Hvad skal/kan jeg gøre? Butik svarer ikke på RMA henvendelser

  • Hej Tweak


    Jeg har for 1½ år siden købt en vare hos en netbutik. For omkring 1 år siden fik jeg nogle problemer hvorfor jeg sendte varen til RMA.
    Fra jeg sendte varen til jeg fik den repareret gik der 3 måneder, og det var først fordi jeg til sidst tog op til butikken (som var et privatbolig?) der skete noget. De blev ved med at holde mig hen og sige "Vi venter på svar fra RMA afdelingen", hvis de ellers overhovedt svarede på min mails. Jeg ved de havde varen på lager, hvorfor de ikke kunne gøre noget ved det, ved jeg ikke.


    Men det var jo så dejligt, at jeg endelig fik min varer tilbage der virkede.


    Nu er jeg så kommer i den virkeligt dårlige situation, at jeg har fået samme problem med varen, og selvfølgelig frygter jeg at der kommer til at gå 3 måneder igen, når det ikke burde tage meget mere end 1-2 uger.
    Jeg har skrevet en mail til netbutikken om at jeg har en vare der ikke virker. De svarede på min mail om at den skulle sendes til RMA. Jeg svarede tilbage hvordan proceduren helt præcist foregik, samt hvortil jeg skal sende pakken.
    Den mail har de ikke svaret på.
    Så jeg prøvede at sende en mail igen. Den svarede de heller ikke på.
    Jeg har prøvet en 3. gang at sende en mail omkring det, som de heller ikke har svaret på endnu.


    Så nu i har fået hele historien, hvad skal jeg gøre? Hvad kan jeg gøre?


    Det er heller ikke muligt at ringe til dem. På trods af de har et telefon nummer og siger at man kan ringe, er telefonen aldrig åben. Har prøvet på alle tider at døgnet i 2 uger nu.


    VH


    Nuller-Joe

    E8500 C0 @ 4.2 - Xigmatek HDT-s1283
    Asus P5Q Pro - Mushkin 2x2 Redline
    PoV 8800GTS 512 785/1910/1030
    Corsair 550W - Maxtor 250GB
    Antec p182

  • Her er det jo spændende for os andre at vide hvem det er vi skal holde os fra..


    Du kan prøve at gå direkte til producenten eller til forbrugerklagenævnet..


    http://www.forbrug.dk

    Kabinet: NanoXia Deep Silence 1

    Mobo: ASrock Z77 Pro3

    CPU: Intel I7-3770k

    CPU køling: CM Evo 212, 2xSP120

    Ram: Corsair Dominator Platinum 16gb 1600 mhz

    PSU: Corsair HX 850

    GPU: Sapphire Tech. R9 290 Tri-x OC
    Lydkort: Creative SB X-FI Titanium Fatality

  • Er der nogle grænse for hvor lang tid en vare må være til RMA?, jeg tænker at hvis jeg nu bare sender varen til deres adresse i stedet for at vente på deres bekræftelse af adressen, så er jeg da et skridt videre i systemet?


    Butikken er DeBusy. Jeg vil sige om butikken at hvis man ved at det man køber på ingen måde kan komme ud for at have brug for RMA, er det helt sikkert en god butik. Billige priser, hurtig levering. Problemet kommer først hvis enten varen ikke er på lager, eller hvis man skal have en service på en vare. Det samme kan også ses ud fra deres TrustPilot anmeldelser.

    E8500 C0 @ 4.2 - Xigmatek HDT-s1283
    Asus P5Q Pro - Mushkin 2x2 Redline
    PoV 8800GTS 512 785/1910/1030
    Corsair 550W - Maxtor 250GB
    Antec p182

  • du må ikke sende den før du har fået bekræftet af dem at de vil tage den som RMA, du risikere at de vil sige at de ikke har modtaget den også kan du desværre risikere at "miste" din vare...

  • Det har jeg tænkt på, men hvis jeg nu sender det som en pakke og får track-and-trace kan jeg jo bevise at de har modtaget min vare.


    http://www.debusy.dk/content/15-salgsbetingelser


    Her i linket står der et afsnit der hedder reklamation, hvor der også er en adresse.


