Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

onsdag, 28. januar 2015, 11:05

Jeg overvejer at købe hardware i tyskland, da noget af det er en del billigere der nede, end det er her i danmark, men jeg undre mig over om jeg skal betale andet end fragt for at få det ind i danmark (Told/Skat)?

2

onsdag, 28. januar 2015, 11:11

Du betaler allerede dansk skat pga. VAT samarbejdet i EU så der er ingen udgifter udover selve produktet og fragten, nej.

Men tænk lige over at du skal sende tingene tilbage til Tyskland hvis der er skader på dem senere.

Edit: Hvor du betaler VAT kommer an på hvor stort firmaets salg til Danmark er - Men grænsen er på 280.000kr hvis jeg ikke husker forkert, så den burde de fleste hardwarebutikker nok kommer over hurtigt.

http://www.euo.dk/spsv/off/alle/spoergsmaal_20031202150447/

Dette indlæg er blevet redigeret 2 gange, senest redigeret af "HerrMansen" (28.01.2015, 11:22)

3

onsdag, 28. januar 2015, 11:13

Det er indenfor EU, så der skal i hvert fald ikke told på. Og er det bare lidt til dig selv, skal du ikke betale dansk moms. Det er først, hvis du importerer meget til videresalg. Men om der ellers er nogle betingelser, skal jeg ikke gøre mig klog på. Vi venter lige og ser, om der er nogen, der har flere guldkorn i sagen :P

TWEAK.DK :rules:

4

onsdag, 28. januar 2015, 11:25

Jeg takker for ekstremt hurtigt svar!
Jeg har også haft returnering med i min overvejelse, men hvis jeg kan spare nok på en vare, er jeg villig til at tage chancen! ;)

5

fredag, 24. april 2015, 12:37

Jeg har også før gjort det med god succes - det eneste minus er ved fejl og mangler..

6

fredag, 24. april 2015, 13:02

Jeg har også før gjort det med god succes - det eneste minus er ved fejl og mangler..

Næh - Tyskland ligger stadigvæk inde under den Europæiske reklamationsret. 8)

Men det er selvfølgelig lidt besværligt at sende frem og tilbage.

7

tirsdag, 28. april 2015, 18:34

Nå det var jeg faktisk ikke klar over at det var billigere dernede!!

8

onsdag, 29. april 2015, 08:54

hvor kan i anbefale at købe ?

9

onsdag, 29. april 2015, 14:31

Jeg tror det er ligegyldigt.
Jeg bruger den her side til at finde det jeg vil bruge : www.idealo.de
Jeg har handlet ved flere forskellige.
Og det problem er at de ville have lortet retur ved reklamation.
Og flere af dem handler ikke med eks Danmark , altså sender til DK.

SMLDK

jesper101996

If you can't make it good, at least make it look good

10

onsdag, 29. april 2015, 14:50

Amazon.de er min fortrukken, samt caseking.

Intel I7 4790K 4Ghz // Asus Maximus VII Hero Z97// Gigabyte 780 Windforce OC // Noctua NH-U12P SE2 // Sandisk Extreme Pro 480GB // Seagate 500GB 7200RPM // Phanteks Enthoo Luxe // EVGA Supernova G2 850w// SupremeFX // Patriot Viper 3 16GB CL9 1600Mhz

11

torsdag, 30. april 2015, 08:09

Det tror jeg da også jeg skal prøve... Jeg står nemlig og skal have udskiftet en hel del!!

Tilsvarende tråde

Benyttede tags

køb, moms, told

Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.