Ny forside på min HP

  • hehe :D det er godt fundet på. Men hvis det var min hp.. så ville jeg nok fjerne den der peak.. det passer ikke lige ind imo.. måske skulle farverne på knapperne være lidt mere gennemsigtig agtige.. men må jeg sq sige det er fedt fundet på :D

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Torque
    Den ser fed ud. Har du lagt teksten ind på et billede med Photoshop, eller lavet det hele i eks. 3DS MAX?


    Det er et billede jeg fandt på en cd, hvor jeg så fjernede den øverste tekst og så lagde en ny ind - i PSP8.
    Knapperne er nogle af dem som NetObjekt Fusion MX har indbygget. Er nu ikke helt tilfreds med dem. Vil prøve at lave nogle selv - på et senere tidspunkt.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Voltmod
    hehe :D det er godt fundet på. Men hvis det var min hp.. så ville jeg nok fjerne den der peak.. det passer ikke lige ind imo.. måske skulle farverne på knapperne være lidt mere gennemsigtig agtige.. men må jeg sq sige det er fedt fundet på :D


    Enig - den der peak-tæller er lidt voldsom. Ser om der ikke er en, der er mindre fremtrædende. Knapperne er jeg heller ikke så tilfredse med. Prøver at lave nogle nye selv.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Squall


    Imho: Synes nu ikke det ser så godt ud i en højere opløsning, de kanter der... :rolleyes:


    Det er da rigtig nok. Men nu er det jo også kun en brøkdel af www's brugere der har højere opløsning end 1024x768. Faktisk så er 800x600 det mest brugte verden over.
    Dit billede af min forside burde faktisk også være reduceret, så alle vi andre ikke behøver at side-scrolle for at læse hvad der står i denne tråd.

  • Quote


    Oprindeligt indlæg af bentzin
    Det er da rigtig nok. Men nu er det jo også kun en brøkdel af www's brugere der har højere opløsning end 1024x768. Faktisk så er 800x600 det mest brugte verden over.


    For 2 år siden, måske - men ihvertfald ikke mere. Jeg tror efterhånden at der er lige så mange folk der kører en højere opløsning som f.eks. 1280x1024, som dem der kører 1024x768.

    Corsair Carbide 500R Black - Corsair CX600M
    ASUS Z87-K (C2) - i5-4670K
    Crucial Ballistix SP 1600MHz CL9 16GB - ASUS GTX 770 OC
    Samsung 840 Pro 256GB SSD - 2x500GB Seagate SSHD
    Logitech diNovo Edge Bluetooth - Logitech G500
    Dell UltraSharp 2407WFP - Dell UltraSharp 2007WFP

    Rettet en gang, sidst af engel ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af bentzin


    Det er da rigtig nok. Men nu er det jo også kun en brøkdel af www's brugere der har højere opløsning end 1024x768. Faktisk så er 800x600 det mest brugte verden over.
    Dit billede af min forside burde faktisk også være reduceret, så alle vi andre ikke behøver at side-scrolle for at læse hvad der står i denne tråd.


    Det tvivler jeg meget stærkt på. Kender faktisk ikke nogen, der kører 800*600 - det er jo til 15" skærme. Absolut smertegrænse er 17", der kører 1024*768. De fleste kører nok med 17" skærme - men jeg kender ingen af dem. Alle dem jeg kender, har 19" skærme og opefter.


    edt: Indtil videre ser det ud som om 19" (1280*1024) er det mest brugte http://tweak.dk/forum/thread.php?threadid=16303&sid=

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af bentzin


    Det er da rigtig nok. Men nu er det jo også kun en brøkdel af www's brugere der har højere opløsning end 1024x768. Faktisk så er 800x600 det mest brugte verden over.
    Dit billede af min forside burde faktisk også være reduceret, så alle vi andre ikke behøver at side-scrolle for at læse hvad der står i denne tråd.


    Ups det må du sku undskylde :O Det her var første gang jeg vedhæfter et SS ;)

  • Jeg er enig - Default opløsningen er stadigt stigende - de fleste der har 19" eller derover kører 1280x1024 eller mere.