    Så hvis jeg får track-and-trace på pakken kan det vel ikke gå galt?

    E8500 C0 @ 4.2 - Xigmatek HDT-s1283
    Asus P5Q Pro - Mushkin 2x2 Redline
    PoV 8800GTS 512 785/1910/1030
    Corsair 550W - Maxtor 250GB
    Antec p182

  • du kan sagtens men du har jo stadig ikke noget RMA nr som man meget gerne skulle have til det man sender ind til dem, nogle firmaer nægter at modtage dem hvis ikke der er lavet RMA først...


    har prøvet det med ram hos det gamle Getmore, de forsvandt og jeg mistede ram...

  • Så jeg kan faktisk ikke gøre noget andet end at håbe på de lige pludseligt svare min mail, og evt blive ved med at sende mails?

    E8500 C0 @ 4.2 - Xigmatek HDT-s1283
    Asus P5Q Pro - Mushkin 2x2 Redline
    PoV 8800GTS 512 785/1910/1030
    Corsair 550W - Maxtor 250GB
    Antec p182

  • Har dy skrevet om dem på Trustpilot. Det plejer at få folk i sving


    Jeg skrev en anmeldelse første gang, hvor jeg ventede i 3 måneder. Tror måske det er pga den de ikke gider at svare på mine mails nu. Kan være de har stående i deres system "Sur kunde", hvilket jeg kun føler jeg havde ret til at være.


    Det mærkelige var nemlig at den første mail jeg skrev til debusy i den her omgang, hvor jeg spurgte om RMA svarede de på. De sagde at de skulle bruge mit kundenummer før de kunne gøre noget. Siden jeg sendte mit kundenummer til dem, dem, har de ikke svaret på mine mails.


    Men jeg kan da godt prøve at skrive endnu en anmeldelse, hvis man kan skrive 2 til samme butik fra 1 bruger

    E8500 C0 @ 4.2 - Xigmatek HDT-s1283
    Asus P5Q Pro - Mushkin 2x2 Redline
    PoV 8800GTS 512 785/1910/1030
    Corsair 550W - Maxtor 250GB
    Antec p182

  • Jeg skrev en anmeldelse første gang, hvor jeg ventede i 3 måneder. Tror måske det er pga den de ikke gider at svare på mine mails nu. Kan være de har stående i deres system "Sur kunde", hvilket jeg kun føler jeg havde ret til at være.


    Det mærkelige var nemlig at den første mail jeg skrev til debusy i den her omgang, hvor jeg spurgte om RMA svarede de på. De sagde at de skulle bruge mit kundenummer før de kunne gøre noget. Siden jeg sendte mit kundenummer til dem, dem, har de ikke svaret på mine mails.


    Men jeg kan da godt prøve at skrive endnu en anmeldelse, hvis man kan skrive 2 til samme butik fra 1 bruger


    Brug dit netværk til at få dem i tale. Firmaer hader dårlig omtale. Evt mail dem, og link til denne tråd, hvor de mere eller mindre hænges ud for dårlig kundepleje.


    Kan se flere har samme holdning på TP

  • Tror jeg måske har sammensat 20+ maskiner på andre hardwaresites her i DK. Og jeg har bevidst udeladt at bruge omtalte firma, for BJ-Trading plejer altid at være blandt de billigste, og når DeBusy ligger markant under alle andre forhandlere herunder BJ-Trading, så får det mig til at tænke, at der er et eller andet galt.

    Acer Aspire E15 | Pentium 3556, Dual Core 1,7 GHz | 6 GB DDR3 RAM @ 1600 MHz | 128 GB SSD

  • Så jeg kan faktisk ikke gøre noget andet end at håbe på de lige pludseligt svare min mail, og evt blive ved med at sende mails?


    Prøv at henvende dig til producenten mhp. RMA og forklar dem situationen - Kan være at kombinationen af dårlig omtale på Trustpilot, netværk og producent får nogle konsekvenser for firmaet i længden.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Nu har Debusy ikke ligefrem været kendt for deres RMA eller kunde håndtering, så der er vel ikke andet for end at være tålmodig, ellers gå til klagenævnet, det tager osse forfærdelig lang tid.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.