3G-master giver strøm til din pc

  • Hvis der nu er nogen der ikke har læst det ... ;)


    Finske forskere har fundet ud af, hvordan man kan udnytte strålingen fra 3G-master som strømkilde, der kan drive den bærbare pc. På den måde kan man slippe for batteriet i pc'en.


    Snart kan vi aflevere batteriet fra vores bærbare pc på nærmeste genbrugsstation. Fremover kan pc'erne få strøm leveret gennem luften, nemlig fra den nærmeste 3G-mast. Det viser en række forsøg, som finske forskere har udført.


    Når elektromagnetisk stråling rammer en metaloverflade, induceres der elektriske strømme i metallet. Det kendes fra almindelige tv-antenner, der omdanner radiobølger til elektriske signaler, som fjernsynet forvandler til tv-billeder.


    3G-master udsender mikrobølgestråling, der rummer langt mere energi end radiobølger. Med det rette udstyr kan man indfange de energirige bølger og omdanne dem til elektrisk strøm, og de nye forskningsresultater viser, at der kan udtrækkes tilstrækkelig strøm til at drive en bærbar pc.


    Det kræver selvfølgelig, at man befinder sig i et område, der er dækket af 3G-nettet. I Danmark er det indtil kun i de større byer, men om få år vil 80 procent af landet være dækket.


    Selskaberne bag 3G-netværkene har ikke noget imod, at mobile pc-brugere snylter på 3G-strålingen. Et typisk 3G-netværk er dimensioneret, så strålingen fra masterne langt overstiger, hvad mobiltelefonerne kan opsuge, og i fremtiden vil vi have flere overlappende netværk, som vil give en voldsom overkapacitet. Denne kapacitet kan passende anvendes af pc-brugerne.


    I stedet for batteriet skal den bærbare pc udstyres med en avanceret antenne, der i bund og grund blot er en række letmetalplader, som er forbundet på den rette måde og udstyret med elektronik, der ensretter strømmen og tilpasser den behovet.


    De finske forskere fra universitet i Hüületoonen har demonstreret, hvordan teknologien kan anvendes til at drive en almindelig notebook. Computeren skal dog have Linux som styresystem, idet der ikke er strøm nok til det langt mere krævende Windows XP.


    På længere sigt vil teknologien kunne udvikles, så også stationære pc'er og servere kan hente strøm fra 3G-nettet og på den måde blive fuldstændig trådløse. Forskerne regner med at kunne præsentere sådanne pc'er omkring 1. april 2010.


    8o 8o 8o

  • Lyder pænt blæret! Men fik ikk helt fat i, er det noget MOBILER også ka bruge engang?? For jeg er fanme træt af min 3330 løber tør for saft hver dag :T

    [i]Asus P5N-E Sli nForce 650i --------------------- Aerocoool Extremengine T3
    Geforce 8800GTS 320MB Inno3D ------------------------ WD 160GB SATAII
    Core 2 Duo E6400 2,1 @ 2,6 GHz ----------------------- Samsung DVD±RW
    Cosair Twin 2 x 2048 PC5400 ------------------------------- SHG PSU 500W

  • Har du nu husket at kigge på datoen? :]

    Corsair Carbide 500R Black - Corsair CX600M
    ASUS Z87-K (C2) - i5-4670K
    Crucial Ballistix SP 1600MHz CL9 16GB - ASUS GTX 770 OC
    Samsung 840 Pro 256GB SSD - 2x500GB Seagate SSHD
    Logitech diNovo Edge Bluetooth - Logitech G500
    Dell UltraSharp 2407WFP - Dell UltraSharp 2007WFP

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af engel
    Har du nu husket at kigge på datoen? :]


    SssssSSSssSSSSssSSSSssSSSSSssSSSS !!!


    Vær stille... :))


    Skulle se hvor mange der undrede sig over om der fandtes et universitet i "Hüületoonen".... *G* :))

  • Fuck :T

    [i]Asus P5N-E Sli nForce 650i --------------------- Aerocoool Extremengine T3
    Geforce 8800GTS 320MB Inno3D ------------------------ WD 160GB SATAII
    Core 2 Duo E6400 2,1 @ 2,6 GHz ----------------------- Samsung DVD±RW
    Cosair Twin 2 x 2048 PC5400 ------------------------------- SHG PSU 500W

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af LecTer
    lol... for det første ville jeg ikke være særligt tryg ved at skulle gå rundt i stråler så kraftige at de kunne "omdannes til strøm". For det andet.. ja.. kan ikke lade sig gøre hehe


    HeHe... Nej ved godt det ikke kan lade sig gøre. Jeg arbejder med det til daglig, men syntes sgu det var sjovt ... Det afspejler jo folks frygt om UMTS-strålingen... ;)


    Men joh, man kan godt flytte strøm i luften via mikrobølger .... Men nok ikke lige så fedt at stå i vejen... :)) .... Hvis man vil have børn .... Eller leve mere end et par år... :))

