AmigA OS 4.0

  • about frikking time ;)


    det tog sin tid men er forhåbendlig vente tiden værd

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

  • OS 4.0 er styresystemet til AmigaOne, som er...


    The AmigaOne is a PPC motherboard board designed to be capable of running Amiga OS4.x. The board uses either a G3 750FX CPU running at 800 MHz, or a G4 7451 CPU running at 800 MHz. In standalone form, the AmigaOne will be able to run retargetable versions of OS4.x. and, in addition to running PPC-native applications, the AmigaOne will also be able to run retargetable legacy Amiga (68K) applications via the 68K JIT emulator built in to OS4. The AmigaOne can also run PPC Linux (including TurboLinux, SuSE Linux and Debian Linux) and Linux applications, such as the UAE Amiga emulator, Mac on Linux (MOL), and office applications.


    The AmigaOne uses a standard ATX form factor (and can therefore use any case capable of taking a full-sized ATX motherboard), supports up to 2 GB of main memory and has 4x PCI + 1x AGP (2x) slots on board. The board also comes with on-board UDMA100 (2 channels, 4 devices), USB (2 socketed on board, 2 available on headers), sound (AC97), and 10/100 ethernet supported via a dedicated Intel controller chip. In addition it has on board legacy peripherals for serial, parallel, floppy, keyboard and mouse.




    ED. link
    her kan ses et par snapshots
    http://os.amiga.com/os4/?PHPSE…b5c14f5747b6676d2121f4788

  • OT: Dit avatar, er det fra et nintendo spil der hedder Maniac Mansion??

    [i]Asus P5N-E Sli nForce 650i --------------------- Aerocoool Extremengine T3
    Geforce 8800GTS 320MB Inno3D ------------------------ WD 160GB SATAII
    Core 2 Duo E6400 2,1 @ 2,6 GHz ----------------------- Samsung DVD±RW
    Cosair Twin 2 x 2048 PC5400 ------------------------------- SHG PSU 500W

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af CarStone
    OT: Dit avatar, er det fra et nintendo spil der hedder Maniac Mansion??


    han hedder Dr. Fred og er fra maniac mansion ;)


    vidste dog ikke at MM også var lavet til nintendo
    har kun spillet det på C64 & mine Amiga'er..


    det var fandme et sejt spil dengang.


  • Jaah hehe :P Det var tider. Mit var svensk :boxed: Tror det ligger i min flyttekasse ellers hos en ven på amager fra polen :boxed: hehe.

    [i]Asus P5N-E Sli nForce 650i --------------------- Aerocoool Extremengine T3
    Geforce 8800GTS 320MB Inno3D ------------------------ WD 160GB SATAII
    Core 2 Duo E6400 2,1 @ 2,6 GHz ----------------------- Samsung DVD±RW
    Cosair Twin 2 x 2048 PC5400 ------------------------------- SHG PSU 500W

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af kimsdipchips
    tror nu jeg holder mig til windows :)


    jeg beholder da også min windows pc, det er trods alt der alle de nye fede spil kommer til.
    men som die hard amiga fan, har jeg selvfølgelig en amigaone stående, og vente på os4
    (kassekrediten længe leve)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af ST:o(L1


    jeg beholder da også min windows pc, det er trods alt der alle de nye fede spil kommer til.
    men som die hard amiga fan, har jeg selvfølgelig en amigaone stående, og vente på os4
    (kassekrediten længe leve)


    hehe så vil du ha 2 computer stående en med windows og en med AmigA ?( :))

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af kimsdipchips


    hehe så vil du ha 2 computer stående en med windows og en med AmigA ?( :))


    jepper
    og en med linux plus min gamle A1200
    har da også en C64 stående i skabet..

  • Hvad har du af originale amigaone spil ? ... hvis du har mange så må jeg hellere komme og spille lidt med dig. der er ikke andet for. (mine forældre solgte min perfekte amiga lige før min konfirmation:'()

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Wolf_of_dk
    vi får vel screenshots :D


    ikke lige med det samme... :rolleyes:
    i skal nok få dem at se lige så snart at jeg får lavet nogle


    men i kan se nogle her



    fik dog min A1 til at lave et sjovt stunt i nat.
    prøvede at køre en gammel reset kommando
    så kom der det her på skærmen :D

  • Har en 300 amiga spil :S
    Dog er det ca kun en 50 måske der virker, de har ligget gemt væk.. Fik lige skaffet en amiga 500 og 2x 1200, da jeg for en del tid siden solgte min 500 :( fantastisk isenkræm.

    Rig:
    CPU: Intel E8500 @ 3.50
    RAM: Mushkin Redline 2 x 2 GB
    MOBO: Maximus Formula II
    GFX: ATI Radeon HD 4870 X2