HDMI kabel tåle frost ?

  • Hej Alle


    Jeg har gang i et mindre projekt derhjemme, og skal i den forbindelse trække nogle HDMI kabler på tværs af huset. Den hurtigste vej er nok på ydersiden af huset, dvs. kablerne vil blive udsat for frost på et eller andet tidspunkt. Kan de tåle dette ? Jeg kan ikke rigtig finde noget om det på nettet...


    Pft for input

  • De holder ikke evigt derude i kulden, men de kan sagtens holde i mange år. Jeg har selv haft billigt netværkskabel udenpå huset i 14 år uden problemer. Men sørg nu for at lukke borehullerne godt med en god fugemasse så du ikke får insekter og fugt ind i murene bagefter.

  • Næppe. Du skal nok isolere det og evt. had det i et metalrør af en slags.

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

  • Jeg ville hoppe på HDMI løsningen! uden at være den store HDMI freak vil jeg tro at det er svært at beskytte sig mod fremtidige opgraderinger som 4k med en netværksløsning.
    Jeg kan ikke se hvordan frost skulle blive et problem. Rent elektrisk vil det være en kæmpe fordel at have et frossent kabel. Det store problem med udendørskabler bliver ædt sol, vin og vejr SPECIELT sorte kabler! Nu kender jeg ikke til kabeltrækket men et kabel med mini hdmi kabel vil give mulighed for at lave huller som rent faktisk kan lukkes igen, og et "Kabeldækjern" kan beskytte mod naturen.