Hvad har folk af 3dprintere ?

  • Hej Tweak


    Jeg kom til at tænke på hvad div. brugere af tweak havde af 3dprintere hjemme eller for den sags skyld på arbejdespladsen ?


    for at starte med mig selv, så har jeg haft lidt forskellige gennem tiden, jeg startet ud med en Wanhao Duplicator 4s, som blev købt efter en af mine kammerater havde købt sig en Ultimaker 2, og set i bagspejlet var det nok lidt naivt at en 7000 kr printer kunne levere i nærheden af hvad hans 20000 printer kunne levere af kvalitet, men efterhånden er selv de noget billigere printere også kunne begynde at levere ganske fine prints


    sidenhen er det så blevet til Prusa mk3 (købt direkte hos prusa), Wanhao D7 (resin) og Creality CR10s de sidste 2 købt hos 3dstore.dk alle 3 printere jeg er virkelig godt tilfreds med.
    er der nogen her inde der har erfaringer med deltaprintere ?

  • Min første 3d printer var en brugt, defekt Wanhao Duplicator 4s, som jeg købte
    af universitet for 500 kr da de opgraderede til ultimaker 2. Jeg lovede mig
    selv at hvis jeg kunne få den til at virke og jeg ville få den brugt ville jeg
    købe noget nyt. Siden købt en Creality CR10, da den passede ind i mit SU
    budget. Umidelbart har jeg ikke rigtigt behov for noget bedre end det, og tror
    ikke jeg skifter væk fra FDM printerere lige forløbigt.


    Ulitimakerne på universitet er noget upålidlige og ser ofte en tendens til underextrutions og
    filatment, som jammer i extruderen. IMO den mest overpriced 3d printer på marked efter min mening.


    Jeg har ingen erfaring med deltaprintere og ser ikke nogen grund til hvorfor de skulle være bedre end
    de mere traditionelle "cartesian style printere"..


    God dag :9xo

  • Jeg er også virkelig glad for min cr10(s), jeg har smidt en bondtech extruder på det, det er nok noget af det bedste jeg har gjort, både for stabilitet og kvalitets skyld.


    jeg syntes også at kunne læse at lige netop ultimakere 1 og 2 (blev vidst bedre i 2+) har haft store problemer med extruderen der ikke har godt nok fat i filamentet, og derfor godt kan komme til at underextrude, ellers nogle lærke printere, men ja de ved godt hvad de vil have for dem 8|

  • Har i forbindelse med studiet mest benyttet mig af Ultimaker 2+ og 3.
    2+ er helt klart den bedre af dem. Det var heller ikke uden udfordringer, og vi oplevede en del gange, at nogle af dem stoppede til eller blev brugt forkert.
    Min studiekammerats Sculpto 3D printer gjorde det i visse tilfælde lige så godt, hvis ikke bedre, end de næsten 20 gange så dyre Ultimakers. Men flotte er de da :P


    Har også brugt en lidt større og mere prof. 3d printer, men den kan jeg desværre ikke huske navnet på.