Hvad får os til at købe nyt hardware ?

  • Jeg står i den situation, at overvejelserne går imod, at opgradere min primære platform, og samtidig kan glæde en god ven i Finland med at få mit FX 8120 setup gratis.


    Jeg har besluttet, at x99, DDR 4 og enten en 6-8 kerners Intel, det køber jeg sgu, så må det briste eller bære, sådan bliver det.


    Har jeg egentlig brug for al den kraft...hhhmmmm.....det korte svar er et stort nej


    Min maskine med AMD's FX 8120 har jeg vel haft omkring de 2 år nu, og den gør det egentlig godt, altså den spiller de spil jeg gerne vil så de er flydende og giver mig en rigtig god spil oplevelse næsten hver dag. Bruger jeg min maskine til andet ?, oh jo nemlig masser af kraftig videoredigering og AMD's 8 kerner kom i spil, da de kom frem.
    Nu har verden ændret sig igen tiden er jo ved at løbe fra min trofaste FX-8120, ikke i spil eller egentlig heller ikke i redigering, men den er blevet næsten 3 år, så det er tid for pension.


    Jeg gik fra en Intel Q6600(Oc'ed til 3.8Ghz) til en AMD platform FX-8120( fordi den kunne altså ikke være så dårlig), som primær redigeringsplatform, og der var en verden til forskel, som at køre WW og ende i en Audi, sådan føltes det, så jeg var glad( samt det var billigt i forhold til Intel).


    nu står jeg ved en skillevej igen. Intels Haswell 2 gen. har jo egentlig vist sig ikke bare at være fornuftige, nemlig osse besidde en forfærdelig regnekraft i kun 4 kerner.
    Jeg vil så tage skridtet fuldt ud og gå efter toppen af poppen og prøve DDR4 osse, for at se om det egentlig gør en forskel, da rent teoretisk skulle båndbredden kunne udnyttes på x99 platformen.


    Platformen er på plads, det bliver X99


    CPU: nah det afhænger lidt af hvad 6 og 8 kerner kommer til at koste


    Ram: Besluttet på 16GB DDR4 uanset prisen


    GFX: 1 stk ekstra R9 290 til xfire(julegave)


    Så kan den maskine vel osse holde 1-2 år frem i tiden.


    Samtidig kan jeg glæde min ven i Finland med en (for ham) helt ny platform, han får min gamle AMD 990FX bundkort, FX-8120 CPU og 8 GB ram og jeg betaler fragten, så han skal bare tage imod, det kan vel ikke være så galt, kan det ?.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Du er sgu en flink mand....mon ikke han bliver meget glad.
    Damn hvad koster sån et setup?

    __________________________________________
    AMD FX8350
    Corsair Vengeance 2x4GB DDR3
    MSI 990FXA-GD65
    MSI R9 390X 8GB
    3*27" Samsung syncmaster A350

  • kan sq godt se hvor du vil hen, men på den anden side hvis ens setup fungere hvorfor så skifte det ud...


    også du dælme en flink mand må man sige :9xo for det...



    lige en lille bemærkning til din bil sammenligning VW og Audi er begge en VW :razz:

  • Jeg er lidt samme sted..


    Sidder på en i7-920 .. Den udføre alle de opgaver jeg giver den 100% ....
    Jeg synes ikke der var nok i en opgradering til i7-4770/90k ...


    Så X99 bliver det nok, hvis ikke mine behov er ændret på det tidspunkt.. Selvom det er langt overkill... Men for satan hvor det kripler i fingerne for at få noget nyt at samle.. >_>


    Og god stil at give det til en kammerat!
    Jeg ville gerne, men laver nok bare min 920 til en arbejdshest

    Kabinet: NanoXia Deep Silence 1

    Mobo: ASrock Z77 Pro3

    CPU: Intel I7-3770k

    CPU køling: CM Evo 212, 2xSP120

    Ram: Corsair Dominator Platinum 16gb 1600 mhz

    PSU: Corsair HX 850

    GPU: Sapphire Tech. R9 290 Tri-x OC
    Lydkort: Creative SB X-FI Titanium Fatality

  • Fed tråd og sikke en glad ven du får :9xo


    Jeg kender det alt for godt, sidder dagligt på hwt.dk og tweak.dk og kigger under "brugte varer". Især grafikkort fanger min interesse, selvom der ingen pointe er i at upgrade for mig. Det HD6870 klarer uden problemer de spil, som jeg spiller. Meeen det havde da været federe at være med på 7000-serien, ikke? :D

    CPU: i5-6600k @ 4.2GHz
    GPU: GTX 1060 6GB
    RAM: 16GB DDR4 HyperX
    MOBO: Asus Z170i Pro Gaming
    SSD: Samsung 750 Evo 500GB
    Kabinet: Mini ITX Sugo SG13


  • Fed tråd og sikke en glad ven du får


    Jeg kender det alt for godt, sidder dagligt på hwt.dk og tweak.dk og kigger under "brugte varer". Især grafikkort fanger min interesse, selvom der ingen pointe er i at upgrade for mig. Det HD6870 klarer uden problemer de spil, som jeg spiller. Meeen det havde da været federe at være med på 7000-serien, ikke?

    Hehe jeg sidder med et sprit nyt system som klarer alt jeg smider i hovedet af det og har det på samme måde :-) det kan altid blive lidt vildere :-D også selv om man ikke har brug for det :-)