Sommeren kommer og jeg skal til at træne igen.

  • Hej
    jeg søger lidt inspiration til min træning. Vil meget gerne høre hvad der virker for jer, da jeg sådan set er åben for det meste. Har bare ikke meget erfaring. Jeg har for et par år siden styrketrænet lidt, men det blev kedeligt sys jeg. Så jeg er lidt på udkig efter noget nyt. Hvis I træner - Hvad laver I så?
    Jeg har overvejer at anskaffe mig en romaskine jeg kunne give den gas på der hjemme. men man hører så mange som ikke får dem brugt efter et par uger. Jeg er lidt på udkig efter en vedvarende træningsform, da jeg lige har 10kg for meget jeg meget gerne vil af med.
    Jeg er også meget fristet af løb, da jeg har hørt det skulle være den træningsform, som giver bedst i forhold til vægttab. Søger en masse inspiration og håber I kan hjælpe mig lidt på vej.
    På forhånd tak

  • Hej Ahrenkiel,


    Fedt initiativ! Det sværeste er jo altid at komme op af stolen og i gang.


    Jeg ved, at vi har en super badass personlig træner, fitnessinstruktør og kostvejleder i crew'et, som helt sikkert gerne vil skyde et par tips afsted til dig! Jeg får hende lige til at smide en besked herinde senere.


    Imidlertid er jeg selv instruktør og kan i hvert fald byde ind med lidt vejledning omkring vægttab og hvad der fungerer godt her.
    Du nævner selv løb, og det er rigtig fint, men afhængigt af ens vægt og styrke, så kan det være problematisk for leddene. I særdeleshed i knæ og ankler.


    Spinning / BikeFit / Cycling (kært barn, mange navne) er en rigtig god måde at tabe sig (selvfølgelig sammen med den rette kost - man taber sig ikke uden at forbrænde flere KCAL end man indtager :D). På indendørscyklerne skåner du leddene og har samtidig mulighed for (på hold) at køre til noget mega fed musik, med god coaching og stemning. Det er stærkt vanedannende! :D


    Har du spørgsmål skyder du selvfølgelig bare løs! Jeg smider en besked til vores fitness-nisse, så svarer hun nok uddybende i aften ;)


    -Dennis