Erfaring med Kia Picanto?

  • Hej
    Jeg står og skal købe min første bil, pt er jeg hooked på Kia Picanto som jeg fik en prøve tur i lørdags hos REKLAME REKLAME. Umidlbart opfylder den alle mine krav, ikke mindst prisen, jeg kører dagligt 30 km men kører også en del længere ture da jeg oftes tager til lan i jylland.


    Håber i vil dele jeres erfaring :)


    mvh Casper A.

  • ingen holder hva de lover i km/l da motoren i bilerne er testet inde i et test center og ikke i bilen på vejen, bevares nogen kommer tættere på end andre, men når det kommer til km/l handler det mere om kørestil end noget andet...


    min bil kører det som den er opgivet til, men når jeg snakker med andre som har samme slags bil jeg så piver de over hvor langt de kan kører på literen :)


    men skal man vælge en ny bil i den prisklasse kommer man ikke uden om den Mitsubishi SpaceStar, lav pris og rigeligt med udstyr plus den er en klasse større end Picantoen er...



    i øvrigt minder måden dette topic er sat op på lidt for meget af reklame :thumbdown: , bare min mening...

  • Køb Kia, de har en overdreven god garanti.. og den er bedre gennemført, virker meget mere kvalitet.7 år eller 150.000 km, og heraf endda de første 3 år UDEN kilometerbegrænsning


    Suzuki Alto er tæske grim...3 år eller 100.000 km mekanisk garanti


    Og du er vel single, så er den klasse biler perfekt. Som en skrev, holder biler MEGET sjældent den km/l de reklamere med.
    Motoren er testet uden belastning osv osv.. og hvis du køre pænt kan du sagtens på Kia til at køre super økonomisk, plus den fås med en god motor, til dens størrelse.


    Og få din bil rustbehandlet ASAP! Hvis du beholder den 3+ år

  • sikke noget ævl at Kia har en overdreven god garanti, hvis jeg havde haft Cee'd som er modstykket til min bil så havde min garanti været væk nu, og det er efter kun 4 år...


    deres garanti er god hvis du ikke har særligt mange km på klokken om året, men ellers ikke noget specielt...


    og hva er det for noget at slynge ud, "Og du er vel single" hvor ser du lige at han er det henne ?



    men igen jeg tror stadig et dette topic i var/er et lille reklame stunt for en Kia Picanto fra en eller anden forhandlers side...

  • Citeret fra "Phero77"




    Køb Kia, de har en overdreven god garanti.. og den er bedre gennemført, virker meget mere kvalitet.7 år eller 150.000 km, og heraf endda de første 3 år UDEN kilometerbegrænsning

    Suzuki Alto er tæske grim...3 år eller 100.000 km mekanisk garanti

    Og du er vel single, så er den klasse biler perfekt. Som en skrev, holder biler MEGET sjældent den km/l de reklamere med.
    Motoren er testet uden belastning osv osv.. og hvis du køre pænt kan du sagtens på Kia til at køre super økonomisk, plus den fås med en god motor, til dens størrelse.

    Og få din bil rustbehandlet ASAP! Hvis du beholder den 3+ år
    sikke noget ævl at Kia har en overdreven god garanti, hvis jeg havde haft Cee'd som er modstykket til min bil så havde min garanti været væk nu, og det er efter kun 4 år...

    deres garanti er god hvis du ikke har særligt mange km på klokken om året, men ellers ikke noget specielt...

    og hva er det for noget at slynge ud, "Og du er vel single" hvor ser du lige at han er det henne ?

    men igen jeg tror stadig et dette topic i var/er et lille reklame stunt for en Kia Picanto fra en eller anden forhandlers side...

    Er du helt væk, eller røget noget du ikke kunne tåle ?


    Det var en formodning at han var single, hvis han er så er den klasse bil lige sagen.. :9xo


    3 første år fri km.. og efter 150000, der er kraftedme ikke nogen der køre de km op, medmindre det er en firma bil der køre fra skagen, til kbh 3-4 gange om ugen.



    "deres garanti er god hvis du ikke har særligt mange km på klokken om året" Du køre måske til månen, siden den garanti ikke er nok. Hvilken bil har du som, kan hamle op med Kia & Hyundai's km garanti ?


    Det er ikke en reklame stunt, men Kia har selv om du ikke er med.. en god garanti og god pendler bil med fri km de første 3 år.. og yderligere 150000 km efter de 3 år..


    Så spørger engang.. hvad fiser du rundt ?

