Reklamer eller reviews på Youtube?

  • Ikke for at komme med et surt opstød. :) Men synes efterhånden at der er flere og flere kanaler på Youtube, hvor såkaldte reviews mere er en reklame for nogle produkter. Og deraf kan der - hos mig - opstå tvivl om det reelt er et godt produkt, da "reviewet" er farvet.


    Tag en kanal som Unbox Therapy her er der afsindig mange "reviews" af nye produkter som jeg i virkligheden mistænker for at være købt af producenten.


    Er jeg den eneste? :)

    Acer Aspire E15 | Pentium 3556, Dual Core 1,7 GHz | 6 GB DDR3 RAM @ 1600 MHz | 128 GB SSD

  • Er helt enig - Unboxing kanaler bringer meget sjældent noget brugbart ift. til om et produkt er noget ved i praksis. Jeg synes også at kanaler som LinusTechTips på det seneste lidt har opgivet den reelle anmeldeslesprocess med data, fremfor fancy video præsentationer.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Jeg har nu aldrig brugt en kanal som Unbox som egentlige reviews. Jeg ser det mere som en mulighed for at spotte noget tech og lir som jeg måske ikke ville være faldet over på andre måder.


    Typisk er det jo kun den umiddelbare reaktion på produktet og fornemmelsen efter kort tid med det. Personlig synes jeg der skal noget mere brug til af det produkt end der nogensinde er i en video fra Unbox Therapy før man vil kunne give et reelt review af tingene.


    Jeg vil håbe at de fleste seriøse kanaler adskiller tingene ret tydeligt. Jeg vil fx give HerrMansen ret i at Linus fx ofte laver meget andet end reviews men der synes jeg de er gode til at gøre opmærksomme på hvornår det er det ene eller det andet.


    Det er jo også samme tilgang vi har når der laves videoer til vores YouTube kanal. Vi laver jo også ind i mellem videoer som ikke er reviews og hvor der mere er tale om et showcase hvor vi kigger på nogen af de forskellige features ved et produkt. Min engelsksprogede video til MSI for lidt tid siden er et godt eksempel.


    Der vil i fremtiden uden tvivl også være mere sponsoreret materiale på vores kanal ud over anmeldelserne men der vil jeg sgu gerne love at I aldrig vil være i tvivl om hvornår det er det ene eller det andet. Anmeldelserne er stadig vores kerneindhold på kanalen og der kan jeg personligt godt stå inde for at det er min egen holdning og oplevelse af tingene der kommer til udtryk. :9xo


    At lade sig "købe" af en producent til en god anmeldelse er for mig at se en meget kortsigtet strategi. Brugerne på Tweak er sgu kloge nok til at regne ud hvis jeg siger ting der ikke passer og om ikke andet vil det komme igennem hvis nogen ender med at have en drastisk anden oplevelse af et produkt og så er vores troværdighed jo væk. Det er pisse dårlig forretning for det er trods alt den troværdighed vi lever af. :9xo

    Cyberpunk 2077 Build:


    AMD Ryzen 7 3700X
    MSI MEG X570 Godlike
    Corsair Dominator Platinum RGB 32GB
    ASUS ROG Strix RTX 2080Ti OC
    Corsair MP510 M.2 NVMe (960GB)

    3x 500 GB 2,5" SSD


    Corsair HydroX Custom loop.





  • :goodpost: :rules: :9xo

  • Nu var min "klage" ikke møntet på Tweaks kanal. ;)

    Det opfattede jeg det som heller ikke som :9xo Tænkte bare det var en fin anledning til lige at få min egen og Tweak holdets generelle holdning ind over også :D

    Cyberpunk 2077 Build:


    AMD Ryzen 7 3700X
    MSI MEG X570 Godlike
    Corsair Dominator Platinum RGB 32GB
    ASUS ROG Strix RTX 2080Ti OC
    Corsair MP510 M.2 NVMe (960GB)

    3x 500 GB 2,5" SSD


    Corsair HydroX Custom loop.




  • Mange kanaler som gør sig i reviews starter i god tro. De synes det er spændende og derfor er det også spændende for seerne. Problemet er bare sådan når en kanal pludselig får nok brugere så bliver virksomhederne interesseret og derfor byder de penge på at en youtubeber skal review deres produkt mod penge. Desværre er det sådan at penge styre meget i vores verden.