Off topic - opstart af webshop

  • Hej med jer, Tweakers!


    Jeg går med tankerne om at lave en webshop, og tænkte at det var oplagt at stille mit spørgsmål herinde.


    Jeg har tænkt mig at shoppen skal være relativt simpel, og at jeg vil have et begrænset lager. Det betyder, at min shop skal bestille en vare fra en producent, så snart en kunde har købt den (det her et navn, men jeg kan ikke lige huske hvad det hedder). Og ja, jeg er klar over at det betyder længere leveringstider, men det har jeg tænkt mig at være ærlig og åben omkring på shoppen.


    Men! Mit spørgsmål er, hvordan fragten skal håndteres. Jeg er faldet over en side der hedder -Reklame Fjernet-, hvor den så vidt jeg kan se, sammenligner priser hos forskellige fragtfirmaer.


    Er der nogen der ved om det er muligt at lave en slags script-kørsel, der automatisk bestiller fragt fra sådan en side? Eller skal jeg få programmeret noget op selv? Det er simpelthen blot for at få de billigste priser på fragten.


    Jeg har tænkt mig at shoppen enten skal laves i magento eller woocommerce. Jeg vil nok foretrække woo, da det virker en smule mere tilforladeligt - men jeg ved ikke om det er muligt at lave sådan en slags kørsel?


    Nogle ideer? :idea:

  • Det ord du leder efter hedder dropshipping og er ret udbredt men 90% af webshops der bruger det (Starter) dør efter 6 måneder.


    Jeg vil virkeligt råde dig til at tænke dit koncept godt igennem og finde kunder før du starter, markedet er godt mættet af små webshops og de fleste får ingen opmærksomhed. Hav noget unikt eller gør tingene bedre, du kan ikke gøre det billigere end andre.


    Mht. længere leveringstid på almindelige produkter der er frit tilgængelige så skal du nok omtænke konceptet, der er dag til dag levering næsten alle steder i DK og det sælger.


    Med det sagt så findes der masser af løsninger til fragtfirmaer med Woocommerce, men du skal have en aftale med dem ellers bliver det alt for dyrt for dig.


    Jeg vil generelt råde dig til at undersøge tinene nærmere inden du går i gang, de nævnte ting er nemt tilgængelige på nettet med meget lidt søgning, og med den manglene basiske viden du giver udtryk for vil jeg også råde dig meget til at sætte dig ind i diverse regler omkring import, eksport, økonomi og generelle regler for webshops. Du kan ikke bare lige lave en webshop på et par uger og leve af det.


    Kilde: Jeg har en webshop med årligt million salg på det internationale marked. Du kan nok grave lidt frem hvis du gider, vil ikke lave reklame.