kan det godt lade sig gøre for en virus at slette hele harddisken?

  • kan det godt lade sig gøre for en virus at ødelægge hele harddisken?
    jeg tror nemlig at det var en virus, som for en uges tid siden sneg sig ind på min HD.
    pludselig en dag, da jeg tændte min computer kunne systemet ikke finde den :rolleyes:
    da jeg så prøvede at skifte den ud, med min gamle 6 gb HD, kørte den perfekt.


    jeg havde ikke antivirus på Harddisken på det tidspunkt.

  • jamen, en virus kan godt ødelægge din hdd, men du siger at den ikke finder den, vil det så sige at den ikke booter op, eller at den ikke finder den når den loader ide enheder ind i bios ? ... for hvis den bare ikke booter op, så kan det jo være den fil der styrer boot sektionen der er beskadiet. Og så kan det nem være em virus, men hvis den ikke vil finde den i bios, så tror jeg sq din hdd er gået sig en tur. :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af FlexQ
    jamen, en virus kan godt ødelægge din hdd, men du siger at den ikke finder den, vil det så sige at den ikke booter op, eller at den ikke finder den når den loader ide enheder ind i bios ? ... for hvis den bare ikke booter op, så kan det jo være den fil der styrer boot sektionen der er beskadiet. Og så kan det nem være em virus, men hvis den ikke vil finde den i bios, så tror jeg sq din hdd er gået sig en tur. :)


    jeg checkede ikke inde i BIOS.
    den bootede skam fint op i starten, men så snart den skulle til at gå ind i menuen hvor man vælger bruger, genstartede den. kan det være en virus der gør det?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af -Sandman-
    har du haft den ude?? jeg troede også engagn at en virus havde ødelagt min hd.. hvilket godt kan lade sig gøre... men så viste det sig at jeg i min brændert havde glemt at jumpe den rigtigt :O


    jeg har checket jumperen, og det er ikke den som er problemet ;)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af mr_AcId_BuRN
    en virus kan smadre din hardisk og processor fysisk den skruer op for omdrigningerne på hardisken sådan at den brænder af og den slukker for køleren på din processor så det kan den godt men ellers kan den ikke ødelægge mere som ikke kan laves igen


    Noget bevis for det ?... :crazyeyes:

  • hehe hvor helt præsist er den feature der kan slukke for en blæser uden at compen slukker lige meget hva det er for en? og den hvor man kan skrue op for rpm på ens hdd( ny oc mulighed, oc din hdd) :P :)

  • den med harddisken og cpu'en har jeg nu heller ikke hørt om før....




    men jeg ved at der er nogle vira der kan gå ind og overskrive ens bios med noget junk code og derved kan compen ikke starte før der er kommet en ny chip i eller ny bios software. det eneste en virus måske kan ødelægge på en hd er mbm og så er det bare at formatere eller lave en recovery på det

  • Der er sikkert en del virusprogrammører, der ville ønske de kunne overtage ens hardware og skrue op for omdrejningerne på harddisken samt slukke for CPU-køleren - der er endnu intet empirisk bevis for at dette kan lade sig gøre -


    Der har derimod været vira, der slettede CMOS og dermed forhindrede computeren i at boote.


    /H