Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

søndag, 18. april 2004, 15:09

Jeg har i nogle år døjet lidt med nakkesmerter..

Det har ikke været så meget på det sidste, og jeg tror, det har noget med at gøre, at jeg har dyrket regelmæssig styrketræning i lidt over et år. Det har imidlertid sslået stærkt tilbage her på det sidste, og jeg er virkelig træt af det :(

Jeg er lidt en geek, og jeg kan godt lide at spille, og jeg sidder sikkert forkert med armen, sååå det er vel derfor. Også fordi det kun er i højre side af nakken, altså også den side, hvor jeg holder musen!

Jeg ville som bare lige høre, om der er nogle af jer, der har haft problemer i stil med mine, og om I har nogle gode råd - på forhånd tak :crazyeyes:

Bundkort: Intel
RAM: 4 GB DDR 1666 mhz
CPU: i7 860 (2,8 ghz)
Grafikkort: Radeon 5770 1GB

The Undertaker

Gæst

2

søndag, 18. april 2004, 15:14

Citeret

Oprindeligt indlæg af JenSLyN
Jeg har i nogle år døjet lidt med nakkesmerter..

Det har ikke været så meget på det sidste, og jeg tror, det har noget med at gøre, at jeg har dyrket regelmæssig styrketræning i lidt over et år. Det har imidlertid sslået stærkt tilbage her på det sidste, og jeg er virkelig træt af det :(

Jeg er lidt en geek, og jeg kan godt lide at spille, og jeg sidder sikkert forkert med armen, sååå det er vel derfor. Også fordi det kun er i højre side af nakken, altså også den side, hvor jeg holder musen!

Jeg ville som bare lige høre, om der er nogle af jer, der har haft problemer i stil med mine, og om I har nogle gode råd - på forhånd tak :crazyeyes:

Hvorfor ikke spørge "Lægens Bord" ?

3

søndag, 18. april 2004, 15:15

jeg har engang haft totalt ondt i mit håndled af at spille for meget, så prøver jeg med en håndledsstøtte det hjælp lidt. men so var det ikke til at spille, så jeg droppet det med at spille så meget det spil hvor jeg skulle bevæge musen meget

4

søndag, 18. april 2004, 15:18

Hvis du sidder med en M$ intellimouse explore 3.0 ved jeg at der følger noget software med hvor der er en masse gode råd mod museskader...

5

søndag, 18. april 2004, 15:20

Citeret

Oprindeligt indlæg af klf
jeg har engang haft totalt ondt i mit håndled af at spille for meget, så prøver jeg med en håndledsstøtte det hjælp lidt. men so var det ikke til at spille, så jeg droppet det med at spille så meget det spil hvor jeg skulle bevæge musen meget

det er da sikkert bare fordi du har haft en skod mus! du skal sikkert bare have en ordenlig!

http://www.edbpriser.dk/listprices.asp?ID=18747

6

søndag, 18. april 2004, 15:22

Citeret

Oprindeligt indlæg af kimsdipchips

Citeret

det er da sikkert bare fordi du har haft en skod mus! du skal sikkert bare have en ordenlig!

En MS 3.0 burde da være god nok! ??

7

søndag, 18. april 2004, 15:26

Citeret

Citeret

nop har en rimelig god mus og jeg kan ikke bruge sådan en mus med knapper på siden for hvis at jeg spiller q3 og trykker på dem ryger jeg ud i windows :(

8

søndag, 18. april 2004, 15:32

Citeret

Citeret

Citeret

nop har en rimelig god mus og jeg kan ikke bruge sådan en mus med knapper på siden for hvis at jeg spiller q3 og trykker på dem ryger jeg ud i windows :(

Skidt! jeg kan ikke leve uden knapper på siderne det er dejligt og kunne trykke frem og tilbage uden og skulle gøre det på skærmen!

9

søndag, 18. april 2004, 15:32

Jeg fik selv ondt i både håndled, arm og nakke, når jeg sad for meget ved computeren.
Så fandt jeg på et lille trick. Mit skrivebord har en skuffe og der kan lægges en plade i toppen af skuffen. Når jeg så sidder ved computeren, trækker jeg skuffen ud og lægger min højre arm på den.
Har ikke haft ovennævnte problemer en eneste gang siden. ;)

10

søndag, 18. april 2004, 15:34

Citeret

Citeret

Citeret

ved ikke har aldrig haft sådan en i hånden! ved bare Logitech MX 700 er det bedste jeg nogesinde har haft ;) den er fantastisk :) hehe

11

søndag, 18. april 2004, 15:35

Citeret

Oprindeligt indlæg af The Hans
Jeg fik selv ondt i både håndled, arm og nakke, når jeg sad for meget ved computeren.
Så fandt jeg på et lille trick. Mit skrivebord har en skuffe og der kan lægges en plade i toppen af skuffen. Når jeg så sidder ved computeren, trækker jeg skuffen ud og lægger min højre arm på den.
Har ikke haft ovennævnte problemer en eneste gang siden. ;)

hehe så skal man aldrig ha nyt skrivebord?( :D

12

søndag, 18. april 2004, 15:36

Citeret

Joh da.

Du skal bare lade være med at spænde i skulderen ...

Så du skal have en ordenlig stilling for din arm og håndled hvor de kan hvile ...

13

søndag, 18. april 2004, 16:07

du skal bare slappe af i armen når du spiller.
jeg har også selv haft problemet, men når man vænner sig til at slappe af, gør det ikke ondt længere.

prøv også at holde pauser ind imellem. evt. lave noget arm/nakke gymnastik.

14

søndag, 18. april 2004, 18:47

Jeg må nok hellere bare prøve at tænke over, at jeg skal slappe af ;)

Tak for alle jeres råd! Flere er velkomne ;)

15

søndag, 18. april 2004, 19:01

well..jeg har lidt samme probs med ondt i nakken og skuldren, men så hjælper det bare lige at tage en spiller og lave lidt andet....

JA HVAD? :clap:

16

søndag, 18. april 2004, 19:11

Citeret

Skift hånd... ;)

17

søndag, 18. april 2004, 19:17

ved ikke om nogen kan huske det, men jeg lavede en gang en tråd om "smerter i min lillefinger" ;)

der fik jeg også hjælp, og nu er smerten forsvundet! :)

nu er smerten bare begyndt i min højre balle istedet... :( :))

18

søndag, 18. april 2004, 19:17

Har samme problem som dig. Har også skide ondt i nakken pga. computer. Det er ligeledes blevet bedre efter jeg er begyndt til styrketræning, men det er stadigvæk ikke helt godt :rolleyes:

19

søndag, 18. april 2004, 20:09

Citeret

Oprindeligt indlæg af GrillRotten

Citeret

Skift hånd... ;)

kan du godt selv det?( ;)

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "kimsdipchips" (18.04.2004, 20:11)

20

søndag, 18. april 2004, 20:10

Citeret

Snup en joint så slapper man bedre af :))

Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.