Erfaringer med Stofa kundeservice/teknisk support

  • Hej Tweakere


    tænker på om i har nogle erfaringer med Stofa når det kommer til kundeservice og teknisk support?


    Min egen erfaring er de har nogle små "guld korn" som kan finde ud af det resten kan ikke rigtig noget af dem man snakker med i telefonen.


    Efter vi havde strømafbrydelse i Esbjerg i Torsdag så gik min fiberboks i "disko mode" fint den skal skiftes det var en gamle boks alligevel men så starter alle min problemer da jeg har en lidt special ip konfiguration som jeg har haft siden Syd Energi dagene og den var så åbenbart efter jeg blev upgraderet fra 60/60 til 90/90 blevet hardcoded ind i fiber boksen hos mig det så 2dage og 3 opkald senere får man endelig en som kan finde ud af at kontakte teknikeren som har op sat den nye boks og får afvide den aftale jeg har og få den i hus (den bliver så først aktiv mandag igen men det kan jeg overleve).


    Jeg synes generalt at Stofa's support på det ene eller andet bare ikke er godt nok når deres folk siger det skriver vi i din sag og bla bla bla så er det lige som om at den næste som kigger ikke læser el. forstå det som står i sagen, tror hvis de virkelig gad og så læse lidt til tider så kunne de undgå utilfredse kunder meget mere det er bare en følelse jeg sidder tilbage med, fordi det er utroligt når man spørger ændre det på min opsætning 2-3 i telefonen enden de skal lave noget om man får NEJ med nærmest store blokstaver og så alligevel de ændre på det, er bare ikke godt nok.


    Sahand fra Stofa teknisk support får da 4,5 stjerne ud af 5 fra mig fordi han kunne efter lidt diskosion faktisk finde ud af at ringe til den teknikker som har skiftet fiber boksen og få afvide hvad han skulle gøre.


    Men min generalle vurdering af stofa support (kundeservice og teknisk support) er efterhånden nede på -5 ud af 0 til 5 stjerner da det ikke kan passe man skal ha så meget bøvl med dem hver eneste gang, man føler det er lidt uprofessionelt en hel del af tiden.

  • Har en kammerat der arbejder hos dem som support, og min vurdering er, at han 100% ved hvad han laver. Men det er vel sådan alle steder, at nogen kan mere end andre.


    Jeg skal ikke hakke på nogen, og dette emne kan være meget følsomt for dig, så hvis du føler dig stødt, så er det bestemt ikke min hensigt, og jeg undskylder på forhånd. Men når jeg læser din tekst igennem, så skal jeg virkelig anstrenge mig for at forstå, hvad det egentlig er du mener. Det kan evt. have noget med det at gøre, hvis du har haft skriftlig korrespondance med dem. Der mangler lidt kommaer og punktummer, hvilket ville gøre underværker.



    Der er nok en grund til, at du skriver som du gør, og hvis det er fordi du har svært ved at skrive og stave, så er det jo bare sådan det er. Men husk, at det også er en udfordring for personen i den anden ende ;)

  • udfordring sidder som support til dagligt og kender selv problemet.


    Jeg har haft Syd Energi, Comx og Danskbredbaand (mener jeg firmaet hed dengang) og aldrig haft problem med min offentlig dynamisk ip, det er kun hos stofa dette åbenbart er et problem endten af folkene man snakker med ikke kender den her type konfiguration el. når det er en tilbage vendende sag at man ikke lige ha det stående et bestemt sted i kundernes sager hvis det køre offentlig ip el. som mig offentlig dynamisk ip.

  • Ja, det kan være et problem at få fat i en medarbejder, der har forstand på den slags specielle konfigurationer. Man bør nok forhøre sig inden, og bede om en medarbejder der rent faktisk ved noget om emnet.


    Jeg tror dog ikke det er noget der kun er forbeholdt Stofa, da jeg ved at der er andre der har haft lignende problemer med andre ISP'ere.

  • Jeg må være med her


    Jeg har haft fat i Stofa et par gange:


    Jeg har haft ringet til dem 3-4 gange hvor hjælpen faktisk har været super fin, og de ville gerne have man meldte tilbage om problemet var løst, hvilket jeg må indrømme er rimelig rart, at de får kunden til at melde tilbage om ændringen virker


    Deres chat er en helt anden sag:


    Den supporter jeg fik fat i der, skulle faktisk bare fyres for at være nedladende, her er lige et af mine spørgsmål:


    Jeg stillede et spørgsmål så simpelt som "Nu da andre firmaer, som f.eks Yousee begynder at tilbyde 500/60 Mbit, følger i så trop med en hastighed der er højere end 300/300 :)?"


    Svaret fra supporteren ved Stofa, var: "Som privat kan du godt glemme at få en højere hastighed end 300/300 for det er der alligevel ingen privat der har brug for"


    Jeg vil ikke nævne navnet på den person jeg fik fat i, via deres chat, men jeg synes hans svar var ret nedladende


    Jeg udnytter min 300/300 rimeligt, og da jeg ugentligt henter store mængder data ned, lovligt via Steam, Origin og Uplay, så spurgte jeg selvfølgelig om de fulgte trop, for ellers kunne jeg godt leve med 500/60 da jeg ikke har noget i mod at bruge lidt ekstra tid på at uploade familiens backup til en ekstern backup station

  • Har selv siddet i den anden ende af telefonen (som "callgirl"), dog ikke hos Stofa. Men jeg kan med sikkerhed sige at ca. sådan er det overalt X(
    Af samme grund har jeg i sin tid lært mig selv at fejlsøge det meste.


    Min egen erfaring er de har nogle små "guld korn" som kan finde ud af det resten kan ikke rigtig noget af dem man snakker med i telefonen.


    Kun få er rent fakta uddannede til at kunne håndtere fejlene og læse testdata fra systemet korrekt. De får som regel 14 dages træning før de bliver smidt på telefonerne. Hvis man ikke har haft nogen teknisk uddannelse er man automatisk på skideren :whistling:
    Derudover er de tidsbegrænsede på hvor lang tid de må sidde med dig (ved os havde vi i gennemsnit 400 sek. pr kunde. Selvom jeg havde ca. 25-30 sek over i gennemsnit blev jeg fyret på det)



    Jeg synes generalt at Stofa's support på det ene eller andet bare ikke er godt nok når deres folk siger det skriver vi i din sag og bla bla bla så er det lige som om at den næste som kigger ikke læser el. forstå det som står i sagen, tror hvis de virkelig gad og så læse lidt til tider så kunne de undgå utilfredse kunder meget mere det er bare en følelse jeg sidder tilbage med, fordi det er utroligt når man spørger ændre det på min opsætning 2-3 i telefonen enden de skal lave noget om man får NEJ med nærmest store blokstaver og så alligevel de ændre på det, er bare ikke godt nok.


    Sahand fra Stofa teknisk support får da 4,5 stjerne ud af 5 fra mig fordi han kunne efter lidt diskosion faktisk finde ud af at ringe til den teknikker som har skiftet fiber boksen og få afvide hvad han skulle gøre.


    At "skrive i din sag" er som regel bare varm luft for at komme af med dig (da de ellers bliver fyret) eller for at få dig til at falde til ro... tro mig, det er sket tit at jeg fik en tom sag smidt i knolden.


    Med al respekt til Sahand, han burde faktisk kende til at teste linjen, og sende en tekniker hvor og hvis det var nødvendigt... men det er typisk når der kommer nyt grej, kommunikationen og vejlidningerne går fuldkommen i ged.


    Desuden sidder de alle med op til 75-80 kunder om dagen... tro mig når jeg siger at man er kulret i hovedet når man kommer hjem :))



    Men min generalle vurdering af stofa support (kundeservice og teknisk support) er efterhånden nede på -5 ud af 0 til 5 stjerner da det ikke kan passe man skal ha så meget bøvl med dem hver eneste gang, man føler det er lidt uprofessionelt en hel del af tiden.


    Nu har du et rimeligt godt svar på hvorfor :9xo

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200

  • Har selv haft fat i Stofa's support, lang historie...



    Og nej det er ikke ligemeget hvem man får fat i, ja det går fra at:


    • 1. support tekniker jo det kan godt lade sig gøre... :9xo (tidligere SE medarbejder) (SE=SydEnergi)
    • 2. support tekniker nej vi har aldrig haft det produkt... :cursing: (eksisterende stofa medarbejder)
    • til kundeservice serfølgelig skal du have det, da du tidligere har haft det... :clap: (tidligere SE emdarbejder)


    Så min erfaring er at man aldrig skal stille sig tilfreds/acceptere et svar hvis man har en ide om at det kan være anderledes