File Sharing lovligt i canada!!! :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Alaza
    Tror ikke APG vil tage sig af det, men håber den danske regering for øjnene op.


    Øjnene op for hvad ?...


    At selve "p2p" er lovligt i Canada gør det jo ikke lovligt at dele ting der er beskyttet af copyright-loven ... ;)


    ... KaZaA er jo fx. heller ikke ulovligt at have liggende på sin computer hvis jeg ikke husker meget galt ... ;) ... Det er jo ikke selve programmet som er ulovligt, men det som folk bruger det til ...


    Quote

    Oprindeligt indlæg af -Sandman-
    Jeg vil købe en gammel olieplatform i nordsøen.. sætte 100 servere op.. fylde dem med warez og lægge det til fri download på nettet.. så kan apg komme og give mig en kæmpe bøde.. indtil jeg hiver skødet frem og siger "internationalt farvand" :T


    Sjove tanker der er nogle der får en gang imellem, men tror du virkelig du kan undgå love ved at skrige "internationalt farvand" ?.... Nogle love ja, men ikke dem som er fælles for os alle uanset om det hedder Danmark, Norge, Sverige, Finland osv... Hvis man kunne undgå alle love ved at råbe "internationalt farvand", så ville der nok findes pirater (ja, dem med træben og klap for øjet) i sådan en udstrækning som der er hvis man fx. ser "Pirates of the Caribean" og ligende pirat-film ... ;)


    PS. Hvis det nu var muligt at det var tilladt i "internationalt farvand" for at tage den teoretiske situation, så er det jo muligt at lukke for ens internet-forbindelse i sådanne tilfælde ... Så er man jo lige vidt stillet ... ;) .... Men i virkeligheden, så ville man jo blive retsforfulgt med det samme... Spørgsmålet er bare hvilket land der vil ligge domstol til .... Sikkert USA nu når man kender dem og de fleste ting kommer der fra.... Vil du helst dømmes i DK eller i USA ?.... :)) ... DK forhåbenligt... ;)

  • Du har faktisk ikke helt ret Grill. For nyligt var der nogle læger, som ville forsøge at klone et menneske. Der var dog ingen lande, som ville lægge jord til, så de sendte hele manegen ud i internationalt farvand, da der der ikke er nogen love i den forstand.


    Den nye lov, som er trådt i kraft i Canada, betyder såmænd ikke andet, end at du må have alt det copyright-beskyttede materiale liggende, du har lyst til, men du får stadig en bøde for at have det. Forskellen fra Danmark er, at de gerne må dele det. Så er det op til hver enkelt, at bedømme om det er noget, de vil downloade.

  • Okay, så havde jeg ikke helt forstået artiklen ordenligt. Troede det forholdt sig sådan, at de aktioner, som blev foretaget mod sharere i Canada ville blive stoppet, og at de - i hvert fald ikke på det grundlag de havde nu, ikke ville kunne vinde en retsag.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af EdgarBaba
    Du har faktisk ikke helt ret Grill. For nyligt var der nogle læger, som ville forsøge at klone et menneske. Der var dog ingen lande, som ville lægge jord til, så de sendte hele manegen ud i internationalt farvand, da der der ikke er nogen love i den forstand.


    Den nye lov, som er trådt i kraft i Canada, betyder såmænd ikke andet, end at du må have alt det copyright-beskyttede materiale liggende, du har lyst til, men du får stadig en bøde for at have det. Forskellen fra Danmark er, at de gerne må dele det. Så er det op til hver enkelt, at bedømme om det er noget, de vil downloade.


    Det er muligt at Copyright-loven ikke er globalt gældende, men der findes nu nogle love som gælder globalt og man derfor også kan blive retsforfulgt i internationalt farvand ... 8)


    Men ja... Det var nok lidt overdrevet ... ;) .... Det var den oprindelige tanke jo også... :T


    Men ja, den lovgivning ændre jo ikke rigtigt noget ... Forskellen er jo bare at man i DK bliver knaldet for det man deler og der bliver man knaldet for det man har hentet .... Øhh ... Ja :crazyeyes:


    Er det bare mig der har forstået alt det p2p-noget og det folk deler rundt omkring er meget rimelig god sansynlighed næsten kun ting som de ikke må have ... :))