Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

søndag, 1. november 2015, 13:31


Jeg har før været i kontakt med topdanmark for at afmelde en forsikring. Valgte så at lave en ny istedet, en indbo. Jeg spurgte, om jeg bare kunne afmelde den igen uden konsekvenser, det ville ikke koste ekstra eller noget, og det fik jeg et ja til. 1-2 måneder senere når jeg vil afmelde den, så får jeg så at vide, at det vil koste et gebyr, fordi den ikke har eksisteret i et år endnu. Det var ikke, hvad jeg blev fortalt i telefonen. Hvis det var foregået skriftligt, så ville jeg vel have skrevet under på noget, hvor det et sted stod, men da det var over telefonen, så har jeg kun hans ord, og det er åbenbart ikke meget værd.

Nu har jeg så været i kontakt med butikken der har solgt mig et køleskab. Det larmer af helvedes til, jeg sover med ørepropper bare for at kunne falde i søvn på grund af det. De sagde så, at de kunne sende en ud og se på det, det sagde jeg ja til. Han har været her, kigger kort på det og siger det er normalt. Nu er jeg bonnet 750 kr for det besøg. På intet tidspunkt i telefonen blev jeg fortalt, at det ville koste penge. Har hørt om, at hvis man bruger reklamation, og de intet finder, så skal man betale, men jeg mener der er andre regler, når varen er under ½ år gammelt. Så er det vidst butikken, som er ansvarlig. Mekanikermanden kom direkte fra electrolux, så de havde åbenbart intet med det at gøre. Og det ændrer heller ikke på, at de fortalte mig aldrig, at jeg kunne risikere at betale for det besøg. Så nu står jeg med et forfærdeligt køleskab, og som om det ikke er nok, så skal jeg betale ekstra bare for at have det.

I begge tilfælde synes jeg, at jeg enten er blevet løjet for, eller vedholdt vigtig information. Hvilke rettigheder har jeg i sådanna tilfælde? Og kan jeg bare bede om at få alt på papir i stedet?

i7-4770 | Corsair Obsidian 550D
MSI Z87 G43 | Corsair CX500 m
Gigabyte GTx770 | Samsung EVO 840 128 GB
Corsair 4*2 gb Vengeance Pro | WD Green 1 TB
Corsair Hydro H60

2

mandag, 2. november 2015, 11:21


Det er samme ret som ved en mundtlig aftale at den er gældende, dog skal du kunne bevise det og hvem du har talt med(optaget). Det bliver en kamp op af bakke, og ikke værd og spilde tid og kræfter på.
2den problem som du kan løbe ind i, er om den du talte med i telefonen er ansat der endnu, er vedkommende det ikke, så har du ligeså stor en chance, som en snebold i helvede for at vinde.

Du har bevisbyrden på at de er fejl på den, og kan du ikke gøre det, så har du tabt på forhånd. Sørg altid for at få det hele på skrift og underskrevet, det hjælper på det hele selvom du stadigvæk har bevisbyrden for at du er blevet gjort uret og det er faktisk relativt sjældent at sagsøger får ret, og det kan man mene om hvad man vil.

Syntes du stadigvæk, at dit nye køleskab ikke lever op til dine forventninger ang. "larm", så sælg den og køb en mere lydsvag model. Det er de små stød livet giver, sådan er det.

Jeg har aldrig skiftet forsikringsselskab uden først at have en skriftelig aftale på plads med en ny, som har givet mig samme eller en bedre aftale, end den jeg havde i forvejen.
Jeg har altid vist dem den eksisterende aftale, både for min egen skyld, men osse for deres, så de ved hvad forventes og hvad jegselv kan forvente, så man ikke ender i den situation, som du netop er endt i.

Jeg ville tage det som lærepenge og så har du lært, at sådan gør man ikke mere igen.

Mvh
Sam

Intel I7-5820K, MSI X99S gaming7 Polimatech Megahelem 2 Bitfenix Spectre 120mm ,Crucial 4x4GB Sport 24ooMhz DDR4 ram,Sapphire R9 290 Tri-x OC ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Seagate Momentus XT 500GB,2 WD 1.5TB Black Caviar, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-P50R, Iiyama 26" skærm. JBL Creature III black, Win 10 64 bit.

3

mandag, 2. november 2015, 11:28


Jeg vil give Ebo ret, du kan ikke gøre så meget, og brok og kamp hjælper i de tilfælde sjældent, og fører som regel heller ikke noget godt med sig. Så tag det som det er. Det kan godt synes af mange penge, men så er 1000-1500,- heller ikke værre. :) Har selv mistet mange flere penge på lort fordi jeg ikke tænkte mig om, men så har man lært det.


4

mandag, 2. november 2015, 18:51


Heldigvis fik jeg noget ud af at brokke mig. Først ringede jeg til forbrugerklagenævnet, og de fortalte mig, at bevisbyrden faktisk ligger hos dem og ikke mig. Og de kunne ikke bevise, at de havde fortalt mig over telefonen, at det besøg kostede gebyr. Så jeg var oppe og aflevere regningen til dem og sparede de 750 kr.
Den med forsikringsselvskabet er nok ved at være for sent nu..

i7-4770 | Corsair Obsidian 550D
MSI Z87 G43 | Corsair CX500 m
Gigabyte GTx770 | Samsung EVO 840 128 GB
Corsair 4*2 gb Vengeance Pro | WD Green 1 TB
Corsair Hydro H60

Tilsvarende tråde

Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.