Bæredygtige elektroniske produkter

  • Hej alle sammen


    Jeg er en af dem, der er blevet bidt af det med droner. Der er simpelthen så mange fantastiske muligheder med sådan en. Jeg ejer desværre ikke selv en, men har mange venner, der gør. Vi bruger derfor en del weekender (når konerne siger ok) på at tage ud og få dem i vejret.


    Vi havde en diskussion for nylig af, om man kan få bæredygtige elektroniske enheder. Vi var ret uenige, da min kammerater var af den opfattelse, at bæredygtighed hører sig til beklædningsgenstande. Det er jeg uenig med dem i, da jeg læste en artikel forleden, hvor der stod, at man snart kun ville satse på "grønne" computere. Jeg går ud fra, at det er computere, der er sundere for miljøet, end de gamle store og klodsede computere, som bare står og sluger strøm. Hvis man kan få "grønne" computere, må man vel også kunne få "grønne" droner?


    Hvilket helt klart vil foretrækkes, hvis (og når) jeg skal ud og investere i en drone. Jeg mener, vigtigst af alt er vel, at vi passer på vores miljø.


    Er der nogen, der kan fortælle mig, hvor og hvordan man kan se, om en drone er bæredygtig? På Amino faldt jeg over en tråd, der henviste ind til http://link til eget site slettet - en side der bl.a. henviser til bæredygtige og nye elektroniske produkter. Desværre er listen ikke særlig lang endnu, så jeg vil høre, om der er nogen, der har nogle gode råd til dette?


    Desuden skal dronen også gerne kunne fås til en nogenlunde penge.


    På forhånd tak!



    /Jens :wacko: