Køb af computerudstyr i Tyskland

  • Jeg overvejer at købe hardware i tyskland, da noget af det er en del billigere der nede, end det er her i danmark, men jeg undre mig over om jeg skal betale andet end fragt for at få det ind i danmark (Told/Skat)?

  • Du betaler allerede dansk skat pga. VAT samarbejdet i EU så der er ingen udgifter udover selve produktet og fragten, nej.


    Men tænk lige over at du skal sende tingene tilbage til Tyskland hvis der er skader på dem senere.


    Edit: Hvor du betaler VAT kommer an på hvor stort firmaets salg til Danmark er - Men grænsen er på 280.000kr hvis jeg ikke husker forkert, så den burde de fleste hardwarebutikker nok kommer over hurtigt.


    http://www.euo.dk/spsv/off/alle/spoergsmaal_20031202150447/

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

    Rettet 2 gange, sidst af HerrMansen ().

  • Det er indenfor EU, så der skal i hvert fald ikke told på. Og er det bare lidt til dig selv, skal du ikke betale dansk moms. Det er først, hvis du importerer meget til videresalg. Men om der ellers er nogle betingelser, skal jeg ikke gøre mig klog på. Vi venter lige og ser, om der er nogen, der har flere guldkorn i sagen :P

  • Jeg har også før gjort det med god succes - det eneste minus er ved fejl og mangler..


    Næh - Tyskland ligger stadigvæk inde under den Europæiske reklamationsret. 8)


    Men det er selvfølgelig lidt besværligt at sende frem og tilbage.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Jeg tror det er ligegyldigt.
    Jeg bruger den her side til at finde det jeg vil bruge : http://www.idealo.de
    Jeg har handlet ved flere forskellige.
    Og det problem er at de ville have lortet retur ved reklamation.
    Og flere af dem handler ikke med eks Danmark , altså sender til DK.



    SMLDK

  • Amazon.de er min fortrukken, samt caseking.

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB