• Mjello


    jeg oervejer et nyt tv i 46->55 tommer klassen.
    men er faret vild i hertz, opdaterings faktorer osv.


    Igår med timesalget på Komplett, fik mig til at tænke på at jeg nok burde opdatere mit tv fra det gratis 32" tv jeg fik til en størrelse man gider se film på.
    jeg har i forvejen en dejlig Denon reciver med et Denon 5.1 sæt til jeg ønsker at smide til via noget optisk.
    har nogle få krav til sådan et tv, at det selfølgelig er til at betale, dvs op til ca 7000 kr, må gerne være linket fra Komplett.dk
    jeg vil helst ikke have en som laver skygger, når det går stærkt, så grå til grå opdateringen skal være lav, og det er også en fordel når nu jeg klasker min Xbox og min Retropi projekt til, ud over at se film.
    om den er alm HD eller 4K er lidt ligemeget for mig, da jeg forventer at bruge plex, dvder og netflix.
    Den må meget gerne have smartfunktioner, så man kan installere en plex app direkte på tven og jeg kan spare en Rasberry pi.
    jeg skal på ingen måde bruge tvtuner i den, da jeg ikke har interesseret mig for at glo tv eller eller digitale kanaler siden 1999.


    men lang historie kort, vil jeg godt betale for et godt og hurtigt billede, hvis det kan gøres for ca 7k.
    men lad nu være med bare at linke mig samtlige tv, begrund hvorfor, og eventuelt forklar mig forskellen på alle de 100-200-400-800 hz ting


    Ps: IKKE KURVET !

  • Personligt havde jeg købt et OK FHD TV til ca. 3000-3500 kr. og så ventet 1-2 åg så købt et OLED TV, da det formodes, at de kommer endnu mere ned i pris. Inden for de seneste år har vi set store prisfald på OLED, men de er - efter min mening - stadig for dyre.


    Btw. der findes mig bekendt ingen 4K TV - det er enten FHD ell. UHD. :) 4K er et biografformat.

    Acer Aspire E15 | Pentium 3556, Dual Core 1,7 GHz | 6 GB DDR3 RAM @ 1600 MHz | 128 GB SSD

  • kan kun sige en ting...


    afsted til nogle butikker og glo på de skærme du finder spændene men vigtigst af alt, de må IKKE vise deres tåbelige demofilm som er lavet til tv'et, få dem til at vise noget DR1 eller TV2HD osv osv det den eneste måde du kan finde ud af hvilket TV dine øjne ser bedst på...


    og begynder de at rode i alle mulige indstillinger så glem det for et er hvordan det ser ud efter deres indstillinger i bixen noget andet er hvordan der fra fabrikken er sat op...


    jeg var selv i 2 forskellige Panasonic Centre og kiggede på det samme TV, men der var kæmpe forskel, i den ene butik havde de rodet så meget rundt i indstillingerne så billedet var uskarpt og mærkelig farver men ville ikke sætte det til fabrik indstilling da de mente sådan skulle det se ud, anden butik var TV'et blevet sat op og sat til som det kom fra fabrikken og her var billedet flot og skarpt...


    så rundt og kigge og find gerne nogle modeller som du syntes er spændene men INGEN demo film og kig gerne flere steder...

  • Fona holder ophørsudslag i flere butikker landet over:
    http://ekstrabladet.dk/nyheder…a-butikker-lukker/5968568



    Frem til den 21. maj vil rabatterne stige, uge for uge:
    http://www.mobilsiden.dk/nyhed…-kup-mobildeal,lid.36151/



    Jeg tænker man må kunne gøre et godt TV-køb, hvis man er heldig, at der er flere på hylderne...

    Intel Core i7-9700k | Gigabyte Z390 Aorus Pro | MSI Geforce RTX 2070 Gaming Z | HyperX Fury 16gb 3200mhz | Samsung 850 EVO 250GB | Samsung 860 EVO 500GB | WD Desktop Blue 1TB | NZXT Kraken X42 | Corsair RM1000X

  • Hvor i landet bor du?


    Elgiganten åbner i Svendborg d. 6/5 kl. 7 ... det er nok værd at købe der, såfremt du bor "i nærheden" :-)


    F.eks bor du i kolding er det stadig en fair deal at kører derned :-)

    Kabinet: NanoXia Deep Silence 1

    Mobo: ASrock Z77 Pro3

    CPU: Intel I7-3770k

    CPU køling: CM Evo 212, 2xSP120

    Ram: Corsair Dominator Platinum 16gb 1600 mhz

    PSU: Corsair HX 850

    GPU: Sapphire Tech. R9 290 Tri-x OC
    Lydkort: Creative SB X-FI Titanium Fatality

  • personligt vil jeg ikke købe 4K tv lige nu, synes stadigvæk det er flot de skriver 200-400-600-800hz men HDMI i de forskellige tv'er understøtter max 60hz, glæder mig da til at se om der ikke kommer nogle tv'er med måske displayport så vi enlig kan udnytte de hz som de alle producenter enlig praler de køre med? :))


    Jeg har personligt et "dumt" Philips LED-TV 48tommer el. noget kan sku ikke huske størrelsen men det er 100hz og er godt til freds bruger min pc via HDMI så har ikke behov for fancy smart-tv med alt muligt i.

  • Flatpanels har et godt overblik over de forskellige TV. Synes du skal tage et kig på den.


    http://www.flatpanels.dk/fokus…on=showfull&id=1169844738


    Personligt kan jeg anbefale Sony. Er sindsyg glad for mit Sony KDL48W600B :9xo

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB