes hårdt. Når sådan et firma fx modtager en bøde på 50000 dollars tjener de jo langt mere end hvad selve bøden er på og derfor kan det jo betale sig, sådan et det præcist også i dyre "industrien".

Kan finde utallige eks. men desværre kan jeg ikke gøre den STORE forskel selv om jeg gerne ville.

|^|Dell Inspiron 6400
|^|Intel Core Duo T2500 ( 2 Ghz )
|^|2 * 1 GB DDR2 533 Mhz - 4,4,4,12
|^|15.4" WSXGA UltraSharp (1680x1050) TrueLife™ - widescreen
|^|ATI Mobility X1400 256mb - 80 GB 5400 rpm

The Undertaker

Gæst

11

tirsdag, 20. april 2004, 22:21

Hvis jeg ser et menneske behandle et dyr på denne måde, er processen ret kort. De får simpelthen et par på hovedet. Konsekvensen for mig vil så være 6-8 mdr i spjældet men det må man så tage med. :boxing:

12

tirsdag, 20. april 2004, 22:35

Citeret

Oprindeligt indlæg af The Undertaker
Hvis jeg ser et menneske behandle et dyr på denne måde, er processen ret kort. De får simpelthen et par på hovedet. Konsekvensen for mig vil så være 6-8 mdr i spjældet men det må man så tage med. :boxing:

LoL.... Det kunne være du bare kunne voldtage svinet i stedet og så bare sige at han/hun selv ville... Det giver nok ikke helt så mange mdr. i fængsel... Men hvis du skrev hans underskrift på en regning ville piben straks få en anden lyd.... Det danske retssystem er da 100% til grin.

P4 Northwood 2 2.53 Ghz/FSB 533
Asus Nvidia Geforce 6800 128 MB
ECS L4S8A2 Bundkort
1024 MB DDR PC2700 Kingston value ram
512 MB DDR PC 2700 Samsung ram
500 W Akasa PSU

Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.