  • Lol! Det lyder pænt urealistisk! Og hvis det endelig kom til at virke, ville der så ikke blive pænt meget spildstrøm? :crazyeyes:


    For slet ikke at tale om virkningen på mennesker :))..
    Gad vide om vi ikke bliver stegt levende :crazyeyes:

    [ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]


    [ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]

  • Hehe - sikke da en pjattet tråd... :)) :]


    - Og apropos pjattet, hvad er det du har gjort ved din HP Grill? synes da lige den var til at forholde sig til og nu er den fuldkommen spoleret? :boxed:


    ;) Kan du redegøre for formålet med dine handlinger? :D

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Zigiro
    Hehe - sikke da en pjattet tråd... :)) :]


    Hov hov ... Kan godt li mit arbejde tak. *G* :))


    Quote

    Oprindeligt indlæg af Zigiro
    - Og apropos pjattet, hvad er det du har gjort ved din HP Grill? synes da lige den var til at forholde sig til og nu er den fuldkommen spoleret? :boxed:


    ;) Kan du redegøre for formålet med dine handlinger? :D


    Hvad er galt med min HP ?... og hvorfor er den gamle bedre ?.... og hvilken en af dem mener du ?


    Syntes da han er cool... :))


  • Jeg har da ikke kommenteret din front-figur ;)


    Jeg tænkte nærmere på at der ikke engang findes en brøkdel af al det indhold du havde før... :boxed:


    Men det er naturligvis 100% op til dig selv ;)


    ...Det er måske allerede på vej? :)


    EDIT: LoL - Den flash-film du har sat ind er sq da al for fun! *G* :))


  • Godt så ... ;) ... Han er jo SEEEJ. *GG*


    Ja, der er ikke så meget, men det kommer ... Vil ikke smide alt for meget ind uden at lave det ordenligt ... Har jeg gjordt før ... Arbejder lidt mere med tingene fremover før de kommer der ind...


    Er i gang med et par nye ting som jeg sidder og arbejder på hist og her.


    bl.a en optimerings-guide til BIOS og Windows. Som KORT forklarer hvorfor den instilling jeg skriver er bedst. Jeg går så naturligvis ud fra de indstillinger osv som jeg fortrækker.


    Min Links-side vil også blive lidt bedre og nogle af mine guldkorns-links som jeg rigtig gode kan li vil komme der ind. Der er allerede nogle få, men ikke så mange igen som der vil komme.


    Ja, det er altid godt meget noget humor. Havde også lidt flash på den gamle side, men det var til download. Her på den nye side kommer det hele i realtime og man kan se dem på siden. Har masser af sådan nogle ting som også kommer ind ud over nogle små MPEG og DIVx film af sjove ting.


    .. og lidt mere ... men alt med tiden når jeg sumper. *G*

  • Lyder vildt.
    Hvor meget juice skal en lappie have idag for at leve?


    50Watt eller noget??


    tjaa.. syntes bare at det vil være vildt når man om 10år har lappies til hver eneste ung menneske. forestil en skole med elever på 300 styk hvor 50% af dem har en lap med i skole..


    det er 150*50/1000= 7,5KW.. det er foking meget energi der er i luften.. Vil det sige at en G3 antenne skal levere 10 KW for at yde det den skal?
    Så ved jeg med min lille erfaring at hvis man overhovedet nærmer sig en G3mast at det vil være usundt. + at kravler man op i en mast der er spænding på. så tror jeg at ens hoved siger PoP som et færdigt popcorn!


    Hvis det kommer dertil, så tror jeg sku at jeg gerne vil have speciallavet en bly-nossorbesytter for omg... det er usundt.


    Jeg har snakket med en mand der arbejdede med antenner. han ikke huske hvor han kom fra, hvilket også er ligemeget.
    Han fortalte mig en lille historie hvor de afprøvede nogle nye master som hvis de blev godkendt, så skulle der en hel masse op af dem i dk, men den blev ikke godkendt, for de mindre fugle der fløj forbi eller satte sig på antenne, sjovt nok. de faldt sku ned... så den antenne blev ikke godkendt i dk.


    Det siger bare en lille smule om hvilket power der er bag sådanne kraftige antenner.


    Jeg er ked af de nye G antenner... der er ikke nok testing omkring dem endnu. Hvem fanden aner om vi allesammen bliver sterrile om 10 år? eller om der kommer et boom i caser-patienter på sygehusene? ingen aner en skid overhovedet, men behovet for en større båndbredde stiger, men jeg syntes nu at sikkerheden skal komme i første række. Jeg ved godt at andre lande har systemet allerede, men hva så?
    Så lad dem dog det. Jeg vil gerne have et par unger engang, men de skal fandme ikke have 2 hoveder eller 3 ben! så hellere undvære.


    /Just a point of weiw.