  • Quote


    3 første år fri km.. og efter 150000, der er kraftedme ikke nogen der
    køre de km op, medmindre det er en firma bil der køre fra skagen, til
    kbh 3-4 gange om ugen.

    at du ikke kører nogle km om året det er absolut ikke mit problem, jeg har kørt over 150.000 km i min Hyundai i30cw på under 4 år så lige på dette punkt er Kia's 7 års garanti røv og nøgler, en af mine venner har en samme bil som mig og på 3 år har han kørt næsten det samme som jeg har kørt på 4 år, så igen ville Kia's 7 år ikke være noget godt valg...





    Quote

    Det er ikke en reklame stunt,
    men Kia har selv om du ikke er med.. en god garanti og god pendler bil
    med fri km de første 3 år.. og yderligere 150000 km efter de 3 år..

    hvis du nu læste hva jeg skrev så ville det hjælpe lidt, jeg har ikke nævnt noget om at Kia's garanti er reklame stunt, men derimod at trådopretters start indlæg minder forfærdeligt meget om en reklame især når der i starten var et link direkte til en forhandler, som der siden hen er blevet fjernet grundet reklame...

  • Ja ok gider ikke skændes over det her, det var ikke derfor jeg skrev første gang. At du så syntes det var noget lort, er jeg egentligt ligeglad med men valgte alligevel at svare, da jeg syntes du var en smule aggressiv. Tænkte der er en der har haft, en dårlig weekend..


    Ja ok du køre super meget, men de fleste gør ikke og her er Kia gode efter min mening. Jeg har en Hyundai i30 Crdi, og er super glad for deres fri km på de 5 år garantien står. Og jeg køre "også" meget.. nok ikke 150k på under 4 år. Og kan godt se at så kommer, deres 150k ikke dig til gode. Har selv en Hyundai i30 crdi og den køre super godt, og det bliver nok en Hyundai igen..


    God dag til dig :)

  • :goodpost: ilm



    jeg kan desværre ikke skrive at jeg er glad for min bil, eller skrevet på en anden måde, vi har godt nok haft brug for den garanti, inklusiv rust garantien :thumbdown:

    Er det den nye i30 ?? De nye få ellers ros, for deres kvalitet osv, har dog hørt noget om rust især de ældre i20'er. Men så længe man husker, en god gang dinitrol eller andet så skulle det være klaret, men men men.. der er så noget med bag klappen der ruster men der, syntes jeg Hyundai er flinke og klare det, på garantien med det samme.


    Har haft min i 2 år nu, er meget glad for den. Super motor og komfort og jeg tjekker bilen jævnligt for evt rust osv, og der er intet. Jeg tror ikke det er Hyundai generalt, der døjer med de problemer du må ha haft. Har da et par venner med Audi'er og andre super dyre biler sådaom Mercedes som døjer med rust og problemer med motor osv osv. Ved godt jeg skrev næste gang er det også Hyundai, men jeg er dog lun på en Skoda Rapid eller Octavia med tsi motoren. Har læst der har været, kæmpe problemer med takt kæden... men håber det er løst når jeg engang skal ha en :P

  • Er det den nye i30 ?? De nye få ellers ros, for deres kvalitet osv, har dog hørt noget om rust især de ældre i20'er. Men så længe man husker, en god gang dinitrol eller andet så skulle det være klaret, men men men.. der er så noget med bag klappen der ruster men der, syntes jeg Hyundai er flinke og klare det, på garantien med det samme.


    Har haft min i 2 år nu, er meget glad for den. Super motor og komfort og jeg tjekker bilen jævnligt for evt rust osv, og der er intet. Jeg tror ikke det er Hyundai generalt, der døjer med de problemer du må ha haft. Har da et par venner med Audi'er og andre super dyre biler sådaom Mercedes som døjer med rust og problemer med motor osv osv. Ved godt jeg skrev næste gang er det også Hyundai, men jeg er dog lun på en Skoda Rapid eller Octavia med tsi motoren. Har læst der har været, kæmpe problemer med takt kæden... men håber det er løst når jeg engang skal ha en :P


    det er den gamle Facelift model af i30cw ,2011 model mener jeg, men jo rust det er desværre et problem på den, motorhjelmen har de måtte lave rust på indersiden af, bagklappen har 4 steder hvor det bobler lystigt, som vi er i gang med at få udrettet også er venstre bagdør begyndt at ruste i svejsningen, hvilket gør at hele døren måske skal skiftes...
    men motoren har vi aldrig haft problemer med, den trækker virkelig godt, efter hånden det eneste vi faktisk ikke har haft problemer med ved den, tror vores model er en mandags model :cursing:


    medhensyn til VW koncernens motorer så har de lavet et kit til at lave dem, men det tog også kun ca 4 år :P dog er det kun 1.2 tsi (tsfi) motoren (mener jeg) som har problemet :)