Er det ulovligt, at låne sin CD-keys ud til andre?

  • Hej alle.


    Hvis en af mine venner har mistet sin CD-key til fx The Sims 3, og jeg så ejer spillet, må jeg så godt låne min CD-key til vedkommende, så vedkommende kan spille det igen? Eller skal vedkommende kontakte EA for, at få en ny CD-key.


    Mit mere korrekte spørgsmål lyder, er det ulovligt, at låne sine CD-keys ud til andre eller hvad? Jeg tænker mere i henhold til ophavsretten osv.


    Dette er i øvrigt udspringet fra en diskussion i en Facebook-gruppe og jeg kan umiddelbart ikke finde svar om det på nettet.
    Jeg er bare rimelig sikker på, at det er ulovligt, men det mener andre ikke.


    Tak på forhånd! :)

  • Tror ikke det kan lade sig gøre, da den er registreret til Origin.


    Har du f.eks. lånt en kammerats account til at hente Sims 3 og udvidelserne dertil, da man kan have dem installeret på 5 PC'er samtidigt.


    Dertil kan man så bare bruge Offline-Account muligheden så "låser" personen ikke din account.

  • Nej selvfølgelig ikke - Det svarer til at din ven får lov at lave en kopi af spillet efter han har smidt det ud.


    Hvis han har været fornuftig nok til at få det smidt på Origin så har han slet ikke problemet.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |