Hvilken bærbar kan i anbefale ?

  • Hej,


    Har brug for lidt gode input. Min datter på 15 har brug for en ny bærbar, da den gamle Dell er ved at have set sine sidste dage. Markedet for bærbare er nærmest uigennemskueligt, så har brug for lidt gode input til køb af ny.


    Hun har brug for en pc til lektiebrug, almindelige Office programmer osv. Ingen gaming eller andet. Ren lektie og hyggebrug. Budget ligger på 5.000 - 7.000 kr. Hun er ikke Mac fan, så vi er over i noget andet. Da den skal med i skole hver dag, skal den også være til at tage med uden at veje alt for meget.


    Nogen gode forslag til en god lektie computer ?

  • en SSD disk på min 120gb er bestemt at foretrække, til budgetteter e af de dyrere nok ikke muligt.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Lidt som Garlic - I kan sagtens finde en udmærket bærbar i 3-4000kr klassen og så selv smække en SSD i hvis det er. Suppler lidt op med noget Dropbox så kan din datter have backup af hendes lektier over nettet hvis nu uheldet skulle være ude.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Har lige hurtigt ledt på Elgiganten (Så I eventuelt kan komme ud og prøve den osv)


    http://www.elgiganten.dk/produ…r-computer-sort#tab-specs


    Pris: 2888,-


    Plusser:
    - Har en i3-processor, hvilket gør, at den ikke bliver outdated inden for de næste mange år.
    - 8 GB RAM er overkill til lektier osv, men igen en god ide i forhold til fremtidssikring.
    - 1 Terabyte (1000gb) harddisk: Plads til masser af billeder, filer, musik, film osv.
    - Har HD4400 grafik, hvilket er nok til mange letvægtspil, hvis dette skulle komme på tale senere.


    Minusser:
    - Ingen SSD (hvilket jeg ikke mener er noget problem overhovedet)
    - Lenovo er måske ikke altid den bedste kvalitet (?)



    EDIT:
    Hvis ovenstående er for stor (15,6") så kan du kigge på denne 11,6". Bemærk dog den er væsentlig svagere end den fra Elgiganten.
    http://www.edbpriser.dk/baerba…210-touch-id-8819990.aspx



    Jeg synes i hvert fald ikke du skal bruge over 4.000,- på en computer til lektiebrug osv, jeg vil endda sige maks 3.000-3.500

    CPU: i5-6600k @ 4.2GHz
    GPU: GTX 1060 6GB
    RAM: 16GB DDR4 HyperX
    MOBO: Asus Z170i Pro Gaming
    SSD: Samsung 750 Evo 500GB
    Kabinet: Mini ITX Sugo SG13

    Rettet en gang, sidst af p3t3r ().