Bootable USB Disk

  • Hej hej..


    Er der nogen af jer der ved hvordan man laver en USB Flash disk bootable? Jeg har prøvet det meste.. At kopiere en 98 bootdisk over på den, den booter fra den men der kommer ikke nogle cd drev og tastaturet er engelsk, ingen ram drev osv..


    Har også prøvet at formatere den også vælge at den skal kopiere system filer, men den kopiere kun command.com.. 8o.. Jeg ved overhovedet ikke hvad jeg skal gøre.. Det vil bare ikke virke med cd rom drev !!! Og det er det det skal

    Core i7 920 @ 4.2 GHz
    Corsair XMS3 3x 2GB DDR3-1600 Ram
    2x GeForce GTX295
    EVGA X58 Classified 3x SLI
    2x VelociRaptor 150 GB @ RAID 0
    Corsair HX1000 PSU
    Corsair 800D Kabinet

  • En lille søgning på Google fik en masse links frem....


    bl.a. det her
    How do I make my USB Flash bootable?
    Insert the driver CD which comes with your USB Flash also plug in the USB Flash. Explore the driver CD, go to "Utility" folder, double click the "UDReset" file, type "Y", unplug USB Flash, then plug it back in. Go to the "Utility" folder again, double click "Mformat", check "Quick Format" and make sure the "Bootable" box is checked. Format the drive. Unplug it, when you plug it back in again, your USB Flash should be bootable. Please keep in mind that after this process, all data that you have previously saved on USB Flash will be erased. Therefore, make sure save your important files before you make your USB Flash bootable.



    http://www.google.com er din ven :D

  • hmm.. heh.. oki! prøver jeg da lige..

    Core i7 920 @ 4.2 GHz
    Corsair XMS3 3x 2GB DDR3-1600 Ram
    2x GeForce GTX295
    EVGA X58 Classified 3x SLI
    2x VelociRaptor 150 GB @ RAID 0
    Corsair HX1000 PSU
    Corsair 800D Kabinet


  • De sager der ligger ikke på min CD rom til usb disken.. hmm.. Men så må jeg jo lige bruge google :D

    Core i7 920 @ 4.2 GHz
    Corsair XMS3 3x 2GB DDR3-1600 Ram
    2x GeForce GTX295
    EVGA X58 Classified 3x SLI
    2x VelociRaptor 150 GB @ RAID 0
    Corsair HX1000 PSU
    Corsair 800D Kabinet

  • Jep det har jeg.. Skulle vise skjulte filer og vise skjulte system filer.. det var der også noget der hed :D

    Core i7 920 @ 4.2 GHz
    Corsair XMS3 3x 2GB DDR3-1600 Ram
    2x GeForce GTX295
    EVGA X58 Classified 3x SLI
    2x VelociRaptor 150 GB @ RAID 0
    Corsair HX1000 PSU
    Corsair 800D Kabinet

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af FonZi
    De sager der ligger ikke på min CD rom til usb disken.. hmm.. Men så må jeg jo lige bruge google :D


    Kender det ... Har en gammel Medion64mb USB-disc som der ikke engang fulgte CD med ... 8o ... og Medion på Google ... :] .... Medion generalt... :]


    Så må vel leve med at den ikke kan bruges som fast boot disc... Kunne ellers være nice hvis jeg kunne bruge den til noget fast istedet så jeg slap for at bruge den jeg også bruger til små-tings-transport.. :D

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af GrillRotten


    Kender det ... Har en gammel Medion64mb USB-disc som der ikke engang fulgte CD med ... 8o ... og Medion på Google ... :] .... Medion generalt... :]


    Så må vel leve med at den ikke kan bruges som fast boot disc... Kunne ellers være nice hvis jeg kunne bruge den til noget fast istedet så jeg slap for at bruge den jeg også bruger til små-tings-transport.. :D


    Du kan lave den bootable.. lav en 98 startdisk.. gå ind på disken.. klik på Funktioner > Mappe indstillinger.. Klik der efter på fanebladet Vis.. Få den til at vise alle filer og klik på akrysningsfeltet hvor der står Skjul skrivebeskyttede systemfiler (anbefales) så den ikke er krydset af.. Kopier filerne ind på USB nøglen og så skulle den være der ! I bios skal man vælge at den skal boote fra USB FDD..

    Core i7 920 @ 4.2 GHz
    Corsair XMS3 3x 2GB DDR3-1600 Ram
    2x GeForce GTX295
    EVGA X58 Classified 3x SLI
    2x VelociRaptor 150 GB @ RAID 0
    Corsair HX1000 PSU
    Corsair 800D Kabinet

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af FonZi
    Du kan lave den bootable.. lav en 98 startdisk.. gå ind på disken.. klik på Funktioner > Mappe indstillinger.. Klik der efter på fanebladet Vis.. Få den til at vise alle filer og klik på akrysningsfeltet hvor der står Skjul skrivebeskyttede systemfiler (anbefales) så den ikke er krydset af.. Kopier filerne ind på USB nøglen og så skulle den være der ! I bios skal man vælge at den skal boote fra USB FDD..


    Hm okey ... Ville jo være nice hvis det virkede dem den MEDION USB-dimmer, men må da prøve det ... Kunne jo være rart hvis den kunne bruges til det istedet for den anden...

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af GrillRotten


    Hm okey ... Ville jo være nice hvis det virkede dem den MEDION USB-dimmer, men må da prøve det ... Kunne jo være rart hvis den kunne bruges til det istedet for den anden...


    Har du fået det til at virke ?

    Core i7 920 @ 4.2 GHz
    Corsair XMS3 3x 2GB DDR3-1600 Ram
    2x GeForce GTX295
    EVGA X58 Classified 3x SLI
    2x VelociRaptor 150 GB @ RAID 0
    Corsair HX1000 PSU
    Corsair 800D Kabinet

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af FonZi
    Har du fået det til at virke ?


    :oops: ... Glemte jeg vist... :O


    Hm, nå men må lige finde en Win98 Bootdisc et sted ... ;)


    Vågner lige op og kigger på det. Tak for påmindelsen. :D


  • hehe.. np da ! :)

    Core i7 920 @ 4.2 GHz
    Corsair XMS3 3x 2GB DDR3-1600 Ram
    2x GeForce GTX295
    EVGA X58 Classified 3x SLI
    2x VelociRaptor 150 GB @ RAID 0
    Corsair HX1000 PSU
    Corsair 800D Kabinet