GPU Usage.

  • Hej folkens! ...


    Jeg har lidt udfordringer, og jeg skal ærligt erkende at jeg er reeeet grøn på området.


    Har her på det seneste oplevet voldsomt fald i fps i et spil som csgo fra 300 stabilt (alle settings på low?) - stadig lavt fps, ville jeg mene??= og til 150-200fps.


    Dog skal det sige jeg har fået en skærm nr.2 her til jul. Det der undre mig er dog at jeg begyndte at måle på hvor meget jeg mistede af fps ved 2 skærme, og her brugte jeg msi afterburner til at vise det ingame og her viser msi afterburner at GPU usage kun er 60? har kørt "the valley" benchmark og kunne da se gpu usage fløj op på maks 98%.


    1) Hvordan kan jeg få flere fps i et spil som csgo? med 2 skærme og alt på low.
    2) GPU usage på maks 60 og 150-200fps - kan det passe?
    3) what to do..


    Beklager hvis dette er uforståeligt eller ret basisviden for de virkelige nørder (positivt ment)


    Jeg har følgende setup:
    i5 4690k 3.5ghz @ 4.2ghz
    H100i køler
    HyperX Fury ddr3 1600mhz
    2 Kingston v300 240gb og 120gb
    Msi gaming 7 z97 bundkort
    Msi 970 Gaming 4gb.
    Corsair RM750 psu
    Benq xl2411z

  • Det er reelt set ikke saa svaert. det du skal huske paa er at alting i dit system gerne vil koer saa staertk som muligt. hvis det ikke kan saa er er pga der er noget der haemmer det.


    hvis din GPU kun koere 60% er er der altsaa noget i det den samarbejder med der saetter en begraesning for dette.
    det kan vare dne neste led i systemme som f.eks din skaerm. men ud fra dine oplysninger lyder det til at du koere uden vsync og derfor har det ingen effekt paa din fps.
    Naeste tring er saa at gaa tilbage i kaeden og kigge paa de ting som fodre dit GFXkort med data saasom din CPU.


    Det er sansynligt at du er CPU flaskehalset. og burde vare de naeste trin du underseoger.
    men hold lige fast engang. den slgs ting skal goere sordenligt og de fleste folk forstarr ikke hvordan multithreade software og multicore process reelt set virker og vil give dig en masse forkerte raadgivninger om hvordan du ser dette


    fraa at finde en cPU flaskehalse ska ldu saa baade paa total ressource maengde og enkelt core hastighed.
    det goer du ved at foelge min lilel guide her som jeg efterhaande er givet til en hel del folk herinde


    http://hwt.dk/Forum/343866/Hvordan-du-ser-CPU-flaskehalse


    nar du har undersogt dette kna du evet bekraefter eller udelukke CPU'en som flaskehalse

  • Hello
    Sven Bent. kan sagtens have ret, dog vil jeg kikke på hvilke ændringer der er foretaget på systemet for nyligt, f.eks ny GPU-driver samt den nye skærm !


    Først: har du prøvet at tage din nye skærm helt fra igen, og se om det har nogen som helst virkning (det burde det ikke have men du skriver at problemet er nyt så....)
    Hvilken Nvidia driver version benytter du ?
    Nvidia har i nogle mdr været udfordret på den front, og der er intet der indikere at det er LØST, så måske tilbage til en ældre driver, omend det er lidt langhåret at få afinstalleret seneste version fuldstændigt, nedenstående er bedste Newbie løsning !
    http://www.guru3d.com/files-ge…nstaller-download,20.html


    Du skriver intet om hvilken windows version du bruger (win 7-8-8.1-10), eller hvilken udgave (home-pro-xx), mens jeg dog formoder du har et 64 bit system !
    Letteste måde at finde windows udgave og version er ved "forstørrelsesglasset" (enten via startmenuen eller i menulinien) at skrive winver.exe og tryk "enter" !

  • Først og fremmest tak for jeres svar.


    #3: Jeg bruger Win10 Home Edition 64bit.
    Jeg har desuden nu forsøgt mig med at koble skærm 2 (som i øvrigt kun bruges til at vise div. chat/teamspeak osv under spil) fra uden nogle ændringer. Fps er det samme og ligeså med gpu Usage.


    Min grafikkortdriver er version.376.33, udgivet d.14/12/2016.