Dvd afspiller med lyd gennem forstærker - hvordan?

  • Halløj :)


    Jeg er helt ny på forummet her og er ikke super teknisk, men har da lidt forståelse :thumbup:
    Jeg håber der er nogen af jer,der kan hjælpe mig med mit lille problem...


    Jeg har en forstærker (denon et eller andet) sluttet til mit fjernsyn - hvor vi kan streamer ex. lyd via apple TV og så får det ud i de gode store højttalere 👍 vi har kabel tv i hjemmet, og ser dermed tv via et coax direkte fra fiberboxen til fjernsynet. Dermed kan den gode lyd gå via forstærkeren også når vi ser almindeligt flow tv, Netflix etc...men nu er det sådan, at vi også har en dvd afspiller, som vi bruger en gang i mellem...børnene smider en film på, eller vi smider en cd på og lyden herved skulle gerne komme ud gennem forstærkeren til højttalerne...hmmm...tidligere (inden jeg fik fibernet) kørte jeg coaxkablet fra væggen ned i dvs-afspilleren (aux in(hedder den ikke det?) 😊 og så et coax fra aux out op i tv'et - og så var dvs-afspilleren forbundet med forstærkeren med et hdmi-kabel. Forstærkeren er forbundet med tv'et med et hdmi-kabel og et optisk kabel og det fungerede fint. Men efter jeg fik fibernet var kabel tv pludselig noget skrammel (pixellerede helt vildt) så jeg prøvede at køre coax direkte i tv istedet for over dvs-afspilleren - med den naturlige følge, at dvs-afspilleren ikke fungerer (kan hverken få billede eller lyd frem (prøvede blot at køre et hdmi-kabel over i forstærkeren) det kunne jeg jo hurtigt se at det ikke virkede :rolleyes: men er der noget jeg kan gøre for at få lyd fra dvd(cd)afspilleren over forstærkeren til højttalerne - og billedet vist på fjernsynet...uden at skulle køre coax ad omvejen over dvs-afspilleren?


    Nogen gode ideer??


    Mvh Signe

  • Måske er jeg bare for træt lige nu, men mistede overblikket over hvad der er af indgange/udgange hvor, men et par billeder af skærmens/dvds/forstærkers bagside kunne måske hjælpe lidt på det :)