    Og hvem har ikke efterhånden 19" - der kan da i hvert fald ikke sælges mange nye 17" skærme.


    Så er der selvfølgelig alle TFT-brugerne - men det er jo en helt anden sag.


    /Henrik

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Torque


    Det tvivler jeg meget stærkt på. Kender faktisk ikke nogen, der kører 800*600 - det er jo til 15" skærme. Absolut smertegrænse er 17", der kører 1024*768. De fleste kører nok med 17" skærme - men jeg kender ingen af dem. Alle dem jeg kender, har 19" skærme og opefter.


    edt: Indtil videre ser det ud som om 19" (1280*1024) er det mest brugte http://tweak.dk/forum/thread.php?threadid=16303&sid=


    Ja - herinde. Nu er der "lissom" en verden uden for tweak.dk :rolleyes: Og det der med de fleste har en 19" er vist en påstand, som jeg tror kun holder i nogle kredse - såkaldte "nørde-kredse".
    Jeg tror ikke der er mange 19" rundt om i de små alm. hjem i Danmark - og slet ikke ude i de noget fattigere-/ ikke så teknisk udviklede lande.
    HAvde fornyelig en counter på min side, hvor jeg kunne se statistikker for mange ting. Bl.a. hvilken opløsning - dem som besøgte min side - havde. Jeg kunne også se hvordan gennemsnittet var hele verden over. Og begge steder viste det sig at 2/3 brugte 1024x768. Kan ikke komme ind på disse statistikker nu da de vil have penge for det - og det gider jeg altså ikke betale for.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Squall


    Ups det må du sku undskylde :O Det her var første gang jeg vedhæfter et SS ;)


    Kunne du så ikke lige reducere størrelsen til ca. 600x450 eller fjerne det. Da det er ret irriterende at man hele tiden skal side-scrolle.
    På forhånd tak !

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af engel


    For 2 år siden, måske - men ihvertfald ikke mere. Jeg tror efterhånden at der er lige så mange folk der kører en højere opløsning som f.eks. 1280x1024, som dem der kører 1024x768.


    Det med de 2 år passer når det gælder 800x600. Men pt så er 1024x768 det der bliver brugt mest og der efter kommer 800x600 - ihf. ud fra hvad over 200 mill. besøgende er registreret hos The Counter Stats i marts måned i år.
    Kun 5% bruger 1280x1024 !!

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af bentzin


    Det med de 2 år passer når det gælder 800x600. Men pt så er 1024x768 det der bliver brugt mest og der efter kommer 800x600 - ihf. ud fra hvad over 200 mill. besøgende er registreret hos The Counter Stats i marts måned i år.
    Kun 5% bruger 1280x1024 !!


    Jeg vil nok helt klart holde med Torque og Engel, omkring at det altså ikke kun er 5% der bruger 1280x1024 idag i verden.
    En anden ting er så at det vel kan være ret ligegyldigt hvad "verden" bruger, da din side er dansk, og ikke international, og i Danmark tror jeg altså der er en SMULE mere end 5% som kører 1280x1024 eller over, privat kender jeg fx ingen som kører 800x600...


    Men okay, jeg har på fornemmelsen at ligemeget hvilke beviser vi ville kunne fremvise, så ville du stadig ikke ændre din hjemmeside's opløsning, så jeg opgiver den diskution med det samme...
    Syntes bare lige jeg kort ville fortælle om min opfattelse ;) - det var ment som hjælp naturligvis :)


    og SÅ forfærdelig stor rolle spiller den skide opløsning vel heller ikke ;) - for alle os med 1280x1024 og over, er siden bare ikke særlig pæn, men den er da til at finde ud af, og det er åbenbart det der er det vigtigste ;)


    Grafisk synes jeg det er en sjov ide du har fundet der med baggrunden til forsiden, jeg ville nok vælge en anden type menupunkter end dem du har valgt, ikke fordi de er grimme, men fordi de ikke lige falder i min smag...


    alt i alt er det et godt stykke arbejde du har fået skruet sammen - det mener jeg!
    Og jeg synes også du bør have lidt ros for dine foto-evner, virkelig flotte billeder du har fra Kalymnos :D